Muistutus: Purjehdusmaajoukkueen lehdistötilaisuus Pariisin olympialaisiin

Kutsu

HUOM: Ilmoittautumislinkki päivitetty!

Lämpimästi tervetuloa Suomen purjehdusmaajoukkueen lehdistötilaisuuteen, jossa urheilijat kertovat viimeistä tunnelmistaan juuri ennen Pariisin 2024 kesäolympialaisia. Tilaisuus järjestetään tiistaina 16. heinäkuuta kl. 13:00 ravintola Blue Peterissä Lauttasaaressa.

Haastateltavissa ovat Suomen olympiaedustajat Sinem Kurtbay, Akseli Keskinen, Jakob Eklund, Ronja Grönblom, Veera Hokka, Kaarle Tapper ja Monika Mikkola. Lisäksi tilaisuuteen osallistuvat SPV:n toiminnanjohtaja Jan Thorström, Pariisin kisojen joukkueenjohtaja Toni Roponen ja maajoukkueen meteorologi Martin Gahmberg.

Mikäli haluatte haastatella tilaisuudessa tiettyä urheilijaa, ilmoitattehan asiasta ilmoittautumisen yhteydessä, jotta voimme varata tarvittavat haastatteluajat.

Ilmoittautumiset ja haastattelutoiveet pyydämme lähettämään viimeistään perjantaina 12. heinäkuuta tämän lomakkeen kautta (päivitetty linkki). Lisäkysymykset osoitteeseen johan.ekblom@spv.fi

Tervetuloa mukaan!

Sailing Team Finlandin kalenteri 2024
17.6.-12.7. Virallinen harjoittelujakso Marseillen olympiasatamassa
16.7. Maajoukkueen lehdistötilaisuus, HSK, Helsinki
26.7. Pariisin olympialaisten avajaisseremonia
28.7.-1.8. Olympiapurjehdus: Grönblom/Hokka (49er FX), Marseille
28.7.-2.8. Olympiapurjehdus: Eklund (iQFoil), Marseille
1.-6.8. Olympiapurjehdus: Mikkola (ILCA 6), Tapper (ILCA 7), Marseille
3.-7.8. Olympiapurjehdus: Kurtbay/Keskinen (Nacra 17), Marseille

Purjehdukset olympialaisissa

Pariisin olympialaisten purjehduskilpailut järjestetään Välimerellä Marseillessa 28. heinäkuuta-8.elokuuta. Tutustu purjehdusmaajoukkueeseen tuoreessa Nautic-lehden Marseille-erikoisnumerossa.

Kaikkia kilpailutapahtumia pääsee seuraamaan Max-suoratoistopalvelun kautta. TV-kanavien puolella virallisena olympiakanavana toimii vapaasti katsottava TV5. Kilpailutapahtumia näytetään myös Ylen kanavilla. Marseillessa Riikka Smolander-Slotte välittää purjehdustunnelmia yhdessä Yle Urheilun asiantuntijan, Tuuli Petäjä-Sirenin kanssa. Ylen purjehduslähetysten selostajana on tuttu ääni, jo Lontoosta lähtien olympiapurjehdukset selostanut Eero Lehtinen.

Suomen Purjehdus ja Veneily seuraa Pariisin olympialaisten tapahtumia Sailing Team Finlandin Facebookissa ja Instagramissa.

Olympiapurjehdus: Kurbay/Keskinen MM-kisojen seitsemäs12.5.2024 18:05:08 EEST | Tiedote

Nacra 17 -luokan MM-kisat ja 49er-luokkien EM-kilpailut päättyivät tänään sunnuntaina 12. toukokuuta Ranskassa. Sinem Kurtbay ja Akseli Keskinen purjehtivat sunnuntain mitalilähdössä viidenneksi ja päättivät MM-regatan seitsemäntenä kokonaistuloksissa. Ronja Grönblom ja Veera Hokka olivat 49er FX -luokan EM-kisoissa 15. Suomen 49er-miehet päättivät EM-regatan hopeafinaaleissa sijoille 52., 55. ja 56. - Kisaviikko oli vaikea. Jokainen lähtö ja vastatuuli toivat omat haasteensa, oikean linjan löytäminen oli haasteellista, ja erilaiset taktiikat osoittautuivat tehokkaiksi. Onnistuimme tietyissä asioissa, mutta niiden suhde epäonnistuneisiin lähtöihin oli liian suuri, minkä vuoksi emme yltäneet mitalikamppailuun näissä kisoissa, Sinem Kurtbay sanoo. - Opimme kuitenkin paljon viikon aikana. Löysimme kehityskohteita ja saimme hyviä oivalluksia. Kokonaisuutena kisaviikko on hyvä, kunhan opimme jatkuvasti uutta, Kurtbay jatkaa. Suomen Olympiakomitea varmisti kesken kisaviikon Ronja Grönblomin