Kirkkopuiston Terassin kesä huipentuu kulttuuripläjäykseen - kauden kävijämäärä nousemassa ennätyssuureksi

Turun Tuomiokirkon kupeessa sijaitseva Kirkkopuiston Terassi päättää kesäkautensa sunnuntaina 18. elokuuta. Yhteisterassin viimeinen viikko tarjoaa monipuolista ohjelmaa kaikille kävijöille.

Kirkkopuiston Terassi

Kirkkopuiston Terassi on kerännyt tänä kesänä ennätysmäärän kävijöitä, ja terassialueen koko kesän kävijämäärän arvioidaan nousevan yli 160 000:n.

“Poikkeuksellisen lämmin toukokuu ja monipuolinen kulttuuri- ja tapahtumatarjonta läpi kesän ovat pitäneet terassin kiireisenä. Vaikka sadettakin on riittänyt, kokonaisuutena kesä on ollut onnistunut”, kertoo Kirkkopuiston Terassin tuottaja Samuli Pasanen.

Upea kattaus livemusiikkia päättää Kirkkopuiston Terassin kesän

Viimeisen viikon ohjelmatarjonta on huipentuma Kirkkopuiston Terassin kesälle. Tiistai Live -keikkasarja saa päätöksensä harvakseltaan keikkailevan pitkän linjan kulttuurivaikuttajan ja muusikon Liisa Akimofin esiintymisellä.

Keskiviikkona Kirkkopuiston täyttää kesän viimeinen Flame Jazz Summer Live -konsertti, jossa lavalle nousevat Soul What? ja Joonatan Rautio. Jo viidettä kesää järjestettävä konserttisarja on vakiinnuttanut paikkansa Turun kesän kulttuuritarjonnassa. Flame Jazz Summer Live on Kirkkopuiston Terassin ja Jazz City Turku ry:n yhteistuotanto.

Torstaina 15. elokuuta Turussa vietetään Taiteiden yötä, jolloin Kirkkopuiston Terassilla esiintyy 25. juhlavuottaan viettävä kotimaisen hiphopin pioneeriryhmä Ritarikunta klo 18. Tämän jälkeen tunnelmaa nostattaa DJ Jori Hulkkonen.

Viikonloppuna puistolavalle nousevat turkulaiset yhtyeet: perjantaina klo 20 esiintyy Dirty Harry Sextet ja lauantaina klo 18 Asennevammayhdistys. Perjantai-illan musiikista vastaa DJ Janne Salminen ja lauantaina DJ Tuipe.

Sunnuntaina 18. elokuuta kesän päättää Sibeliusmuseon kanssa yhteistyössä järjestettävä klassisen musiikin Desibelius-sunnuntai, jossa esiintyy Topias Tiheäsalo klo 12–16.

Myös kesäkauden aikana esillä ollut Tyttö ja kanarialintu -taidenäyttely on nähtävillä terassikauden loppuun asti.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Kirkkopuiston Terassi

Turun uudistunut kauppatori saa uuden jouluisen suurtapahtuman – Marraskuun lopussa avattavalle Turun Joulutorille haetaan laaja-alaisesti kumppaneita. Koko syyskuun kestävässä haussa etsitään myyjiä, ruokatoimijoita sekä ohjelmatarjontaa31.8.2023 09:30:00 EEST | Tiedote

Turun kauppatorille rakentuu moderni ja lämminhenkinen joulutoritapahtuma 25.11-22.12.2023. Turun Joulutorille etsitään vuodenaikaan sopivia kumppaneita myymään tuotteita, palveluita sekä ruokaa. Joulutorin kruunaa ilmainen karuselli, joka toivottaa erityisesti kaikki lapset ja lapsenmieliset nauttimaan joulun tunnelmasta. Myyjä- ja kumppanihaku on auki syyskuun ajan.

Turussa kulttuuri kuuluu kaikille – Kirkkopuiston Terassin kesä on täynnä pääsymaksutonta ohjelmaa8.5.2023 09:00:00 EEST | Tiedote

Kaupunkilaisten viihtymiselle omistettu Kirkkopuiston Terassi starttaa kesäkautensa jälleen pe 12.5. Kulttuurintekijät ja ohjelmatuottajat rakentavat yhteisöllisestä alueesta monimuotoisen tilan kohtaamisille, kun kävijät pääsevät nauttimaan livemusiikista, tietovisoista ja jopa muotokuva-ateljeesta. Avajaisperjantaina alueella esiintyy PMMP:stä tuttu Mira Luoti.

Turun Suurterassi aukeaa lauantaina 15.5.11.5.2021 08:44:21 EEST | Tiedote

Hyviä kokemuksia kartuttaneet suurterassit eivät ole enää vain kokeiluja, vaan ovat tulleet jäädäkseen – kesän ensimmäinen yhteisterassi aukeaa Turkuun tällä viikolla. Viime kesänä onnistuneet suurterassikokeilut osoittivat, että kohtaamispaikkoja keskellä kaupunkia kaivataan. Turun kulttuurihistroriallisesti arvokkaaseen Tuomiokirkonpuistoon levittäytyvä Kirkkopuiston Terassi aukeaa lauantana 15. toukokuuta klo 12. Yhteisterassi tullaan toteuttamaan ainakin seuraavina kolmena kesänä.