Reactive Technologies Finland Oy

GreenTech-yhtiö Reactive Technologies päättää 31,4 miljoonan dollarin rahoituskierroksen

Oulu, 16. elokuuta 2024 – Iso-Britanniassa ja Suomessa toimiva GreenTech-yhtiö Reactive Technologies on julkistanut 31,4 miljoonan dollarin (USD) rahoituksen. Rahoituskierrokseen osallistuvat brittiläinen investointipankki M&G Catalyst Investment, Iso-Britannian ja Irlannin kasvusijoittaja BGF (British Growth Fund) sekä Bill Gatesin perustama Breakthrough Energy Ventures. Sijoituskierroksen johtavana neuvonantajana toimi EKTA Partners. Strateginen  sijoitus tukee Reactive Technologiesin kansainvälistymistä ja kasvua edistäviä rekrytointeja. Konsernin tuotekehitysyksikön päätoimipaikka sijaitsee Oulussa.

Uusiutuvan energian käyttöönoton sekä liikenteen sähköistymisen kasvaessa maailmanlaajuisesti, kantaverkko-operaattorit joutuvat kohtaamaan täysin uusia haasteita sähköverkon vakauden ylläpitämisen kanssa.

GreenTech -teknologioiden kasvava tarve

Uusiutuvan energian käyttöönoton sekä liikenteen sähköistymisen kasvaessa maailmanlaajuisesti, kantaverkko-operaattorit joutuvat kohtaamaan täysin uusia haasteita  sähköverkon vakauden ylläpitämisen kanssa - esimerkkinä sähköverkon vähenevä inertia, jota ei ole aikaisemmin pystytty luotettavasti mittaamaan. Reactive Technologies vastaa näihin haasteisiin uraauurtavan GridMetrix®-palvelunsa avulla, mahdollistaen operaattoreille sähköverkon vakauden mittaamisen reaaliaikaisesti.

Marc Borrett, Reactive-konsernin toimitusjohtaja ja yhtiön perustaja

5 miljardin punnan sijoituspääomaa hallinnoiva M&G:n Catalyst keskittyy innovatiivisiin yrityksiin, joihin Reactive Technologies lukeutuu. Konsernin toimitusjohtaja ja yhtiön perustaja Marc Borrett kertoo “Sijoitus on huomattava merkkipaalu Reactive Technologiesille. Asiakasprojektien määrän lisääntyessä, antaa tämä tuki meille mahdollisuuden kasvaa, laajentaa kansainvälisiä toimintojamme sekä innovoida uutta”.

Ville Kampman, Toimitusjohtaja, Reactive Technologies Finland Oy

”Kasvua tukeva sijoituskierros on osoitus teknologisesta ylivertaisuudestamme, jonka juuret ulottuvat mobiilitoimialan menestysvuosiin. Suomeen on kehittynyt ainutlaatuista insinööriosaamista, jonka hyödyntämismahdollisuudet eri toimialoilla ovat lähes rajattomat. Sijoituksen turvin tulemme kasvattamaan tuotekehitystämme uusilla huippuosaajilla. Tuotekehityksikkömme on tuonut energiatoimialalle ennennäkemättömiä teknologiaratkaisuja ja työskentelemme parasta aikaa seuraavien sukupolvien mittausmenetelmien kanssa. Tulemme jatkossa esittelemään lisää uraauurtavia GreenTech-teknologiaratkaisuja.”

Kuvat

Lataa
Reactive Technologies konsernin Suomessa kehittämä laajasti patentoitu mittaustekniikka ja data-analytiikka tukee globaalia hiilidioksidipäästöjen vähentämistä.
Lataa
Reactiven tuotekehityksikkö Suomessa on tuonut energiatoimialalle ennennäkemättömiä teknologiaratkaisuja.

Reactive Technologies

Reactive Technologies on innovatiivinen brittiläis-suomalainen energia-alan huipputeknologiayhtiö. Yhtiön Suomessa kehittämä laajasti patentoitu mittaustekniikka ja data-analytiikka tukee globaalia hiilidioksidipäästöjen vähentämistä. Reactive toimii yhteistyössä maailman johtavien sähköverkko-operaattoreiden sekä energiamarkkinatoimijoiden kanssa. Reactiven patenttiportfolio kattaa maailmanlaajuisesti yli 200 patenttia.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Reactive Technologies Finland Oy

Reactive Technologies saa 15 miljoonan dollarin rahoituksen maailman johtavilta greentech-sijoittajilta23.8.2021 11:00:11 EEST | Tiedote

Oulu, 23. elokuuta 2021 – Iso-Britanniassa ja Suomessa toimiva energia-alan teknologiayritys Reactive Technologies on julkistanut 15 miljoonan dollarin (USD) rahoituksen. Sijoitus on yrityksen historian kaikkien aikojen suurin. Rahoituskierrokseen osallistuvat Iso-Britannian ja Irlannin BGF (British Growth Fund), Breakthrough Energy Ventures sekä Eaton Corporation (NYSE: ETN). Reactive suuntaa rahoituksen kaupalliseen kansainvälistymiseen sekä teknologiakehitykseen. Konsernin tuotekehitysyhtiö sijaitsee Suomessa.

Brittiläinen sijoitusyhtiö Ingenious Infrastructure tukee energia-alan älykkäämpää tulevaisuutta sijoittamalla Reactive Technologies -yhtiöön29.10.2018 14:00:30 EET | Tiedote

Sijoitusyhtiö Ingenious Infrastructure julkisti 8. lokakuuta huomattavan sijoituksen Reactive Technologies Limitediin tukeakseen yrityksen kunnianhimoisinta kasvuvaihetta. Brittiläisen Reactive Technologies Ltd:n tuotekehitysyhtiö Reactive Technologies Finland Oy sijaitsee Oulussa. Konsernin Suomen yhtiölle uuden maailmanluokan sijoittajan mukaantulo on erittäin positiivinen uutinen.