Helsinki Cup

Helsinki Cup onnistui liikuttamaan 34 000 lasta ja nuorta

Korkeatasoinen turnaus, toimivat järjestelyt ja huipputason nurmet ovat tehneet tänäkin vuonna vaikutuksen kymmeniin tuhansiin pelaajiin tänään päättyvässä Helsinki Cupissa.

Nuorten jalkapalloilijoiden huipputapahtuma Helsinki Cup päättyy tänään lauantaina 14 finaaliin Bolt Areenalla. Kuusipäiväsessä suurturnauksessa on ollut mukana 1864 joukkuetta ja yhteensä noin 34 000 pelaajaa. Juniorjalkapallon elämyksellisin turnaus on järjestetty jo vuodesta 1976.

- Suosion taustalla on turnauksen korkea taso. Aikataulut toimivat, tuomarointi oli huipputasoa, kentät moitteettomat ja hauskat oheistapahtumat viihdyttävät osallistujia, kertoo Helsinki Cupin toimitusjohtaja Kirsi Kavanne.

Kansainvälinen turnaus on näkynyt vahvasti Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla koko viikon. Mukana on ollut 7–18-vuotiaita ympäri maailmaa. Turnaukseen liittyy vahvasti yhteistyöllä onnistuminen ja kulttuurit yhteen tuova kansainvälisyys. Kansainvälisiä joukkueita pelaa mukana 20 eri maasta yhteensä lähes 100 joukkuetta. Eniten joukkueita Suomeen saapui Brasiliasta, Islannista, Yhdysvalloista ja Virosta.

- Kiitoksia heiltä on tullut sujuvista turnausjärjestelyistä, luonnosta, puhtaudesta, toimivasta joukkoliikenteestä sekä Helsingin kauneudesta. Turnausoppaamme ovat toimineet korvaamattomana apuna muualta tulleille joukkueille, Kavanne hymyilee.

Turnaus on ollut täynnä jalkapalloa intohimolla pelaavia nuoria sekä uusista kokemuksista ja ystävistä iloitsevia lapsia. Avajaisissa raikuivat torvet ja rumpujen rytmi kiiri pitkin Senaatintoria, kun avajaisparaati valtasi tiistaina Helsingin ydinkeskustan. Käpylän Love The Ball Centerissä kävijöitä riitti päivittäin useita tuhansia. Osallistujat pääsivät kilpailmaan minikisoissa ja koittamaan onneaan arvonnoissa.

- Monelle Helsinki Cup on kesän ehdoton ykkösjuttu, jossa luomme elämänmittaisia muistoja. Tapahtuma onkin koko perheen elämyksellinen jalkapallokarnevaali, jossa on mukana suuren jalkapalloilun juhlan tuntua, Kavanne korostaa.

Otteluita on pelattu koko turnauksessa lähes 6000 laadukkailla ja hyvin hoidetuilla luonnonnurmikentillä Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla. Mukana on ollut 20 kenttäaluetta ja 100 kenttää ja yhteensä noin 300 00 katsojaa, osallistujaa, kesätyöläistä, yhteistyökumppania, tuomaria ja joukkueen vetäjiä.

- Tänä vuonna panostimme kiusaamisen vastaiseen työhön ja myönteiseen kannustamiseen. Muistutimme kentän laidan tukijoukkoja kaikkien lasten ja nuorten kannustamisesta laatimalla esimerkillisen kannustamisen kortin, jota jaettiin tukijoukkojen parhaille kannustajille jokaisessa pelissä. Myönteisen kannustuksen avulla lapset ja nuoret motivoituvat liikkumaan ja oppivat samalla reilun pelin merkityksen, toteaa Kavanne.

Historiansa suurin turnaus pelattiin nyt 49. kerran. Ensi vuonna tulossa on 50-juhlavuosi, joka tuo tullessaan vieläkin upeamman suurturnauksen. Juhlavuoden turnaus tullaan toteuttamaan tiiviissä yhteistyössä Helsingin kaupungin kanssa. Luvassa on menneiden vuosien muistelua, kuuluisien pelaajien ja valmentajien haastatteluja sekä tietysti unohtumaton Helsinki Cup -kisakokemus niin pelaajille kuin katsojille.

Helsinki Cup
Puhelin: +358 40 6408 750