Historiallinen avaus: Discover Airlinesin reittilennot Frankfurtista Kittilään ympärivuotisiksi

Lufthansa-konserniin kuuluva lomalentoyhtiö Discover Airlines aloittaa ensimmäisenä reittilentonaan Suomessa lennot ympärivuotisesti Saksan Frankfurtista Kittilän lentoasemalle joulukuussa 2024. Avaus on historiallinen, sillä kansainvälisiä reittilentoja ei ole kesäkaudella lennetty Kittilään useaan vuosikymmeneen.

Discover Airlines (ent. Eurowings Discover) liikennöi reittiä Frankfurtin ja Kittilän välillä kahdesti viikossa 17.12. alkaen talvikaudella 2024–2025. Myös huhti-lokakuussa 2025 reittiä liikennöidään kaksi kertaa viikossa, lukuun ottamatta toukokuuta, jolloin reittiä liikennöidään kerran viikossa. Reittiä lennetään 180-paikkaisella Airbus A320−200 -lentokoneella.

“Teemme kumppaneidemme kanssa aktiivisesti töitä reittien kehittämiseksi ja uusi ympärivuotinen reitti Kittilään vuosikymmenien jälkeen kesäkaudella 2025 on merkittävä saavutus Lapin ympärivuotisen matkailun kehittämisessä”, Finavian reittikehityksestä vastaava johtaja Petri Vuori sanoo.

”Säännölliset reittilentoyhteydet ovat erittäin tärkeitä sekä Lapin että koko Suomen saavutettavuudelle. Lisäksi on hienoa, että alueen asukkaat voivat hyödyntää uutta reittiä myös kesällä”, Vuori jatkaa.

Discover Airlines on Lufthansa-konserniin kuuluva saksalainen lomalentoyhtiö. Yhtiön reittiavauksen myötä avautuu kattavat jatkoyhteydet Lufthansan kansainväliseen reittiverkostoon. Frankfurtin lentoasema on Euroopan suurin, joten lentoyhteys Kittilän ja Frankfurtin välillä mahdollistaa laajat jatkoyhteydet ympäri maailmaa.

Muista Lufthansa-konserniin kuuluvista lentoyhtiöistä Lufthansa avaa uudet reitit talvikaudella 2024–2025 Frankfurtista Rovaniemelle, Edelweiss Air Zürichistä Kittilään ja Rovaniemelle, Austrian Airlines Wienistä Kittilään ja Ivaloon sekä Eurowings Hampurista Kittilään ja Rovaniemelle sekä Stuttgartista Rovaniemelle

Tarkat lentoaikataulut ja liput ovat saatavilla lentoyhtiön verkkosivuilta

Kittilän lentoasema.
Kuva: Discover Airlines
Kuva: Visit Levi
Kuva: Visit Finland / Harri Tarvainen

Lentoasemayhtiö Finavia johtaa ja kehittää 20 lentoasemaa Suomessa. Sujuvat ja laadukkaat palvelut lentoyhtiöille ja matkustajille ovat meille sydämen asia. Kehitämme Suomen saavutettavuutta ja hyvä lentoyhteyksiä. Olemme sitoutuneet vastuulliseen toimintaan edistääksemme kestävää lentomatkailua. Finavia-konsernin liikevaihto vuonna 2023 oli 360 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä 2 540.