Hesburger juhlistaa Hese-kisojen 20-vuotista historiaa dokumentilla

Hesburgerin ja Suomen Urheiluliiton yhteistyö on liikuttanut suomalaisia alakoululaisia jo 20 vuotta. Juhlavuoden kunniaksi Hesburger julkaisee tänään dokumentin Hese-kisoista (19.8.2024.).

Katja Ritvanen.

Hese-kisat on koululiikuntakilpailu, jossa 5.–6.-luokkalaiset kisaavat yleisurheilulajeissa oman luokan kesken. Hesburgerin ja Suomen Urheiluliiton yhteistyössä järjestämät kisat käytiin tänä vuonna jo 20. kerran.

Hese-kisojen tunnelma ja lasten liikunnan ilo taltioitiin tänä keväänä dokumenttiin, jossa seurataan kisoihin osallistuvien koulujen matkaa aina valmistautumisesta piirikisoihin ja Tampereen Ratinan stadionilla toukokuussa käytyyn finaaliin.

Dokumentin on kuvannut Koju Films ja sen suunnittelusta on vastannut Hesburgerin mainostoimistokumppani Drama Queen.

Hesburgerin varatoimitusjohtaja Jari Vuoti kertoo, että vuosien saatossa Hese-kisoista on tullut tärkeä ja odotettu tapahtuma Hesburgerille.

– Hese-kisojen finaalissa näkyy kisaavien nuorten sekä heidän kannustusjoukkojensa aito ilo! Paikan päällä kokee, että teemme konkreettisesti hyvää, ja nuorten innostus liikuntaan on käsin kosketeltavaa. Sen olemme saaneet nyt purkitettua dokumentin muotoon, Vuoti sanoo.

Juhlavuoden kunniaksi kuvatussa dokumentissa ääneen pääsevät lasten lisäksi myös Suomen Urheiluliiton toimitusjohtaja Harri Aalto, lasten liikuntasuhdetta tutkinut professori Pasi Koski sekä itsekin nuorina urheilu-uransa aloittaneet Hese-kisojen kummiurheilijat Elmo Lakka ja Camilla Richardsson

Dokumentti julkaistaan 19.8.2024, ja se on katsottavissa kokonaisuudessaan Hesburgerin verkkosivuilla: https://www.hesburger.fi/hese-kisat/

Taustaksi:

• Suomen Urheiluliiton ja Hesburgerin yhteistyö käynnistyi vuonna 2004.
  • Hese-kisat ovat osa Suomen Urheiluliiton ja Hesburgerin kouluyleisurheilun H-hetki-yhteistyöohjelmaa. Yhteensä ne liikuttavat vuosittain 85 000 alakoululaista.
  • Vuosien saatossa H-hetki on liikuttanut lähes miljoonaa nuorta.

Katja Ritvanen.
Kuvassa finaalin voittaja Kastelli 6 C Oulusta sekä Hese-kisojen kummiurheilijat kestävyysjuoksija Camilla Richardsson ja aitajuoksija Elmo Lakka.
Katja Ritvanen.

Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger toimii yhdeksässä maassa: Suomessa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Saksassa, Ukrainassa, Bulgariassa, Puolassa ja Romaniassa. Hesburger työllistää Suomessa noin 6000 työntekijää ja ulkomailla 2700 työntekijää. Vuoden 2023 verollinen myynti Suomessa oli 286 miljoonaa euroa ja ulkomailla 172 miljoonaa euroa.