Raitiolinjalla 13 ajetaan aikataulunmukainen koeajo 3.8.

Lauantaina 3.8. Kaupunkiliikenne Oy ajaa aikataulunmukaista koeliikennettä raitiolinjalla 13 Kalasataman ja Pasilan välillä. Tällöin liikennöidään linjaa 13 samoilla aikatauluilla, kuin linjan tulevassa lauantailiikenteessä.

Artic-raitiovaunun sisäkuva Sompasaaressa.
Artic-raitiovaunu koeajoissa Sompasaaressa. Kaupunkiliikenne Oy

Koeajolla testataan, miten kuljettajien työvuorot ja vaihdot toimivat. Itse rata ja siihen liittyvät järjestelmät on testattu ja hyväksytty jo aiemmin.

Koeajossa kuljettajat ajavat suunnitellun aikataulun mukaan ja pysähtyvät jokaisella pysäkillä. Valitettavasti matkustajat eivät vielä pääse ratikan kyytiin. Kaikki kiinnostuneet ovat kuitenkin tervetulleita seuraamaan ratikan ajoa ja ottamaan valokuvia reitin varrelle.

Linjan 13 liikenne alkaa 12.8.

Raitiolinjan 13 matkustajaliikenne alkaa maanantaina 12.8. ensimmäisellä lähdöllä klo 5.27 Nihdistä.

Avajaisia juhlitaan Kalasatamassa kauppakeskus Redin ympäristössä 12.8. klo 15–18. Kaupunkiliikenne on myös mukana avajaisissa. Tutustu avajaisohjelmaan HSL:n sivuilla: https://www.hsl.fi/hsl/ratikka13

Kaupunkiliikenne vastaa raitiolinjan 13 liikennöinnistä ja kunnossapidosta.

Me Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy:ssä mahdollistamme pääkaupunkiseudun kestävän kasvun rakentamalla tulevaisuuden raideverkostokaupunkia ja pitämällä sen liikkeessä. Vastaamme joukkoliikenneinfran rakentamisesta sekä metrojunien ja raitiovaunujen liikennöinnistä, kunnossapidosta ja kehittämisestä laadukkaasti ja kustannustehokkaasti. Järjestämme kaupunkipyöräpalvelun ja liikennöimme Suomenlinnan lauttoja tytäryhtiömme kautta. Kannamme vastuun koko toimintamme elinkaaren päästöistä ja teemme valintoja, jotka muuttavat koko alan toimintaa, koska haluamme olla kestävien kaupunkien paras liikuttaja ja kehittäjä ­­­­­­­­­­­ ̶­  nyt ja tulevaisuudessa.