Selvitys: Näistä postinumeroista haetaan eniten kulutusluottoja

Lainavertailupalvelu Etua Oy selvitti mistä postinumeroista kulutusluottoja haetaan eniten Suomen isoissa kaupungeissa (Helsinki, Tampere, Turku). Etua selvitti myös mistä postinumeroalueista haetaan keskimäärin suurimpia kulutusluottoja. Suoraan selvitykseen pääset täältä: Näistä postinumeroista haetaan eniten kulutusluottoja - Helsinki, Tampere ja Turku | Etua.fi

Etua analysoi 35 000 lainahakemusta ajalta 1.1.2024-30.4.2024. Vertailu rajattiin Helsingin, Tampereen ja Turun alueille, jossa lainahakemusten määrä per postinumeroalue vaihteli satojen ja kymmenien välillä. Joukkoon mahtui kourallinen alle 1 000 asukkaan postinumeroalueita, joista tuli vain muutama hakemus.

Selvityksen keskeiset havainnot:

• Helsingissä eniten kulutusluottoja haetaan postinumerosta 00940, jonka alueella sijaitsevat Kontula, Kivikko ja Mellunkylä. Toiseksi eniten kulutusluottoja haetaan postinumerosta 00980, jonka alueita ovat Vuosaari ja Meri-Rastila. Kaikki edellä mainitut kaupunginosat sijaitsevat Itä-Helsingissä, josta haetaan eniten kulutusluottoja Helsingissä.
  • Tampereella haetaan eniten kulutusluottoja postinumerosta 33710, joka sijaitsee Kaukajärven alueella. Toiseksi eniten kulutusluottoja haetaan postinumerosta 33720, joka sijaitsee Hervannan ja Ruskon alueella. Tampereen aktiivisimmat kulutusluotonhakijat vaikuttavatkin löytyvän kaupungin eteläosasta.
  • Turussa kulutusluottoja haetaan eniten postinumerosta 20100, joka sijaitsee VI ja VII kaupunginosissa. Toisin kuin Helsingissä ja Tampereella, Turussa haetaan kulutusluottoja eniten ydinkeskustan alueella.
  • Suurimpia kulutusluottoja Helsingissä haetaan postinumerosta 00280, joka sijaitsee Ruskeasuolla.
  • Tampereella suurimpia kulutusluottoja haetaan postinumerosta 33610, joka sijaitsee Olkahisen ja Tasanteen alueella Tampereen koillisosassa. Kyseinen postinumeroalue on myös ainut, josta haetaan keskimäärin yli 20 000 € kulutusluottoja.
  • Turussa suuria lainasummia haetaan 20300- ja 20320-postinumeroista. Postinumero 20300 sijoittuu Raunistulan, Kastun ja Kähärin alueelle. Postinumero 20320 sijoittuu Hepokullan, Teräsrautelan, Länsinummen ja Ruohonpään alueelle. Vaikuttaakin siltä, että isoja kulutusluottoja haetaan erityisesti Turun keskustaa ympäröiviltä alueilta.

Näiltä kymmeneltä Helsingin postinumeroalueelta haetaan eniten kulutusluottoja:

1  00940  Kontula, Kivikko, Mellunkylä
2  00980  Vuosaari, Meri-Rastila
3  00420  Kannelmäki
4  00410  Malminkartano, Honkasuo
5  00700  Malmi
6  00740  Siltamäki, Suutarila, Töyrynummi
7  00100  Postitalo, Kamppi, Leppäsuo, Etu-Töölö
8  00770  Tattarisuo, Alppikylä, Jakomäki
9  00820  Roihuvuori
10  00730  Malmi, Tapaninkylä, Tapanila

Näiltä kymmeneltä Tampereen postinumeroalueelta haetaan eniten kulutusluottoja:

1  33710  Kaukajärvi
2  33720  Hervanta, Rusko
3  33580  Atala, Linnainmaa
4  33900  Härmälä, Rantaperkiö
5  33400  Lielahti, Ryydynpohja, Lintulampi
6  33100  Keskusta
7  33310  Tesomajärvi, Ristimäki, Tohloppi
8  33270  Epilä, Kaarila, Hyhky
9  33870  Vuores
10  33820  Koivistonkylä, Hallila

Näiltä kymmeneltä Turun postinumeroalueelta haetaan eniten kulutusluottoja:

1  20100  VI ja VII kaupunginosat
2  20540  Itäharju, Nummi, Halinen, Kurala, Kohmo
3  20360  Runosmäki, Kaerla
4  20610  Pääskyvuori, Varissuo
5  20320  Hepokulta, Teräsrautela, Länsinummi, Ruohonpää
6  20900  Hirvensalo
7  20810  Mäntymäki, Vähäheikkilä
8  20200  Iso-Heikkilä
9  20740  Ilpoinen
10  20240  Pansio

Etua Oy on vuonna 2008 perustettu Suomen ensimmäinen lainavertailupalvelu.