Huippuluokan cocktaileja kaupungin parhailla näkymillä

Helsingin ydinkeskustaan historialliseen hotellikortteliin avatun NH Collection Helsinki Grand Hansa -hotellin tornin lanterniin avautui  klassisista cocktaileista ja pohjoisesta luonnosta inspiroitunut, kansainvälisen drinkkimaailman huipulle tähtäävä cocktailbaari.

Uuden Ylioppilastalon tornin kupolissa sijaitsevassa cocktailbaarissa on 80 asiakaspaikkaa, joista osa on entisen voimalan piipun suojana toimineessa lanternissa. Kupolin toisesta kerroksesta pääsee myös lanternia kiertävälle parvekkeelle, mistä voi ihailla Helsingin tärkeimpiä maamerkkejä uudesta perspektiivistä. NH Collection Helsinki Grand Hansa

Uudelle Ylioppilastalolle sähköä ja lämpöä tuottaneen voimalan piipun suojana ja opiskelijoiden yksityisenä bilepaikkana toimineen Kupolin huikeat 360-asteen panoraamamaisemat avautuvat nyt ensi kertaa suurelle yleisölle. Kupoli yhdessä hotellinsa kanssa kuuluu rakennustaiteellisesti ja kulttuurihistoriallisesti arvokkaisiin kohteisiin ja sillä on merkittävä kaupunkikuvallinen merkitys.

NH Collection Helsinki Grand Hansan juomatuotteesta vastaa Mika Koivula, joka on yksi Suomen cocktail-kulttuurin pioneereista ja maamme arvostetuimmista baarimestareista. Koivulan vastuulla ovat Hansa Café Bar & Brasserien katutason aamusta iltaan auki oleva baari, Ylioppilasaukion 80-paikkainen kesäterassi sekä elokuussa avattu Uuden Ylioppilastalon kupolin lanternissa sijaitseva Kupoli-cocktailbaari.

“Kupoli on täysverinen maailmanluokan cocktailbaari, joka ammentaa klassikoista. Me muokkasimme niitä talollemme tyypillisesti pohjoismaisilla vaikutteilla. Raaka-aineet ovat sesonkien mukaisia, mutta pohjoisen kasvukautta pidennetään keräämällä ja säilömällä luonnon aineksia perinteisin menetelmin, kuten maitopesulla ja pikkelöinnillä. Perinteinen reseptiikka ja ainesosat purettiin osiin, joista jokaista jalostettiin erikseen nykytekniikoita hyödyntäen. Prosessissa klassikot löysivät toki uuden muodon, mutta cocktailien perusidea pysyi samana. Lopputuloksena on helposti tunnistettavia moderneja klassikoita, joiden uskon saavan cocktailkansan arvostuksen”, kertoo NH Collection Helsinki Grand Hansan Bar & Beverage Manager Mika Koivula.

Koivula on ollut yksi avaintekijöistä cocktail-ilmiön luomisessa ja tuomisessa Suomeen. Hän on konseptoinut ja pyörittänyt baareja, kouluttanut ja kirjoittanut alan teoksia sekä edistänyt suomalaisen cocktail-kulttuurin mainetta ulkomailla.

”Olen koko urani tähdännyt suomalaisen baari- ja cocktailkulttuurin edistämiseen ja kehittämiseen. Kupolin konseptin rakentaminen ja lanseeraaminen on tässä looginen askel, sillä baari itsessään on jo merkkiteos. Gastronomia on NH Collection -brändin DNA:ssa ja siihen panostetaan todella paljon. Hotelliyhtiöstä löytyy myös muita huippuluokan cocktailbaareja, kuten nhow Amsterdam RAI -hotellin Sonora ja NH Collection Copenhagen -hotellin ROOF. Taustatiimiltämme onkin saatu täysi tuki visiollemme rakentaa myös Kupolista kansainvälisesti tunnustettu cocktailbaari”, sanoo Koivula.

Luonnonmukaisesti Helsingin huipulla

Luonto tulee sisälle paitsi cocktailien raaka-aineissa, myös kupolin lasi-ikkunoista ja kupolitornin ympäri kiertävältä parvekkeelta. Valaistus on luonnon armoilla, joten tunnelma on kesällä läpi yön valoisa ja talvella hämyisen tunnelmallinen.

”Haluamme luoda jokaisesta Kupoli-käynnistä kokemuksen. Kannustamme vieraitamme nauttimaan juomasta, näkymistä ja toistensa seurasta loppuun asti mietityillä yksityiskohdilla ja palvelupolullamme. Tavoite on, että meillä ollaan läsnä, sillä tätä elämystä ei voi etänä saada tai suorittaa”, summaa Koivula.

NH Collection Helsinki Grand Hansa -hotellin Kupoli-cocktailbaari on avoinna keskiviikosta lauantaihin kello 17-01. Cocktailit 18-19 euroa. Kupolin tarkkaan suunnitellusta menusta löytyy myös alkoholittomia cocktaileja. Cocktailien lisäksi viinejä, mietoja ja alkoholittomia juomia. Kupolissa on 80 asiakaspaikkaa.

NH Collection Helsinki Grand Hansa

NH Collection Helsinki Grand Hansa on korkeatasoinen hotelli, joka yhdistää historialliset puitteet moderniin vieraanvaraisuuteen. Helsingin keskeisimmällä paikalla rautatieaseman ja Ylioppilasaukion välissä sijaitsevassa hotellissa on 224 tyylikästä huonetta. Kaupunkilaisten ja matkailijoiden kohtaamispaikkana aamiaisesta yömyssyyn palvelee ravintola Hansa Café Bar & Brasserie, ja hotellin monipuoliset kokous- ja juhlatilat tarjoavat puitteet myös unohtumattomille tapahtumille. Huikean näköalan ja kaupungin parhaat cocktailit tarjoava Kupoli-baari ja elämyksellinen spa-osasto avautuvat syksyllä 2024. NH Collection Helsinki Grand Hansa on osa kansainvälistä Minor-hotelliyhtiötä.

Lisätietoa: NH Collection Helsinki Grand Hansa

NH Collection Hotels & Resorts

NH Collection on Minor Hotelsin ylellinen hotellibrändi, joka tunnetaan ainutlaatuisista ja yksilöllisistä hotelleistaan Euroopan, Amerikan ja Lähi-idän suurissa kaupungeissa. Ketjun arvolupauksen mukaisesti jokaisella hotellilla on paikallinen luonne, joka inspiroi ja vangitsee vieraiden mielenkiinnon. Pyrkiessään ylittämään tavanomaisen, NH Collection -hotellit on suunnattu matkailijoille, jotka haluavat vierailustaan kaiken irti ja kokea erityisiä hetkiä ainutlaatuisten, luovien ja innovatiivisten elämysten kautta.

NH Collection -hotelleissa henkilökunta kiinnittää erityistä huomiota yksityiskohtiin varmistaen, että vieraat nauttivat jatkuvasti erinomaisista kokemuksista ja henkilökohtaisesta palvelusta. Oli kyseessä liike- tai lomamatka tai halu rentoutua, NH Collection -hotellit tarjoavat siihen luovia, inspiroivia ja monipuolisia tiloja.

Lisätietoa: www.nh-collection.com/en

Minor Hotels

Minor Hotels on globaali hotelliketju, jolla on yli 550 hotellia, lomakeskusta ja -huoneistoa 56 maassa visionaan yhdistää ja innostaa. Hotellinomistajana, -operaattorina ja -sijoittajana Minor Hotels täyttää nykypäivän kansainvälisten matkailijoiden tarpeet ja toiveet monipuolisen kahdeksan hotellibrändin – Anantara, Avani, Elewana Collection, NH, NH Collection, nhow, Oaks ja Tivoli – sekä niihin liittyvien erilaisten yritysten kautta. Minor Hotelsin kunnianhimoisena kasvutavoitteena on avata globaalisti 200 uutta hotellia vuoden 2026 loppuun mennessä. Minor Hotels on maailman suurimman itsenäisten hotellien liittouman,  Global Hotel Alliancen (GHA), jäsen ja osa GHA DISCOVERY -uskollisuusohjelmaa.

Lisätietoa: minorhotels.com sekä seuraamalla Minor Hotelsia Facebookissa ja Linkedinissä.

NH Collection Helsinki Grand Hansa -hotellin huipulle avattu Kupoli on täysverinen cocktailbaari, joka tarjoilee cocktail-klassikoita pohjoismaisilla vaikutteilla maustettuna.  Uudelle Ylioppilastalolle sähköä ja lämpöä tuottaneen voimalan piipun suojana ja opiskelijoiden yksityisenä bilepaikkana toimineen Kupolin huikeat 360-asteen panoraamamaisemat avautuvat nyt ensi kertaa suurelle yleisölle.
NH Collection Helsinki Grand Hansa -hotellin huipulle avattu Kupoli on täysverinen cocktailbaari, joka tarjoilee cocktail-klassikoita pohjoismaisilla vaikutteilla maustettuna. Uudelle Ylioppilastalolle sähköä ja lämpöä tuottaneen voimalan piipun suojana ja opiskelijoiden yksityisenä bilepaikkana toimineen Kupolin huikeat 360-asteen panoraamamaisemat avautuvat nyt ensi kertaa suurelle yleisölle.
NH Collection Helsinki Grand Hansa
Kupoli ammentaa cocktail-klassikoista, joiden perinteinen reseptiikka ja ainesosat on purettu osiin ja jalostettu nykytekniikoita hyödyntäen. Prosessissa klassikot löysivät uuden muodon, mutta lopputuloksena on kuitenkin helposti tunnistettavia moderneja klassikoita.
NH Collection Helinki Grand Hansa

Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland

Tehtaankatu 40 B 21, 00150 Helsinki

Taksiyhtiö Menevä ostaa osakkuuden T Taxi Finlandista13.8.2024 09:47:04 EEST | Tiedote

Suomen suurin taksialan yhtiö Menevä ostaa viidenneksen osuuden alihankkijastaan, yli 40:n Tesla-taksin laivueestaan tunnetusta T Taxi Finlandista. Sähköautoihin erikoistuneen T Taxin ja Menevän yhteinen tavoite on rakentaa Suomen luotettavin taksipalvelu, joka perustuu palkkasuhteessa olevaan kuljettajakuntaan ja palveluntarjoajan vastuuseen taksitoiminnassa. Yrityskauppa kuuluu Menevän strategiaan uudistaa taksialaa niin asiakkaiden kuin kuljettajien tyytyväisyyttä lisäämällä.

Red Bull Rautaratsu oli yleisömenestys10.8.2024 20:30:46 EEST | Tiedote

Turun keskustassa Aurajoella järjestetty Red Bull Rautaratsu saavutti epävakaisesta säästä huolimatta monituhatpäisen yleisön. Koko perheen viihdetapahtumassa koeteltiin fysiikan lakeja ja mielikuvituksen rajoja, kun tandempyörätiimit pyrkivät suorittamaan joen päälle rakennetun 80-metrisen esteradan jokeen tippumatta. Eniten pisteitä (174) kisassa keräsi turkulainen Team Red Feenix, joka sai lisävoimaa ja vakautta kotiyleisön massiivisista suosionosoituksista. Tyyliä, taitoa ja nopeutta vaativassa kilpailussa toiseksi tuli helsinkiläinen Team be Unicorn pyörällään Sarviponi Cruiser ja kolmanneksi selviytyi helsinkiläinen Team Lenkkisauna Kiuascruiserillaan. Kaikkiaan 57 tiimistä maaliin selvisi vain kymmenkunta, kun suuri osa tippui Aurajokeen jo radan alkupäässä.

Juha Latvala Sastalta kenkätalo Pomarin toimitusjohtajaksi8.8.2024 08:30:36 EEST | Tiedote

Kotimaisen jalkinevalmistaja Pomarin uusi toimitusjohtaja Juha Latvala omaa yli 20-vuoden kokemuksen suomalaisten laadukkaana vapaa-ajan vaatettajana. Latvala seuraa Pomarin uutena toimitusjohtajana Jarno Fonsénia, joka on vetänyt kenkätalon toimintaa 1990-luvulta lähtien. Fonsén tulee syksyn aikana siirtymään perheyhtiönsä hallitukseen. Toimitusjohtajavaihdos on osa Pomarin uutta kasvustrategiaa, jonka päämääränä on uudistaa yhtiön valikoima, tunnettuus ja jakelukanavat 2030 luvulle saavuttaessa.

Turussa 10.8. järjestettävä Red Bull Rautaratsu koettelee huimapäiden pyöräilytaitoa24.7.2024 11:03:01 EEST | Tiedote

Turun ydinkeskustassa, Aurajoen päällä elokuussa järjestettävä Red Bull Rautaratsu on koko perheen ilmainen viihdetapahtuma, jossa koetellaan fysiikan lakeja ja mielikuvituksen rajoja. Tapahtumaan osallistuvat kaksihenkiset tiimit pyrkivät suorittamaan itse suunnittelemillaan ja rakentamillaan, polkupyörään perustuvilla tandem-laitteilla joelle rakennettavan esteradan veteen tippumatta. Lauantaina 10. elokuuta järjestettävään Red Bull Rautaratsuun on ilmoittautunut lähes 60 tandem-tiimiä kautta Suomen Rovaniemeltä Naantaliin.