Uusia lähikauppoja luvassa – Puotilaan ja Karakallioon uudet Alepat elokuussa

Puotilan ja Karakallion asukkaat saavat uudet, kauan kaivatut lähikaupat, kun kaupunginosiin avataan Alepa-myymälät elokuussa. Alepa Puotila avaa ovensa 8.8.2024 klo 10 ja Alepa Karakallio 29.8.2024 klo 10. Myymälöiden avajaisissa on luvassa muun muassa erilaisia tuotetarjouksia sekä avajaiskahvitarjoilu.

Helsingin Puotila ja Espoon Karakallio saavat uudet Alepat
Helsingin Puotila ja Espoon Karakallio saavat uudet Alepat Kuvaaja: Lari Lappalainen

HOK-Elannon Alepa-ketju laajentaa myymäläverkostoaan, kun Helsingin Puotilaan (Klaavuntie 11) ja Espoon Karakallioon (Kotkapolku 9) avataan uudet Alepat elokuussa. Molemmat myymälät palvelevat asiakkaita viikon jokaisena päivänä. Uusien myymälöiden tuotevalikoimien suunnittelussa on kuultu alueiden asukkaiden toiveita jo etukäteen, ja valikoimaa tullaan kehittämään jatkuvasti.

Alepa Puotila tarjoaa mahdollisuuden nopeisiin kortteliostoksiin niin Puotilan alueen asukkaille kuin esimerkiksi Puotilan metroaseman kautta liikkuville. Uusi 450 neliömetrin myymälä tarjoaa asiantuntevaa palvelua ja noin 5000 tuotteen valikoima takaa sen, että myymälästä löytyy vaihtoehtoja niin kotikokkaajille kuin nopeita välipaloja kaipaaville. Alepa Puotilan Kaffekulmasta on helppo napata aamu- tai iltapäiväkahvi matkaan mukaan ja asiointia sujuvoittamassa myymälästä löytyvät pikakassat. Vartiokylän puolella seudun asukkaita palvelee myös Alepa Vartiokylä (Vartiokyläntie 3).

–  Olemme iloisia päästessämme taas palaamaan Puotilaan alueen muutostöistä syntyneen tauon jälkeen. Klaavuntiellähän on sijainnut HOK:n ja Elannon myymälöitä jo 1960-luvulta lähtien, eli tämä on varsinainen paluu juurille. Toivotamme lämpimästi tervetulleeksi niin uudet kuin vanhatkin asiakkaat, iloitsee Alepa Puotilan uusi myymäläpäällikkö Joni Kiuru.

Elokuun lopulla avautuva Alepa Karakallio puolestaan palvelee Espoon Karakallion asukkaita ja alueella liikkuvia. 400 neliön myymälän ja yli 5000 tuotteen valikoimasta on helppo napata ostokset mukaan niin arkeen kuin juhlaan. Alepa Karakallion pakettipisteeltä on myös kätevä hakea ja lähettää paketit ostosten lomassa. Asiointia helpottamassa myymälässä on loistavan tiimin lisäksi kätevät pikakassat.

– Odotamme koko tiimin kanssa innolla Alepa Karakallion avaamista. Myymälä tuo varmasti helpotusta monen arkeen, sillä sieltä on nopea hakea ostokset mukaan vaikka kotimatkalla. Lämpimästi tervetuloa avajaisiimme elokuun lopulla, toivottaa Alepa Karakallion uusi myymäläpäällikkö Hely Heikkinen.

Alepa Puotilan avajaisia vietetään torstaina 8.8.2024 klo 10 ja Alepa Karakallion torstaina 29.8.2024 klo 10. Molempien myymälöiden avajaisissa on luvassa muun muassa tuotetarjouksia sekä avajaiskahvitarjoilu.

Alepa Puotila

• Sijainti: Klaavuntie 11, 00910 Helsinki
  • Myymälä avataan 8.8.2024 klo 10
  • Aukioloajat: ma-pe 6.30–23, la 8–23, su 9–23

Alepa Karakallio

• Sijainti: Kotkapolku 9, 02620 Espoo
  • Myymälä avataan 29.8.2024 klo 10
  • Aukioloajat: ma-pe 6.30–22, la 8–22, su 9–22

S-ryhmän suurin osuuskauppa HOK-Elanto on yli 680 000 asiakasomistajan oma osuuskauppa, jonka liikevaihto vuonna 2023 oli 2,6 miljardia euroa. HOK-Elannossa työskentelee yli 6 800 henkeä, ja osuuskaupan monipuolisia palveluita käyttää vuosittain yli 150 miljoonaa asiakasta Espoossa, Helsingissä, Hyvinkäällä, Järvenpäässä, Keravalla, Mäntsälässä, Nurmijärvellä, Tuusulassa ja Vantaalla.

Kun kaikki Alepat, S-marketit, Prismat, Food Market Herkku, ravintolat, ABC-asemat ja latauspisteet, Sokokset ja Sokos Emotion -myymälät, Hautaus- ja lakipalvelupisteet sekä Omistajapalvelupisteet lasketaan yhteen, toimipaikkoja HOK-Elannolla on yli 400.

HOK-Elanto ostaa Ravintolakolmion Lasipalatsin ravintolatoiminnot – investointi kasvuun ja kunnianosoitus helsinkiläiselle kulttuurille17.6.2024 10:30:00 EEST | Tiedote

Ensi vuonna 120 vuotta täyttävä HOK-Elanto ostaa Ravintolakolmio Oy:ltä Helsingin ydinkeskustassa sijaitsevan Lasipalatsin ravintolatoiminnot, joihin kuuluvat Ravintola Lasipalatsin ja Café Lasipalatsin lisäksi juhla- ja tapahtumatila Bio Rexin tarjoilujen toteuttaminen. Lasipalatsi on keskeinen osa osuuskaupan historiaa, sillä HOK oli mukana sen rakennuttamisessa ja vastasi ravintolatoiminnasta vuosina 1936–1949.

Kutsu: Tervetuloa tutustumaan HOK-Elannon uuteen ruoan verkkokaupan keräilykeskukseen Vantaalle20.5.2024 13:00:00 EEST | Kutsu

Aika: ke 29.5. klo 9.00 Paikka: HOK-Elannon keräilykeskus. Käyntiosoite Manttaalitie 8, 01530 Vantaa Miltä yli 100 ruoan keräilyrobottia näyttävät täydessä toiminnassaan? Miten tuhansien suomalaistalouksien ruoan ostoskorit keräillään modernin teknologian avustuksella? Toimialueensa ruoan verkkokaupan markkinajohtaja HOK-Elanto on tehnyt historiansa suurimman investoinnin ruoan verkkokaupan tulevaisuuteen ja avaa yhden Euroopan suurimmista ruoan verkkokaupan keräilykeskuksista Vantaalle. Ensimmäiset toimitukset asiakkaille lähtevät keräilykeskuksesta kesäkuussa. Kutsumme sinut ennakkovierailulle tutustumaan keräilykeskukseen keskiviikkona 29.5. klo 9.00 ja kuulemaan tarkemmin keräilykeskuksen toiminnasta sekä ruoan verkkokaupan tulevaisuudesta! Tilaisuudessa paikalla ovat: HOK-Elannon ruoan verkkokaupan kehitysjohtaja Jukka Ranua Keräilykeskuksen johtaja Matti Korvenmaa S-ryhmän vähittäiskaupan verkkokaupoista vastaava johtaja Jarkko Kyttänen Keräilykeskuksen automaatioteknologian tarj