Podme

Martina Göranssonista Podmen uusi toimitusjohtaja

Podcast-palvelu Podme saa uuden toimitusjohtajan, kun Schibstedin markkinapaikkojen operatiivisena johtajana aiemmin työskennellyt Martina Göransson aloittaa tehtävässä elokuussa. Hän seuraa toimitusjohtajan tehtävässä Johan Strömbergiä.

Martina Göransson on Podmen uusi toimitusjohtaja. Hän aloittaa tehtävässään elokuussa. Andreas Äijä / Schibsted Media

– Schibsted Medialla on suuret kasvutavoitteet, eikä vähiten Podmen ansiosta. Siksi olenkin erittäin onnellinen päästessämme tuomaan yritykseen näin suuren kaupallisen voiman ja erinomaisen johtajan, Martinan, kehittämään niin Podmea kuin Schibsted Median ekosysteemiä, Podmen hallituksen puheenjohtaja Tor Jacobsen kommentoi tuoretta nimitystä.

Podmen uudella toimitusjohtajalla Martina Göranssonilla on pitkä työkokemus media-alalta. Göransson on toiminut media- ja markkinointialan konsulttina toimistoissa 15 vuoden ajan sekä työskennellyt ruotsalaisella teleoperaattori Tele2:lla neljä vuotta. Hän aloitti työnsä Schibstedin markkinapaikkojen CMO:na (Chief Marketing Officer) vuonna 2019 ja toimi yrityksessä myös operatiivisena johtajana ja varatoimitusjohtajana. Viime syksystä lähtien Göransson on johtanut Schibstedin markkinapaikkojen pohjoismaista synergiaohjelmaa.

– Tuon mukanani viime vuosina keräämääni oppia siitä kuinka toimia ja ajaa kaupallista agendaa eteenpäin teknologia-alan yrityksessä. Odotan innolla, että voin tuoda näitä kokemuksia mukanani Podmelle. Tuon mukanani vahvan osaamisen arvopohjaisten yritysten parissa työskentelystä sekä tilauksiin, hinnoitteluun ja tilaustyyppeihin perustuvan liiketoiminnan johtamisesta kilpaillussa markkinassa, Göransson kertoo.

Uuden toimitusjohtajan haku on ollut Podmen organisaatiossa koko kevään kestänyt perusteellinen ja harkittu rekrytointiprosessi. Podmen perustaja, aiempi toimitusjohtaja Johan Strömberg on pysynyt toimitusjohtajan tehtävässään lähes koko prosessin ajan.

– Olemme Martina Göranssonin kautta nyt löytäneet etsimämme toimitusjohtajan. Hänen kokemuksensa Schibstediltä ja aiemmista tehtävistään sekä hänen energiansa ja voimansa tekevät hänestä erinomaisen valinnan ja täydellisen lisän Podmelle. Nyt Martina varmistaa muun johtoryhmän tuella sen, että yritys ottaa uusia etenemisaskeleita. Tulee olemaan jännittävää kehittää Podmeta yhdessä muiden Schibsted Median yritysten kanssa, Jacobsen iloitsee.

– Odotan innolla tätä jännittävää matkaa vahvasti kasvavan yrityksen mukana. On myös innostavaa päästä työskentelemään äänen, kuuntelijoihin vahvan suhteen luovan mediatyypin parissa sekä toimimaan ympäristössä, jossa kaikki työskentelevät yhdessä yhdistääkseen laadukkaan sisällön upeaan käyttäjäkokemukseen. Rakastan tarinoita, tarinankerrontaa ja ihmisiä – ja siitä Podmessa on kyse, Göransson sanoo.

Göransson aloittaa Podmen toimitusjohtajana elokuussa. Siihen asti yrityksen perustajiin kuuluva, Podmen liiketoiminnan kehitysjohtaja Niklas Julin kantaa normaalia suurempaa vastuuta yrityksen johtamisesta.

Lisätiedot:

Petter Ovander
Communication Manager
Schibsted Media, Sweden
petter.ovander@schibsted.com

Kuvat

Lataa
Martina Göransson kertoo odottavansa innolla alkavaa matkaansa Podmen toimitusjohtajana.
Lataa
Martina Göransson on työskennellyt aiemmin muun muassa Schibstedin markkinapaikkojen operatiivisena johtajana.

Tietoja julkaisijasta

Podme on vuonna 2017 perustettu podcast-palvelu, jonka kautta käyttäjät voivat kuunnella Premium-podcasteja kuukausimaksulla ilman mainoksia. Lisäksi palvelun kautta voi kuunnella myös ilmaisia, vapaassa jakelussa olevia podcasteja. Podme toimii tällä hetkellä myös Ruotsissa ja Norjassa. Podme-palvelu on saatavilla selainversiona sekä iOS- ja Android -sovelluksina.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Podme

Antti Holma ei pidä kesälomaa tänä vuonna – suosikkisarja jatkuu Podmessa läpi kesän7.6.2024 07:35:00 EEST | Tiedote

Antti Holma pitää huolen siitä, että Podme Premiumin tilaajat pääsevät nauttimaan hänen podcast-tuotoksistaan läpi kuluvan kesän. Suosittu Antin koulumatka kantaa kesäviikkojen ajan nimeä Antin Kesäkassit, jossa kuullaan tuttua, taatut naurut kuulijoilleen sisällöllään tarjoavaa Holmaa. Podmen kesän sisältökattauksesta löytyy lisäksi muutakin uutta kuunneltavaa.