Punaisen Ristin Kontti-myymälöitä lisää Espooseen

Punaisen Ristin uusin Kontti-myymälä on rakentumassa Espoon Galleriaan. Lahjoituksia otetaan jo vastaan, vaikka myymälä aukeaakin asiakkaille vasta syksyllä.

Lahjoittamalla Konttiin tuet Punaisen Ristin auttamistyötä.
Lahjoittamalla Konttiin tuet Punaisen Ristin auttamistyötä. Kontti / Suomen Punainen Risti

Espoolaiset voivat lahjoittaa Konttiin myös Isoon Omenaan, Lippulaivaan sekä Merituuleen (Suomenoja) ja Galleriaan (Leppävaara) tuotuihin lahjoituslaatikoihin. Kauppakeskus Merituulen myymälä on toiminut jo tammikuun lopusta alkaen. Espoolaiset ovat tuoneet runsaasti lahjoituksia Merituulen kauppakeskuksen uusimpaan myymälään sekä kauppakeskuksen ulkopuolella sijaitsevaan lahjoituslaatikkoon.

Tulevassa Espoon Gallerian Kontti-myymälässä tehdään jo kovasti töitä, jotta uusi myymälä saadaan avattua innostavana ja mielenkiintoisena. Myymälään tarvitaan kaikenlaisia lahjoituksia: vaatteita, lastentarvikkeita, kodintavaroita ja kirjoja. Ainoastaan isoja huonekaluja ei pystytä vastaanottamaan. Viimeisimmät tiedot uuden myymälän rakentumisesta ja lahjoitusten vastaanottamisesta löytää Kontin verkkosivuilta: https://www.sprkontti.fi/Galleria

Muut Punaisen Ristin Kontti-myymälät pääkaupunkiseudulla sijaitsevat Vantaan Tammistossa (Tammiston kauppatie 8) ja Helsingissä Itäkeskuksessa (Visbynkuja 2). Malminkartanossa Kontti-ketjulla on pieni Outlet-myymälä (Pakarintuvantie 9). Lisätietoa kaikista Kontti-myymälöistä: https://sprkontti.fi/secondhand-myymalat

Kontti vastaanottaa lahjoituksia, palvelee asiakkaita ja myy secondhand-tuotteita – ja kerää näin varoja Punaisen Ristin auttamistoimintaan. Pitkäaikaistyöttömiä tukevan työn osalta Kontti pyrkii etsimään uusia ratkaisuja yhteistyössä kuntien ja kaupunkien kanssa, mikäli paikkakunnalla nähdään tarpeelliseksi tukea pitkäaikaistyöttömien osaamisen kehittämistä ja työelämävalmiuksien lisäämistä. Kontti pyrkii jatkossakin järjestämään työharjoittelupaikkoja ja työmahdollisuuksia myös opiskelijoille.

Ella Suojalehto, Kontti-ketjun johtaja, 040 759 5163 (ella.suojalehto@punainenristi.fi)

Leevi Heimonen, myymälätoimintojen johtaja, 050 590 2427 (leevi.heimonen@punainenristi.fi)

Kontti-ketju on Suomen käytetyin secondhand-ketju ja osa Suomen Punaista Ristiä. Kontin toiminnan tarkoituksena kerätä varoja Punaisen Ristin auttamistyöhön myymällä lahjoitettuna saatua tavaraa. Kontti-ketju on myös osa Suomen Punaisen Ristin kokonaisvalmiutta. Kontti-ketjuun kuuluu secondhand-verkkokauppa, logistiikkakeskus ja 12 secondhand-myymälää eri puolella Suomea. Konttien tuloksesta kaksi kolmasosaa käytetään auttamistoimintaan Suomessa ja yksi kolmasosa ohjautuu katastrofirahaston kautta niin kotimaan kuin ulkomaan apuun.

Lahjoittamalla Konttiin tuet Punaisen Ristin auttamistyötä.
Konttiin kannattaa tulla vaateostoksille.

Röda Korsets utmärkelse Humanitär handräckning går till Ujuni Ahmed och Elina Hirvonen för att de skrev boken Tytöille, jotka ajattelevat olevansa yksin7.5.2024 06:10:00 EEST | Tiedote

Röda Korset ger utmärkelsen Humanitär handräckning till Ujuni Ahmed och Elina Hirvonen, som skrev boken Tytöille, jotka ajattelevat olevansa yksin, för att de öppnade en viktig debatt och gav en gripande beskrivning av de ungdomar och barn som hamnat utom räckhåll för många tjänster och stöter på många problem.