Tekova Oy

HRK-Kiinteistöt Oy rakennuttaa logistiikkakeskuksen Nurmijärvelle

Toimitilarakentaja Tekova toteuttaa HRK Kiinteistöt Oy:lle uudet toimitilat. Tilat vuokrataan osittain konsernin tytäryhtiön HRK-Konevuokraamot Oy:n tarpeisiin Nurmijärven Rajamäellä. Uudet tilat valmistuvat keväällä 2025

Havainnekuva HRK:n uusista tiloista. Rakennus on suuri ja harmaa toimitila ja siinä on suuri piha metsän läheisyydessä.
Havinnekuva Rajamäelle rakennettavista uusista HRK:n tiloista. Arkkitehtitoimisto ARKTUPU

Uusien tilojen myötä vuokralaisena toimiva tytäryhtiö HRK- Konevuokraamot  voi palveluverkostonsa optimoinnin myötä tarjota asiakkailleen entistä parempaa ja laajempaa palvelua yhdestä varikkokeskuksesta käsin. Kohteen valmistuttua tila- ja laitetoimituksia voidaan varustella ja kuljettaa sisäisesti muihin tytäryhtiön toimipisteisiin, sekä suoraan Etelä-Suomen työmaakohteisiin.

2500 m² rakennettava kokonaisuus tulee sisältämään mm. varasto-, logistiikka- ja toimistotilat sekä 240 m² varastokatoksen. Uudisrakennus yhdistää varikkotoimintoja tehokkaaksi kokonaisuudeksi saman katona alle.

“Tähtäämme aina laadukkaaseen asiakaskokemukseen ja uusi logistiikkakeskuksemme tarjoaa tälle tekemiselle korkealaatuiset puitteet. Asiakkaidemme lisäksi hankkeen tuoma lisäarvo on merkittävä myös henkilökunnan kannalta, kun uudet tilat on suunniteltu tarpeita vastaaviksi. Hanke on mittapuumme mukaan merkittävä. Nyt käyttöön otettava alue on pihatiloineen riittävä ja samalla varautumista myös tulevaisuuden tarpeisiin. Tämä sujuvoittaa vuokralaisena toimivan tytäryhtiön operatiivisia toimintoja ja parantaa työympäristön turvallisuutta ja viihtyvyyttä”, kertoo HRK Kiinteistöt Oy:n ja HRK-Konevuokraamot Oy:n toimitusjohtaja Sarita Huotari.

Kestävällä rakentamisella pitkään elinkaareen

Kiinteistön rakentaminen toteutetaan kestävästi HRK:n vastuullisuusperiaatteita mukaillen, jotta kiinteistölle muodostuu mahdollisimman kestävä elinkaari. Konkreettisia suunnitelmia tällä saralla ovat muun muassa aurinkopaneelikentän varaus sekä tontin maanrakennustöistä syntyvän maa-aineksen kierrätys.

"Maanrakennustöistä syntyvä maa-ainesmäärä tulee olemaan mittava, koska työstettävä alue on noin 6 hehtaaria eli noin 56 000 m²”, Huotari selventää.

Kumppaneiksi kilpailutuksen kautta

Tekova valittiin hankkeen toteuttajaksi kilpailutuksen perusteella. Varasto- ja logistiikkarakentaminen on Tekovan ydinosaamista

“Olemme erityisen iloisia saadessamme rakentaa toimitilat toiselle kotimaiselle ja vahvalle toimijalle,” sanoo Tekovan myyntipäällikkö Miika Sieppi. “Tavoitteemme on nollavirheluovutus, mikä tarkoittaa mm. käyttövalmiidentilojen luovutusta aikataulussa.  HRK:n Sarita Huotari on niin ikään tyytyväinen Tekovan valikoitumiseen rakentajaksi. "

"Odotamme yhteistyötä Tekovan kanssa paljon, sillä heidän ammattitaitonsa ja sitoutumisensa korkeaan laatuun ovat tehneet meihin vaikutuksen. Se antaa meille varmuuden siitä, että hanke etenee sujuvasti ja lopputulos tulee vastaamaan odotuksiamme.

Kuvat

Havinnekuva Rajamäelle rakennettavista uusista HRK:n tiloista.

Tekova lyhyesti

Tekova on valtakunnan mutkattomin toimitilarakentaja, joka on erikoistunut liike-, toimi-, logistiikka-, tuotanto sekä urheilutilojen rakentamiseen. Tekova on perustettu vuonna 2018 ja se on toteuttanut valtakunnallisesti yli 100 erilaista toimitilahanketta. Tekova rakentaa asiakkailleen tiloja, jotta nämä voivat menestyä.

Tekovan liikevaihto vuonna 2023 oli noin 56 M€ ja liikevoitto 3,5 M€ (6,2 %). Tekovalaisia on noin 50 henkilöä. Konsernin emoyhtiö ja Tekova Etelä-Suomi Oy sijaitsevat Vantaalla. Alueyhtiöistä Tekova Länsi-Suomi Oy toimii Tampereella ja Tekova Pohjois-Suomi Oy Kempeleessä.

Tekova on menestynyt toimitilarakentamisen saralla keskittymällä asiakkaiden tarpeen mukaan räätälöityihin selkeisiin hallimaisiin hankkeisiin, jotka toteutetaan vakioiduilla konsepteilla sekä ammattimaisesti prosessoidulla toimintamallilla avaimet käteen –periaatteella (KVR).

HRK-Konevuokraamot Oy lyhyesti

HRK-Konevuokraamot Oy on 1975 perustettu suomalainen konevuokraamo. Tarjoamme asiakkaillemme työkohteeseen teknisesti korkeatasoiset, turvalliset ja kuhunkin työhön parhaiten soveltuvat laitteet.

Kuljetamme vuokrattavat tilat sekä laitteet työkohteeseen ja asennamme ne käyttövalmiiksi. Oma kuljetuskapasiteetti ja toimiva logistiikkaverkosto takaavat joustavan vuokrauspalvelumme.

Olosuhteiden hallinta rakennuskohteessa on osa palveluamme. Vuokraamme ja asennamme myös työmaatilat.

HRK:n päätoimipiste sijaitsee Kangasalla.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Tekova Oy