Tiina Nurmi blir kommunikationsdirektör för S-Banken

Tiina Nurmi (FM) har utsetts till ny kommunikationsdirektör för S-Banken från och med den 15 augusti 2024. Hon har ansvaret för S-Bankens externa kommunikation samt för kommunikation som gäller arbetsgemenskap, ekonomi och kunder.

Nina Kaverinen

Kommunikationsdirektören har till uppgift att stärka S-Bankens anseende, kultur och kommunikationens genomslag.

“S-Banken förändras i snabb takt och kommunikation spelar en nyckelroll i denna förändring. Vi eftersträvar en kraftig tillväxt och för att skapa denna tillväxt behöver vi strategisk kommunikation som gör att vi differentierar oss på marknaden. Tiina har en exceptionellt stark vision av kommunikationens betydelse och möjligheter. Jag är mycket glad över att få varmt välkomna Tiina till S-Bankens växande team”, säger Anni Hiekkanen, kundrelations- och varumärkesdirektör på S-Banken.

Nurmi har nästan 20 års erfarenhet av både företagsvärlden och kommunikationsbranschen, där hon har arbetat som strategisk konsult och i ledningsuppgifter.

“S-Bankens roll som en djärv och annorlunda aktör inom branschen gör att det är ett ypperligt tillfälle att börja skapa en starkare och mer synlig ställning för banken än tidigare. Jag tror att min strategiska insikt och mångsidiga erfarenhet inom kommunikationsområdet kommer att ge mig en utmärkt start för att bli en del av S-Bankens fantastiska team och tillväxtberättelse”, säger Tiina Nurmi.

Tiina Nurmi övergår till S-Banken från sina uppgifter som chef för SOK:s externa kommunikation. Innan dess arbetade hon under en lång tid som direktör på kommunikationsbyrån Pohjoisranta BCW.

S-Banken

S-Banken är en finländsk bank och en del av S-gruppen. Vi är till för att alla ska ha möjlighet till en lite mer välbärgad morgondag. Vi har över tre miljoner kunder och vi känner till kundernas vardag. Vi erbjuder smidighet och nytta, bland annat med hjälp av våra lättanvända digitala tjänster. Som en bank med komplett service stöder vi våra kunder i livets små och stora vändpunkter. s-banken.fi

Andra språk

Följ S-Pankki Oyj