Helmarit kohtaa EM-jatkokarsintojen ensimmäisellä kierroksella Montenegron – Otteluparin voittajalla vastassa Unkari tai Skotlanti

EM-jatkokarsintojen arvonta suoritettiin perjantaina Nyonissa.

Jatkokarsintojen ensimmäinen kierros (kaksi osaottelua) pelataan 23.-29 lokakuuta ja toinen kierros (kaksi osaottelua) 27. marraskuuta - 3. joulukuuta.

Toisen kierroksen seitsemän voittajaa saavat paikan Sveitsissä kesällä 2025 pelattavaan EM-lopputurnaukseen. Kisapaikan ovat jo lunastaneet karsintojen A-liigan lohkovoittajat ja -kakkoset (kahdeksan joukkuetta) sekä emäntämaa Sveitsi.

Suomi saa vastaansa ensimmäisellä kierroksella Montenegron. Mikäli Helmarit etenee toiselle kierrokselle, vastaan asettuu voittaja otteluparista Unkari–Skotlanti.

Helmarit on molemmilla kierroksilla sijoitettu joukkue, joten se pelaa otteluparien jälkimmäiset osaottelut kotikentällään. Otteluiden tarkemmista ajankohdista, pelipaikoista ja lipunmyynnistä tiedotetaan myöhemmin.

Päävalmentaja Marko Salorannan kommentteja arvonnan tuloksista luvassa myöhemmin Palloliiton sivuilla.

roope.kuisma@palloliitto.fi