Uudet Jääkiekkoleijonat valittu - Suomen Jääkiekkomuseo tiedottaa

Suomen Jääkiekkomuseo ry:n hallituksen asettama aatelointitoimikunta on valinnut kuusi uutta Jääkiekkoleijonaa. Aatelointiseremonia järjestetään Karjala-turnauksen yhteydessä lauantaina 9.11.2024.

Suomen Jääkiekkomuseo sijaitsee Vapriikissa Tampereella. Museo valitsee vuosittain uudet aateloitavat Jääkiekkoleijonat. Kuva: Saarni Säilynoja/Vapriikin kuva-arkisto

Valituiksi tulivat:

275 Jussi Jokinen (pelaaja)

276 Lasse Kukkonen (pelaaja)

277 Pekka Rinne (pelaaja)

278 Jari Levonen (erotuomari)

279 Jarmo Kekäläinen (vaikuttaja)

280 Markku Tuominen (vaikuttaja)

Suomen Jääkiekkomuseo on aateloinut Jääkiekkoleijonia vuodesta 1985 alkaen. Valituiksi voivat tulla vain lajin parissa erityisen ansioituneet henkilöt.

Vuodesta 2015 lähtien Jääkiekkoleijonien valinnasta vastaava asiantuntijatoimikunta on nimennyt myös suomalaisen jääkiekon hyväksi tehdystä työstä palkittavia henkilöitä. Tänä vuonna Yrjö Salminen -elämäntyöpalkinnon saavat Ilkka Kaarna ja Risto Laine.

Suomen Jääkiekkomuseo onnittelee vuoden 2024 Jääkiekkoleijonia.

Suomen Jääkiekkomuseo
Salla Järnefelt, museonjohtaja
salla.jarnefelt@tampere.fi

Adoptoi monumentti -näyttely avautuu Pälkäneellä30.5.2024 14:10:39 EEST | Tiedote

Adoptoi monumentti -vapaaehtoistoiminta täyttää tänä vuonna 15 vuotta! Juhlavuoden kunniaksi Pirkanmaan maakuntamuseo on toteuttanut näyttelyn, joka kiertää toiminnassa mukana olevia kuntia toukokuusta alkaen. Seuraavaksi näyttely avautuu Pälkäneen kirjastolla maanantaina 3.6. klo 15. Avajaiset ovat kaikille avoimet. Avajaisissa arkeologi Ulla Moilanen kertoo Pälkäneen rauniokirkon kaivausten uusimmista tuloksista. Lisäksi Kirkkoherra Jari Kemppainen valottaa Pyhän Mikaelin kirkon kirkollista elämää. Tervetuloa mukaan!