Lentoasemien lounge-tilojen kysyntä voimakkaassa kasvussa – Helsinki-Vantaan lounge-tilat tuplaantuvat

Uusien lounge-avausten myötä Helsinki-Vantaan lounge-tilat kaksinkertaistuvat neliömääriltään ja matkustajien palvelut paranevat entisestään.

Finavia Oyj.

− Lounge-tilojen kasvava suosio lentomatkustajien keskuudessa on maailmanlaajuinen ilmiö. Yhä useampi vapaa-ajan matkustaja hakee elämyksiä ja mieluisia matkakokemuksia jo lentoasemalla. Myös Helsinki-Vantaalla lounge-tilojen kysyntä on kasvanut viime vuosina voimakkaasti, Helsinki-Vantaan kaupallisen liiketoiminnan johtaja Nora Immonen Finaviasta sanoo.

Euroopan suurin lounge-toimija Swissport avaa uuden Aspire loungen portille 22 vuodenvaihteessa. Myös nykyinen Aspire lounge portilla 27 uudistetaan ja se avautuu matkustajille keväällä 2025.

Heinäkuussa 2024 Helsinki-Vantaalle avautui 1 500 neliötä uutta lounge-tilaa, kun lentoyhtiö Finnair avasi asiakkailleen uuden kaksiosaisen lounge-tilan portin 21 lähellä (3. kerros). Sisään pääsee liukuportailla tai hissillä. 440-paikkaisessa loungessa on lähes 150 asiakaspaikkaa enemmän kuin aikaisemmin.

− Matkalle lähdetään yhä useammin vapaa-ajan viettoon, ja elämyksellisyyden tarve lentoasemilla on kasvanut. Kehitämme Helsinki-Vantaan palveluvalikoimaa matkustustrendejä seuraten, mikä näkyy korkeana asiakastyytyväisyytenä. Uudistuneet lounget tarjoavat entistä enemmän mahdollisuuksia virkistäytyä ja nauttia matkasta.

Lounge-neliötä Helsinki-Vantaalla on uudistusten myötä yhteensä 3 000.

Aspire Lounge portilla 13, Plaza Premium Lounge portilla 40 ja Finnair Lounge portilla 52 jatkavat nykyisillä palveluvalikoimillaan. Sisäänpääsyn voi ostaa kaikkiin Aspire ja Plaza Premium -loungeihin.

− Kattavat lounge-palvelut yhdistettynä uusiin hotelli- ja kokouspalveluihin palvelevat erinomaisesti niin liikematkustajia kuin vapaa-ajan matkustajia Helsinki-Vantaan lentoasemalla, johtaja Immonen sanoo.

Listaus: Helsinki-Vantaan lentoaseman lounget

• Aspire lounge, portti 13, Schengen
  • Aspire lounge, portti 22, Schengen (avautuu vuodenvaihteessa 2024–2025)
  • Aspire lounge, portti 27, Schengen (uudistuu keväällä 2025)
  • Finnair lounge, portin 21 lähellä (3. kerros, sisäänkäynti liukuportailla tai hissillä), Schengen
  • Finnair lounge, portti 52, non-Schengen
  • Plaza Premium lounge, portti 40, non-Schengen

Kuvia median käyttöön.

Suomen suurin hotellikokonaisuus avautuu Helsinki-Vantaalle: ”lentokenttäkaupunkia” palvelee nyt yhteensä 12 hotellia30.5.2024 11:15:03 EEST | Tiedote

Hotelliyritys Strawberryn kaksi uutta hotellia, Clarion Hotel ja Comfort Hotel Helsinki Airport, avaavat ovensa asiakkaille lauantaina 1. kesäkuuta 2024. Lentoaseman terminaalin yhteyteen kohonnut hotellikokonaisuus nostaa lentoasema-alueen hotellitarjonnan kokonaisuudessaan 12 hotelliin. Alueen konferenssi- ja kokoustilat myös kehittyvät avauksen myötä merkittävästi.