1KOMMA5° Suomi

EUPD Researchin myöntämä tunnustus vahvistaa 1KOMMA5°:n johtajuuden 15 000 asentajan joukossa Euroopassa. Suomessa yritys on ainoa, joka on saanut tällaisen tunnustuksen.

1KOMMA5° Suomi ansaitsi arvostetun “Vuoden Asentaja” -palkinnon Suomessa toista vuotta peräkkäin. Brave Teddy

Helsinki, 25. heinäkuuta 2024 – 1KOMMA5°, Euroopan johtava uusiutuvan energian startup-yritys, on palkittu ensimmäisellä sijalla Euroopan 30 parhaan asentajan joukossa EUPD Researchin toimesta. Suomessa 1KOMMA5° Suomi on saanut myös “Vuoden Asentaja” -sertifikaatin, ja on ainoa aurinkoenergia-alan yritys maassa, joka on saanut tämän arvostetun tunnustuksen toista vuotta peräkkäin.

EUPD Research on yli 20 vuoden ajan tehnyt aktiivisesti yhteistyötä lukuisten asentajien kanssa eri puolilla Eurooppaa ymmärtääkseen heidän vaatimuksiaan ja käytäntöjään asennusten laadusta. He tuottavat raportteja markkinoiden parhaista käytännöistä ja osallistuvat aktiivisesti teollisuuden keskusteluihin parantaakseen aurinkoenergia-alan laatua Euroopassa.

Vuoden 2024 raportissa organisaatio teki laajan tutkimuksen, johon osallistui noin 15 000 asentajaa eri puolilta Eurooppaa, ja asetti 30 parasta asentajaa järjestykseen useiden tekijöiden, kuten kertyneiden asennettujen järjestelmien, maantieteellisen kattavuuden ja tuoteportfolion monipuolisuuden perusteella. “Market Leadership Study Europe” -raportti, joka kattaa 295 sivua, tarjoaa perusteellisen analyysin asuinrakennusten aurinkosähkömarkkinoista 13 keskeisessä Euroopan maassa, mukaan lukien Saksa ja Alankomaat. Tämä raportti tarjoaa korvaamattomia näkemyksiä markkinatrendeistä, teknologisista edistysaskeleista ja asiakaspreferensseistä, auttaen sidosryhmiä strategisessa päätöksenteossa ja kasvusuunnittelussa.

1KOMMA5° Suomelle myönnetty sertifikaatti vahvistaa paitsi yrityksen sitoutumisen laadukkaisiin asennuksiin ja aurinkoenergia-alan edistämiseen Suomessa, myös yrityksen erinomaisuuden, sitoutumisen parantaa asennusstandardeja ja vahvistaa sen asemaa luotettavana toimijana.

Vuonna 2021 Hampurissa, Saksassa, perustettu 1KOMMA5° on kasvanut nopeasti yhdistämällä orgaanista laajentumista ja strategisia yritysostoja. Yrityksellä on nyt noin 280 000 asennettua komponenttia, ja se palvelee noin 100 000 asiakasta useilla markkinoilla, mukaan lukien Saksa, Ruotsi, Suomi, Tanska, Alankomaat, Espanja ja Australia. Toimien yli 75 toimipisteessä noin 2 200 työntekijän voimin, 1KOMMA5° tähtää saavuttamaan 10 miljardin euron vuotuisen myyntitavoitteen vuoteen 2030 mennessä.

Kuvat

Tietoa 1KOMMA5° Suomesta

1KOMMA5 Suomi, aiemmin tunnettu nimellä Solar Age Oy, on johtavia aurinkoenergian tarjoajia Suomessa. Yhtiöllä on yli kuuden vuoden kokemus alalta. Yli 5000 aurinkovoimalan ja 60 000 aurinkopaneelin asennuksen kokemuksella Varsinais-Suomen, Uudenmaan ja Pirkanmaan alueilla, 1KOMMA5 Suomi on vakiinnuttanut asemansa luotettavana toimijana Suomen markkinoilla.

1KOMMA5° on vuonna 2021 perustettu cleantech-startup, joka tarjoaa aurinkopaneelien, akkujen, lämpöpumppujen ja latauspalveluiden asennuksen yhden katon alta yksityisille omakotitalojen omistajille ja kaupallisten rakennusten omistajille Saksassa, Skandinaviassa, Espanjassa, Italiassa ja Australiassa. Lisätietoja toiminnastamme Suomessa saat osoitteesta www.1komma5.fi.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta 1KOMMA5° Suomi

1KOMMA5° kolme vuotta: Menestystarina ja tulevat tavoitteet Hampurin CleanTech-yksisarviselta23.7.2024 10:17:11 EEST | Tiedote

Hamburg, 23. heinäkuuta 2024 – 1KOMMA5°, Euroopan johtava uusiutuvan energian startup, juhlii kolmea menestyksekästä vuotta perustamisensa jälkeen 14. heinäkuuta 2021. Yrityksen nopea kasvu alkoi 20 yrityksen hankinnoilla vuonna 2022 ja saavutti yksisarvisen aseman vuonna 2023. Vuonna 2024 yritys vakiinnutti paikkansa Euroopan markkinajohtajana 100 000 asiakkaan myötä. Philipp Schröderin, 1KOMMA5° perustajan ja toimitusjohtajan, johtama tiimi on vakuuttanut asiakkaat, lahjakkuudet ja sijoittajat ilmastovisioillaan, räätälöidyillä ratkaisuillaan ja johdonmukaisella toteutuksellaan. Avaamalla ensimmäiset toimipisteensä Saksassa marraskuussa 2021 ja laajentamalla ulkomaille helmikuussa 2022, Hampurissa sijaitseva yritys toimii nyt 75 toimipisteessä, työllistäen noin 2 200 henkilöä Saksassa, Ruotsissa, Suomessa, Tanskassa, Espanjassa, Alankomaissa ja Australiassa. Vain 23 kuukautta perustamisensa jälkeen, 1KOMMA5° saavutti yksisarvisen aseman kesäkuussa 2023, ylittäen miljardin euron yrity

Turku ja 1KOMMA5° Suomi solmivat kumppanuuden aurinkojärjestelmien asentamiseksi julkisiin rakennuksiin6.6.2024 10:52:19 EEST | Tiedote

Turun kaupunki on solminut sopimuksen 1KOMMA5° Suomen kanssa aurinkojärjestelmien asennuksista seuraavan kahden vuoden ajan. Turun kaupungin tavoitteena on hankkia rakennuksiinsa vuosittain voimaloiden koosta riippuen kolmesta kymmeneen uutta aurinkovoimalaa. Vuotuisen hankinnan suuruus on kuusinumeroinen euromäärää. Turun kaupungin tavoitteena on tulla yhdeksi maailman johtavista ilmasto- ja luontokaupungeista ja tämä projekti on yksi askel kohti hiilineutraaliuden saavuttamista vuoteen 2029 mennessä.