Laakson yhteissairaalan allianssi

Laakson yhteissairaalan allianssi ja Destia päättäneet yhteistyönsä

Laakson yhteissairaalan allianssi ja Destia ovat yhdessä päätyneet ilmoittamaan yhteistyön päättymisestä. Destia on toiminut allianssin infratöistä vastaavan alaurakka-allianssin maanpäällisten louhintojen ja töiden palveluntuottajana.

Laakson työmaalla tapahtui perjantaina 9.8. räjähdysonnettomuus. Tutkinta on yhä kesken, mutta alustavan näkemyksen mukaan aiemmasta louhinnasta räjähtämättä jäänyt panos on räjähtänyt, kun kaivinkoneella on irrotettu räjäytystöiden jälkeen kiviä kalliosta. Louhintojen räjäytystöiden yhteydessä on tapahtunut muitakin läheltä piti -tilanteita.

Viime perjantain onnettomuuden jälkeen allianssi ja Destia ovat käyneet yhdessä rakentavasti keskusteluja yhteistyön päättämisestä.

Allianssissa on edustus tilaajalta eli Kiinteistöosakeyhtiö Laakson yhteissairaalalta, ja sen omistajilta Helsingin kaupungilta ja HUSilta, suunnittelijaosapuolilta ja päätoteuttajalta eli SRV:ltä.

Yhteyshenkilöt

Ossi Inkilä, Laakson yhteissairaalan allianssin projektipäällikkö, yksikönjohtaja Toimitilat PKS, SRV, puh. 040 708 2253, ossi.inkila@srv.fi

Marko Virtanen, toimitusjohtaja, Kiinteistöosakeyhtiö Laakson yhteissairaala, puh. 040 139 4300, marko.virtanen@laaksonyhteissairaala.fi

Laakson sairaala-alue uudistuu

Helsingin kaupunki ja HUS uudistavat Laakson sairaala-alueen 2020-luvulla. Hanke on nimetty Laakson yhteissairaalaksi. Alueelle rakennetaan uusia sairaalarakennuksia sekä maanalaiset pysäköintitilat ja ajotunneli Auroran sairaalan portilta. Vanhoja suojeltuja sairaalarakennuksia peruskorjataan.

Uudistuvan sairaalan suurimmat käyttäjät tulevat olemaan HUSin ja Helsingin kaupungin psykiatrinen sairaalahoito sekä Helsingin sairaala, joita varten tulee yhteensä yli 900 sairaansijaa. Lisäksi tiloja tulee neurologiselle kuntoutukselle ja eri poliklinikoille sekä opetukselle ja tutkimukselle.

Lue lisää laaksonyhteissairaala.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Laakson yhteissairaalan allianssi

Tervetuloa tutustumaan Laakson yhteissairaalan mallihuoneisiin 20.5.13.5.2024 09:18:00 EEST | Kutsu

Kutsumme median edustajia tutustumiskäynnille Laakson yhteissairaalan mallihuoneisiin maanantaina 20.5.2024 kello 10–11, Triplan kellari P3-taso. Mallihuoneet ovat rakennettavien sairaaloiden potilashuoneiden koekappaleita. Niiden avulla sairaaloiden henkilökunta ja kokemusasiantuntijat pääsevät testaamaan tiloja ja antamaan niistä palautetta. Mallihuoneet sijaitsevat Triplan kellarissa, P3-kerros. Saapumisohjeet liitteen kartassa.