Loimaan tuorein Eurojackpot-voittaja: ”Onhan tämä täysin käsittämätöntä”

Eurojackpotin 5+1-tulos toi loimaalaiselle nettipelaajalle juhannusaaton arvonnasta lähes 660 000 euron voiton. Suomen onnekkaimmassa Eurojackpot-kunnassa asuva voittaja aikoo pitää voittonsa salassa ja miettiä tarkkaan, mihin rahansa sijoittaa.

Kuvituskuva.

Loimaalla on juhlittu Eurojackpot-voittoja poikkeuksellisen paljon. Noin 16 000 asukkaan paikkakunnalle on osunut peräti kaksi Eurojackpotin päävoittoa. Vuonna 2018 paikkakunnalle osui silloinen ennätysvoitto, 90 miljoonaa euroa. Pari vuotta myöhemmin Loimaalle osui jälleen Eurojackpotin päävoitto, 34,9 miljoonaa euroa. Päävoittojen lisäksi kaupunkiin on osunut useita muita suurvoittoja Eurojackpotista. Loimaa onkin koko Suomen onnekkain Eurojackpot-kunta, kun suhteutetaan suurvoittojen yhteenlaskettu euromäärä kunnan asukaslukuun. Suurvoitoiksi lasketaan yli 20 000 euron voitot.

– Onhan se täysin käsittämätöntä, että Loimaalle on tullut näin paljon voittoja, kaupungin tuorein Eurojackpot-voittaja päivittelee.

– Kyllä täällä on niiden isojen voittojen jälkeen huhut velloneet, että kuka voittaja on, hän lisää.

Loimaalaisiin tapoihin tuntuu kuuluvan voiton pitäminen visusti piilossa. 90 miljoonan euron voiton vuonna 2018 voittanut porukka oli niin vaitonainen voitostaan, että se lunasti voittonsa Veikkauksen pääkonttorilta vasta lähes kolmen kuukauden päästä.

– Piti saada riittävästi aikaa jäsentää ajatuksia tästä asiasta, yksi ennätysvoittajista perusteli tuolloin Veikkaukselle.

Myös tuore Eurojackpot-voittaja aikoo pitää oman voittonsa visusti salassa. Ainoastaan vaimo on tietoinen voitosta.

– Katselin perjantaina jalkapalloa ja joskus puolen yön maissa muistin, että ai niin taisin pelata Eurojackpotia. Katsoin unenpöpperössä tulokset ja huomasin, että minulla oli suunnilleen 5 numeroa oikein. Mietin, että kiva juttu, voitin muutaman satasen, kun muistelin, että kyseessä olisi ollut lauantain Lotto. Sitten muistin, että sehän olikin Eurojackpot!

Voittaja tyytyväinen voittosummaansa

Onko Suomen Eurojackpot-pääkaupungissa sitten erityinen suhtautuminen Eurojackpotiin?

– Kyllä se kuhina on aina aika nopeasti tänne osuneiden voittojen jälkeen lakannut, voittaja kertoo.

Voittaja kertoo itse pelaavansa silloin tällöin muutaman rivin Eurojackpotia tai muita Veikkauksen pelejä.

– Täytyy nyt miettiä rauhassa, miten voittorahat sijoittaa.

Mies vaikuttaa olevan 5+1-tuloksella saamaansa voittosummaan varsin tyytyväinen.

– Jos siinä olisi ollut vielä toinenkin tähtinumeroista oikein, olisi tullut niin iso voitto, että sitähän olisi tullut hulluksi!

Eurojackpotissa oli kyseisessä arvonnassa tarjolla noin 44 miljoonan euron potti. Täysosumia ei löytynyt.

Loimaalle osuneet yli 100 000 euron voitot Eurojackpotista:

• 43/2014: 150 000 euroa, nettipelaaja
  • 6/2018: 90 milj. euroa (5 osuuden porukka), Loimaan Prisma
  • 35/2020: 34,9 milj. euroa, Loimaan K-Citymarket
  • 21/2022: 184 000 euroa, Loimaan Prisma
  • 21/2023: 173 000 euroa, K-Market Mellilä
  • 51/2023: 118 000 euroa, nettipelaaja
  • 25/2024: 660 000 euroa, nettipelaaja

Veikkauksen mediapalvelu, puh. 09 4370 7000
ma-to: klo 8-21
pe: klo 8-24
la: klo 9-12 ja klo 20-22
su: klo 10-15

www.veikkaus.fi/yritys

Linkit

Me Veikkauksessa tuotamme peleillä iloa ja suojelemme sitä. Haluamme, että suomalaisten pelaaminen pysyy ilon puolella. Tässä työssä vastuullisuus ohjaa kaikkea toimintaamme. Haluamme olla pelialan edelläkävijä ja vastuullisen pelaajakokemuksen suunnannäyttäjä.

Hyvinvointi on meille sydämen asia. On tärkeää, että töihin on mukava tulla joka päivä. Meillä on monipuoliset ja laajat työsuhde-edut. Tarjoamme vaikuttavia työtehtäviä kehittyvässä työyhteisössä, jossa on iloinen tekemisen meininki.

Rakennamme yhdessä parempaa pelikenttää, ja tarjoamme kiinnostavia urapolkuja mm. tech-alan osaajille. Tutustu meihin veikkaus.fi/tyopaikat.

Tehdään työtä ‒ yhdessä ilon puolella.

VEIKKAUS
Aika vaikuttava pelifirma

Vakiossa yllättäviä EM-kisojen tuloksia - Hajarivillä 74 000 euron voitto Outokumpuun28.6.2024 13:16:07 EEST | Tiedote

Tiistain Vakiossa (kierros 26/2024) oli tarjolla 150 000 euron takuupotti yhdelle ainoalle täysosumalle. Rivi äityi kuitenkin niin vaikeaksi, että yhtään 13 oikein -tulosta ei löytynyt ja potti jäi jakamatta. Kaksitoista oikein -rivejäkin oli pelattu vain yksi kappale. Nettipelaaja Outokummusta voitti sillä 74 000 euroa. Voittaja oli pelannut kierrokselle viisi suoraa riviä, joista yhteen nappasi 74 000 euron potti.