Petri Forsell Kokkolan LVIS-Palvelun toimitusjohtajaksi

Talotekniikkakonserni QMG:n tytäryhtiö Kokkolan LVIS-Palvelu saa uuden vetäjän yrityksen sisältä. Uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty Petri Forsell 17.6.2024 alkaen. Tehtävässä toiminut Heikki Kiiskilä jättää tehtävänsä QMG:llä.

Petri Forsell aloitti Kokkolan LVIS-Palvelun toimitusjohtajana 17.6.

Petri Forsell tuli yritykseen liiketoimintakaupan myötä, kun Kokkolan LVIS-Palvelu osti PetenPutki Oy:n liiketoiminnan syksyllä 2023. Hän on työskennellyt liiketoimintakaupan jälkeen yrityksessä huoltopäällikkönä.

Paikallinen johtamismalli motivoi

YIT-Huberilla työskennellyt LVI-teknikko Petri Forsell lähti aikoinaan yrittäjäksi itsenäisyys ja asiakaslähtöinen kehittäminen kantavana ajatuksenaan. Omistajayrittäjä tunsi Kokkolan LVIS-Palvelun väen entuudestaan ja innostui valtakunnallisen konsernin paikallisuutta kunnioittavasta toimintaperiaatteesta ja sen tuomista kasvumahdollisuuksista. Yrittäjänä vierähti yli 14 vuotta.

”Pääsen nyt Kokkolan LVIS-Palvelun uutena johtajana jatkamaan tiimimme luotsaamista paikalliseen asiantuntemukseen ja itsenäiseen toimintaan perustuen. Tätä täydentää konsernilta saamamme vahvemmat hartiat ja yhteistyömahdollisuudet muiden tytäryhtiöiden kanssa”, Petri Forsell kertoo.

”Petrillä on erinomaiset verkostot Kokkolan seudulla, vahvat kyvyt pitkien asiakassuhteiden luomiseen sekä näyttöä ammattitaitoisen henkilöstön sitouttamisesta. Toivotan Petrin lämpimästi tervetulleeksi toimitusjohtajaverkostoomme. Samalla kiitän koko QMG:n puolesta Heikkiä ansiokkaasta työstä konsernissa ja toivotan menestystä uusiin haasteisiin”, kertoo QMG:n palveluliiketoiminnasta vastaava Pekka Pöykkö.

Kattavilla palveluilla vastataan seudun investointibuumin tarpeisiin

Liiketoimintakaupan myötä Kokkolan LVIS-Palvelusta tuli kattava LVI-urakoinnin ja -palveluiden tarjoaja Keski-Pohjanmaan investointibuumin tarpeita vastaamaan. Yritys työllistää runsaat 20 talotekniikan ammattilaista ja sen liikevaihto oli viime tilikaudella 2,5 miljoonaa euroa.

Kokkolan seudulle kaavaillaan mittavia investointeja muun muassa vedyntuotantoon. Teollisuus muodostaakin Kokkolan LVIS-Palvelun asiakaskunnasta merkittävän osan. Pitkiä asiakkuuksia löytyy myös julkiselta puolelta, jossa yritys uusi jälleen palvelusopimuksensa Kokkolan kaupungin ja Kokkolan sataman kanssa.

”Pisimmät asiakkuutemme juontuvat parin kymmenen vuoden taakse. Meille on kunnia-asia lunastaa lupauksemme laadukkaasta työstä jokaisena päivänä. Olemme luottokumppani asiakkaillemme ja palveluihin laajennettuamme myös entistä kiinnostavampi tekijä yhä suuremmalle asiakasjoukolle. Tulevaisuus Kokkolan seudulla näyttää oikein vireältä”, Petri Forsell kommentoi.

Palveluliiketoiminnan osuus kasvaa yhä suuremmaksi koko QMG-konsernissa niin orgaanisesti kuin yritysostoin. Konserniin on liittynyt vuodenvaihteen jälkeen neljä talotekniikan huolto- ja korjauspalveluissa toimivaa yritystä. QMG:n emoyhtiö Nimlas jatkaa kasvuaan, kun siihen kuuluvat Sandbäckens Ruotsissa ja Konstel Norjassa kasvavat niin ikään yritysostoin.

Kokkolan LVIS-Palvelu Oy

Vuonna 1972 perustettu Kokkolan LVIS-Palvelu Oy on johtava LVIS-urakoitsija ja huoltoyritys Keski-Pohjanmaalla. Yritys tarjoaa kokonaisvaltaista LVI-palvelua kiinteistöjen omistajille, omistajien edustajille, käyttäjille, teollisuudelle, rakennusliikkeille ja rakennuttajille. Yhtiön liikevaihto oli vuonna 2023 noin 2,5 miljoonaa euroa ja se työllistää 20 talotekniikka-ammattilaista.

QMG lyhyesti

QMG-konserni on Suomen suurimpia talotekniikka-alan yrityksiä. Se toteuttaa talotekniikan projekti- ja palveluliiketoimintaa valtakunnallisesti. QMG:n palveluvalikoima kattaa kaikki talotekniikan osa-alueet. Konserniin kuuluu 49 tytäryhtiötä eri puolilla maata. Vuonna 2023 QMG:n liikevaihto oli 270,1 miljoonaa euroa (pro forma). Konsernin palveluksessa on yli 1500 talotekniikkaurakoinnin ja -huollon ammattilaista.

Keski-Pohjanmaalla QMG:hen kuuluvat Kokkolan LVIS-Palvelu, sähköön ja rakennusautomaatioon erikoistunut Mesiel, turvatekniikkayhtiö Capcon sekä LVI-urakointi- ja palveluyritys ORS Service.

QMG, ruotsalainen Sandbäckens ja norjalainen Konstel muodostavat pohjoismaisen Nimlas Group -talotekniikkakonsernin. Nimlaksen pääomistaja on sijoitusyhtiö KLAR Partners, ja omistajaohjelmaan kuuluu yhtiöistä yli 500 henkilöstöomistajaa.

Päätiedot Nimlas Groupista

Nimlas Group on johtava pohjoismainen talotekniikkaurakointi- ja -palvelukonserni, joka työllistää 4000 talotekniikka-ammattilaista yli 120 tytäryhtiössä Ruotsissa, Suomessa ja Norjassa.

Nimlas-konserni tarjoaa talotekniikkaurakointia ja -palveluita laajasti. Valikoima kattaa muun muassa LVI-, sähkö-, automaatio-, jäähdytys-, kylmätekniikka-, paloturva- sekä suunnittelu- ja turvatekniikkaratkaisut. Nimlas on asettanut tavoitteekseen olla markkinoiden vastuullisin talotekniikkakonserni, joka muodostaa parhaan ympäristön alan yrityksille ja ammattilaisille. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2023 noin 8 miljardia Ruotsin kruunua (pro forma).

Muut kielet

QMG voimistuu Etelä-Savossa: JP Yhtiöt ostaa LVI-huolto- ja korjausosaamista10.6.2024 12:00:00 EEST | Tiedote

Talotekniikkakonserni QMG vahvistuu Mikkelin talousalueella, kun konserniin kuuluva JP Yhtiöt laajentaa palvelutarjontaansa LVI-urakoinnista huoltoon ostamalla Asennus Kakriainen Oy:n. Liiketoimintakaupassa LVI-huolto- ja -korjauspalveluita tarjoavan Asennus Kakriainen Oy:n yrittäjä palaa joukkueeseen. Kaupalla ei ole vaikutuksia asiakasprojekteihin, vaan ne jatkuvat normaaliin tapaan.

Roger Hägg tar över ledningen på ORS Service31.5.2024 10:00:00 EEST | Tiedote

Stefan Björkman, en av grundarna till ORS Service, som är en del av fastighetsteknikkoncernen QMG, övergår på egen begäran till rollen som rådgivare och överlämnar ansvaret för att leda Jakobstads ledande VVSEA-företag till företagets egen Roger Hägg. Hägg, som har en bakgrund som montör och är drift- och energiingenjör samt VVS-ingenjör, har utsetts till ny verkställande direktör för ORS Service från och med den 1 juni 2024.