Urheilu Mehiläinen Mikkelin Jukurien terveyspalveluiden pääyhteistyökumppaniksi

Urheilu Mehiläinen on solminut seurayhteistyösopimuksen jääkiekon Liigaseura Mikkelin Jukurien ja Juniori-Jukurien terveyspalveluista. Sopimus kattaa hyvinvointiin tähtäävän ennaltaehkäisevän toiminnan sekä tapaturmien ja urheiluvammojen hoidon. Yhteistyön myötä Jukurit HC Oy:n ja Juniori-Jukurit ry:n työterveys- ja muut terveydenhuollon palvelut siirtyvät Mehiläiselle.

Urheilu Mehiläinen on solminut seurayhteistyösopimuksen jääkiekon Liigaseura Mikkelin Jukurien ja Juniori-Jukurien terveyspalveluista. Kuvassa vasemmalta oikealle Mehiläisen lääkärit Joel Alve ja Albert Husgafvel sekä Jukurien pelaajat Sakke Hämäläinen ja Aleks Haatanen. Kuva: Mehiläinen

Mikkelin Jukurit aloittaa yhdeksännen kauden jääkiekon pääsarjatasolla ja on noussut Etelä-Savon vaikuttavimmaksi urheilubrändiksi. Juniori-Jukurit on yksi alueen suurimmista urheiluseuroista yli viidellä sadalla jäsenellään.

– Meille Mehiläisessä paikallisuus ja paikallisten toimijoiden tukeminen on tärkeää. Jukurit on iso ja tunnettu yhteisö Mikkelin seudulla, ja on hienoa olla mukana tukemassa merkittävää paikallista urheiluseuraa. Myös lasten ja nuorten tukeminen junioritoiminnassa on meille erityisen tärkeää, iloitsee Mehiläinen Mikkelin yksikönjohtaja Mila Korhonen.

– On hienoa päästä tekemään yhteistyötä Mehiläisen kanssa, joka toimii valtakunnallisesti mutta vahvasti myös paikallisesti. Odotamme yhteistyöltä sujuvaa ja hedelmällistä terveydenhuoltoa, toteaa Jukureiden toimitusjohtaja Antti Laakso.

Jukurien ja Mehiläisen 1.7.2024 alkanut sopimuskausi kattaa kaksi vuotta. Yhteistyö takaa seuran urheilijoille ensiluokkaiset terveyspalvelut sekä nopean ja joustavan hoitoon pääsyn. Sopimus kattaa hyvinvointiin tähtäävän ennaltaehkäisevän toiminnan sekä tapaturmien ja urheiluvammojen hoidon.

– Haluamme pitää huolen aidosta kumppanuudesta ja siitä, että pystymme tuottamaan Jukureille lisäarvoa. Yhteistyön myötä pelaajien terveydestä huolehtii suuri joukko terveydenhuollon ammattilaisia ja saumaton hoitopolku takaa urheilijoille parhaan mahdollisen hoidon, Korhonen sanoo.

Lääkärikeskus Mehiläinen Mikkeli tarjoaa laajasti terveydenhuollon palveluita työterveysasiakkaille ja yksityisasiakkaille. Laaja palvelutarjonta pitää sisällään sekä yleislääkäripalvelut että monipuoliset kirurgian, korva-, nenä- ja kurkkutautien, psykiatrian, fysiatrian, ihotautien, neurologian, gastroenterologian, gynekologian sekä ortopedian erikoislääkäripalvelut.

Mehiläinen tarjoaa Mikkelissä myös laboratorio- ja kuvantamispalvelut sekä Hammas Mehiläisen kattavat palvelut. Lisäksi OmaMehiläinen-sovelluksen ja sen osana toimivan Digiklinikan avulla terveydenhuollon ammattilaiset ovat asiakkaiden käytettävissä vuorokauden ympäri ilman erillistä ajanvarausta.

Mehiläinen Mikkeli sijaitsee viihtyisissä toimitiloissa osoitteessa Porrassalmenkatu 16. Magneettitutkimuspalvelut sijaitsevat osoitteessa Hallituskatu 1.

• Mehiläinen, yksikönjohtaja Mila Korhonen
  • Jukurit, toimitusjohtaja Antti Laakso

CPAP-hoidosta tehokas apu uniapneaan – vähentää hengityskatkoksia jopa yli 90 prosenttia13.8.2024 11:40:47 EEST | Tiedote

Uniapneaa voidaan kutsua kansantaudiksi. Se on kaikenikäisten sairaus, jota jopa noin 10–20 % väestöstä sairastaa, moni myös tietämättään. Mehiläisen lääkärikeskusten data näyttää, että uniapneadiagnoosit ovat lähes kaksinkertaistuneet edellisten 4 vuoden aikana (2019–2023), mikä selittyy pääosin tietoisuuden ja diagnostiikan lisääntymisellä. Keuhkosairauksien ja allergologian vastuulääkäri Jere Reijulan mukaan CPAP (Continuous Positive Airway Pressure) -hoidon avulla hengityskatkokset vähenevät merkittävästi.

Hoitojonoista hoitoon Viroon? – Kutsu Mehiläisen toimittajamatkalle Tallinnaan 21.8.7.8.2024 13:32:09 EEST | Kutsu

Kutsu medialle Ke 21.8.2024 Mehiläisen toimittajamatka Tallinnaan Hoitojonot julkiseen terveydenhuoltoon ovat Suomessa pitkät. Hoitoon pääsyn odottaminen vaikuttaa potilaiden elämänlaatuun, pidentää sairauspoissaoloja ja vaikeuttaa kuntoutumista. Moni suomalainen ei tiedä, että Kelan kautta on saatavissa osittainen tai täysi korvaus ulkomailla tehdystä sairaanhoidosta, mikäli kyseiset palvelut kuuluisivat Suomessa julkisen terveydenhuollon piiriin. Virossa hoitoon pääsee nopeasti – vastaanotolle päivissä ja leikkauksiinkin parissa viikossa. Suomalaisten kiinnostus hakeutua hoitoon Viroon onkin kasvussa. Toimituksenne edustaja on lämpimästi tervetullut mukaan Mehiläisen toimittajamatkalle Tallinnaan 21.8.2024. Matkalla pääset tutustumaan, miten Mehiläinen mahdollistaa EU:n potilasdirektiivin ja rajat ylittävän terveydenhuollon lain puitteissa nopean hoidon Tallinnassa. Palvelut potilaille tarjoaa Mehiläisen tytäryhtiö Meliva. Matkan aikana pääset tutustumaan potilaan hoitopolkuun käytän