SAK:n työmarkkinaseminaari toimittajille 27. elokuuta

Aiheena työmarkkinasyksy neuvotteluiden ja talouden näkökulmasta.

Aika: 27.8. alkaen kello 14.00

Paikka: Sofia Helsinki (Sofiankatu 4 C)

Kutsumme työmarkkinatoimittajat SAK:n työmarkkinaseminaariin kuulemaan ajankohtaisista asioista. Puhuttavaa ja kysyttävää varmasti riittää. Tilaisuus jatkuu perinteisesti rapuillallisella ravinto Saaressa Sirpalesaaressa (myös vegaaninen vaihtoehto). Voit ilmoittautua myös vain seminaariosuuteen.

14.00                           Seminaarin avauskahvit

  Viestintäpäällikkö Marjo Pihlajaniemi

 14.05                          Ajankohtaiskatsaus

Työehtosopimusneuvottelut sekä hallituksen heikennykset tahdittavat tämän syksyn tekemistä. Esittelijänä  puheenjohtaja Jarkko Eloranta

 15.15                            Kahvitauko

 15.30                          SAK:n talouspoliittiset reseptit

Miten budjettiesitystä pitäisi justeerata, jotta turvataan hyvinvointivaltio ja talouskasvu? Esittelijänä pääekonomisti Ilkka Kaukoranta

16.00                          Uutta tietoa työttömyydestä

Mihin työllistyminen SAK:laisilla aloilla kaatuu? Miten työttömät pärjäävät hallituksen heikennysten kanssa? Julkistamme SAK:n uuden työttömyysbarometrin, joka antaa tietoa työttömyyden syistä ja seurauksista. Esittelijänä tutkimusasiantuntija Ari-Matti Näätänen.

16.45                         Kirjoitusaika / aperitiivi

17.45                          Kuljetus lähtee rapuillalliselle ravintola Saareen (Sirpalesaari)

Ilmoittautuminen 23.8. mennessä

Tilaa SAK:n uutiskirje ja saat ajankohtaista tietoa sähköpostiisi joka toinen viikko: https://www.sak.fi/uutiskirje Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK edustaa 18:aa ammattiliittoa ja yli 800 000:ta jäsentä. Tehtävämme on rakentaa inhimillistä, turvallista ja oikeudenmukaista työelämää. Siitä syntyy luottamusyhteiskunta, joka lisää työn tekijöiden uskoa tulevaisuuteen.