Oulun kulttuurisäätiö, Oulu2026

Oulun Hallituskadulle 75-metrinen illallispöytä

Kesäillan kattaus -tapahtuma järjestetään Oulun Taiteiden Yössä 15. elokuuta. Hallituskadulle katetaan hulppea 75-metrinen pöytä ruokailua ja ohjelman parissa viihtymistä varten. Rento tapahtuma on kaikille avoin ja pääsymaksuton. Kesäillan kattaus kuuluu Oulu2026:n Arctic Food Lab -kokonaisuuteen ja Korttelihaipakkaan.

Arctic Food Labin ensimmäinen pitkän pöydän illallinen sai innostuneen vastaanoton viime kesänä. Topi Paananen Oulu2026

Kesäillan kattaus kutsuu kaupunkilaiset yhteisen pöydän ääreen nauttimaan ruoasta, seurasta ja ohjelmasta. Pitkä pöytä katetaan Hallituskadulle Kivisydämen rampilta rautatieaseman suuntaan.

Kesäillan kattauksessa nautitaan itse valmistettuja herkkuja tai vaikkapa lähiravintoloista noudettuja ruokia. Paikan päällä OSAOn opiskelijat myyvät maisteluannoksia, ja kadun varteen kurvaavat myös Terwa Foodtruck ja Cocktail Companyn mocktail-vaunu.

Korttelihaipakka tuo kattaukseen elävää musiikkia yhdessä Rotos ry:n kanssa. Ensimmäinen keikka starttaa klo 17. Tapahtuma kestää klo 22 saakka, ja pitkän pöydän ääreen voi istahtaa missä vaiheessa iltaa tahansa.

Monipuolinen ohjelmakattaus julkistetaan elokuun alussa. Arctic Food Labin projektipäällikkö Niina Keränen kertoo, että uusia yhteistyökumppaneita ja ohjelmaa otetaan edelleen mukaan.

”Tervetuloa nauttimaan Kesäillan kattauksesta, joka tuo kaupunkilaiset yhteisen pöydän ääreen keskelle Oulun kesäiltaa! Tapahtuma on loistava tilaisuus madaltaa kynnystä tulla mukaan yhteisöllisiin hetkiin hyvän ruoan ja monipuolisen ohjelman äärelle. Elävän musiikin säestämä ilta tarjoaa iloa ja kohtaamisia kaikille. Jos sinulla on ideoita tai haluat osallistua tekemään tästä unohtumattoman illan, olethan yhteydessä”, lisää Keränen.

Toista kertaa järjestettävä Kesäillan kattaus on osa Oulun seudun matkaa Euroopan kulttuuripääkaupungiksi 2026. Arctic Food Lab -ohjelma näyttää, mitä pohjoinen ruokakulttuuri on, ja mitä kaikkia tuotteita ja palveluita Oulu2026-alueen puhtaista raaka-aineista voidaan jalostaa korkeatasoisella, paikallisella osaamisella.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Oulun kulttuurisäätiö, Oulu2026

Hybridituottaja 2026 -koulutukset kehittävät tapahtuma-alan digitaalista osaamista Pohjois-Pohjanmaalla16.4.2024 08:00:00 EEST | Tiedote

Miten elämykset välitetään tapahtumaa etänä kotisohviltaan seuraaville ja mitä oppia eri kokoiset tapahtumat voivat ottaa television spektaakkelimaisista show’ista? Oulun ammattikorkeakoulun kesällä 2024 käynnistyvä Hybridituottaja 2026 -koulutus pureutuu siihen, mitä osaamista tapahtumatuottajat tarvitsevat tapahtumien ja kulttuurin viemiseksi digitaaliseen ympäristöön.