Taloyhtiöiden varautuminen sään ääri-ilmiöihin esillä SuomiAreenassa 26.6.2024

Taloyhtiöväelle on tarjolla ohjeistusta sään ääri-ilmiöistä selviytymiseen Kiinteistöliiton järjestämässä tilaisuudessa SuomiAreenassa 26.6.2024.

Sääolosuhteet vaikeutuvat ja sään ääri-ilmiöt yleistyvät ilmastonmuutoksen seurauksena. Jatkossa tukalat helteet, rankkasateet, lisääntynyt kosteus ja tuholaiset aiheuttavat päänvaivaa yhä useammalle. Myös erilaisten tulvien, kuten hulevesi-, meri- ja vesistötulvien esiintymisen riskit kasvavat. Oli kyse kodista, mökistä tai liiketilasta, kiinteistönomistajan on arvioitava, millaisia riskejä kiinteistöön kohdistuu ja miten niihin voi varautua hyvissä ajoin.

Kiinteistöliiton järjestämässä tilaisuudessa aiheesta keskustelevat rakennuttajainsinööri Aleksi Siirtola Porin kaupungilta, palvelujohtaja Jani Korhonen Howden Finlandilta, rakennustekninen asiantuntija Jari Halonen Kiinteistöliitosta sekä valmistautumisen asiantuntija Katriina Virtanen Suomen ympäristökeskuksesta. Tilaisuuden juontaa Kiinteistöliiton yhteiskuntasuhdepäällikkö Janne Salakka.

Paneelin jälkeen asiantuntijat vastaavat yleisön kysymyksiin kävelykierroksella, joka suuntaa Karhukortteliin (etäisyys n. 800 m). Matkalla kohteeseen kuullaan lisäksi Porin kaupungin varautumisesta tulviin. Korttelissa tutustutaan asuinrakennusten viilennys- ja hulevesiratkaisuihin Pori energian Hanna Grönroosin ja Aleksi Siirtolan johdolla. Paneeliin ja kävelykierrokselle osallistuminen on maksutonta ja niihin voi osallistua yhdessä tai erikseen.

Paneelikeskustelu ja kävelykierros

Eetunaukion lava (Itäpuisto 4, Pori). Kävelykierros alkaa Eetunaukion lavalta ja suuntaa läheiseen Karhukortteliin (Hallituskatu 20, Pori).

Milloin: paneeli klo 11.00–11.45, kävelykierros klo 12.00

Kiinteistöliitto on kiinteistönomistajien edunvalvoja, kiinteistöalan asiantuntijaorganisaatio ja alan johtava vaikuttaja. Jäsenillä on käytössään alan tuorein tieto ja kiinteistöalaan erikoistuneiden asiantuntijoiden palvelut. Lue lisää Kiinteistöliiton valtakunnallisista ja alueellisista palveluista www.kiinteistoliitto.fi