Tervetuloa VAR (Video Assistant Referee) mediapäivään torstaina 11.7.

Suomen Palloliitto kutsuu toimitusten edustajat tutustumaan Suomessa tällä kaudella käyttöön otettavaan VAR-järjestelmään (Video Assistant Referee) ja VAR-autoon torstaina 11. heinäkuuta klo 10–11.30 Palloliiton toimistolle (Urheilukatu 5).

VAR-järjestelmää testataan Helsinki Cup -turnauksessa 9.–11. heinäkuuta.
VAR-järjestelmää testataan Helsinki Cup -turnauksessa 9.–11. heinäkuuta. Jyri Sulander SPL

Tilaisuudessa VAR-erotuomareiden kouluttaja Mattias Gestranius esittelee median edustajille VAR-projektin kokonaisuutta ja VAR:n yleisiä toimintaperiaatteita.

Lisäksi paikalla ja median haastateltavissa on FIFA:n kouluttaja ja VAR-koulutettavia erotuomareita. Vahvistamme heidän nimensä myöhemmin.

Median edustajilla on tapahtumassa mahdollisuus tutustua VAR-autoon ja kuvata sitä n. klo 10.30–11.30. Lisäksi median edustajilla on mahdollisuus kokeilla VAR-järjestelmän käyttöä.

Ensimmäiset koeottelut VAR-järjestelmää hyödyntäen pelataan Helsinki Cup -turnauksessa 9.–11. heinäkuuta.

Elo-syyskuussa edessä ovat ensimmäiset viralliset ottelut, miesten Suomen Cupin välierä 21. elokuuta sekä miesten ja naisten Suomen Cupin finaalit 21.–22. syyskuuta, joissa VAR-järjestelmä on käytössä.

Lisäksi VAR on käytössä Veikkausliigan karsintaotteluissa ja Eurolopputurnauksessa kaudella 2024.

Ilmoittaudu tapahtumaan mukaan 5. heinäkuuta mennessä >>

Lisätietoja:

Taru Nyholm, viestintäjohtaja
taru.nyholm(a)palloliitto.fi

VAR-järjestelmää testataan Helsinki Cup -turnauksessa 9.–11. heinäkuuta.