Kempowerille on myönnetty CTEP-sertifiointi Kaliforniassa – tarjoaa kuluttajille luokkansa parasta tarkkuutta ja luotettavuutta

CTEP takaa, että Kempowerin laitteet täyttävät standardit, jotka suojaavat kuluttajia virheellisiltä tai vilpillisiltä laitteilta. Standardi on tae myös siitä,  että kuluttajia laskutetaan oikein lataamastaan energiasta.

Durham, NC - (torstai, 15. elokuuta 2024) Kempowerin sähköajoneuvojen pikalatausratkaisut ovat saaneet California Type Evaluation Program (CTEP) -sertifioinnin. Sertifiointi vahvistaa Kempowerin latausratkaisujen asemaa Pohjois-Amerikassa. Kempowerin lataustuotteiden sertifiointi CTEP:n korkeimpien standardien mukaisesti tarkoittaa, että Kempower voi nopeasti valmistaa ja toimittaa tilauksia Kaliforniaan.

Kesäkuussa 2024 suoritetun arvioinnin aikana Kempowerin DC-pikalataustuotteet osoittivat korkeaa tarkkuutta ja luotettavuutta. Kaikissa toistettavuustesteissä saatiin alle 1,0 prosentin virhe.

”CTEP -sertifiointi vahvistaa Kempowerin latausratkaisujen asemaa Pohjois-Amerikassa ja kumppanuuttamme alan johtavien yritysten kanssa. CTEP-sertifiointi on välttämätön edellytys kaupallisten sähköajoneuvojen pikalatausratkaisujen käyttämiselle Kaliforniassa. Kalifornian osavaltio on Pohjois-Amerikan suurin sähköajoneuvojen markkina-alue, joka on kooltaan verrattavissa Saksaan”, Kempowerin markkinointijohtaja Jussi Vanhanen kertoo.

Sertifiointiprosessia johtanut Pohjois-Amerikan tuoteasiantuntija Somia Youssef toteaa: ”CTEP-arvioijamme totesi, että Kempowerin tarkkuus oli yksi parhaista tuloksista, joita hän on saanut mitattuaan satoja tuotteita. CTEP-sertifioinnin saavuttaminen osoittaa sitoutumisemme latauksen tarkkuuteen ja luotettavuuteen. Kempowerin tuotteet täyttivät parhaan tarkkuusluokan 2,0 samalla, kun laturit ovat suorituskyvyltään erittäin luotettavia. Tämä on ehdottomasti sähköautoilijoiden ja kuluttajien etu.”

Kempowerin CTEP COA -sertifikaatin tiedot:

• CTEP COA nro 5981-24 (Kempowerin laitteet, jotka on integroitu kolmannen osapuolen tasavirtamittareihin).
  • CTEP COA nro 5982-24 (Kempowerin vakiolaitteet ilman kolmannen osapuolen tasavirtamittaria).

Taustaa Kempowerin CTEP -sertifioinnista:

• Korkea tarkkuus: Kempowerin latureiden tarkkuus sekä kolmannen osapuolen DC-mittarin kanssa että ilman sitä täyttää CTEP:n korkeimman tarkkuusluokan.
  • Luotettava suorituskyky: Kaikki toistettavuustestit vahvistivat, että Kempowerin laitteet mittaavat tehon pienimmällä virhemarginaalilla kuluttajien eduksi.
  • Markkinoiden laajentuminen: ETL-sertifioiduilla perusmalleilla saavutetaan CTEP:in paras tarkkuusluokka, mikä lisää kustannustehokkuutta, vahvistaa Kempowerin tuotteiden asemaa Pohjois-Amerikassa ja mahdollistaa nopeammat toimitukset.
  • Strategiset kumppanuudet: Kempower syventää yhteistyötä sähköautojen latauspalvelujen tarjoajien kanssa Kaliforniassa ja Pohjois-Amerikassa.

Lisätietoja:

Puh. 029 0021900

Suunnittelemme ja valmistamme luotettavia ja käyttäjäystävällisiä DC-pikalatausratkaisuja sähköajoneuvoille. Visiomme on luoda maailman halutuimpia latausratkaisuja kaikille, kaikkialla. Tuotekehityksemme ja tuotantomme sijaitsevat Suomessa ja Yhdysvalloissa, ja suurin osa materiaaleista ja komponenteista hankitaan paikallisesti.   Keskitymme kaikkiin sähköisen liikkumisen alueisiin sähköautoista rekkoihin ja busseihin, sekä työkoneisiin ja merenkulkuun. Kempowerin modulaarinen ja skaalautuva latausjärjestelmä ja maailmanluokan ohjelmisto on suunniteltu sähköautoilijoiden toimesta sähköautoilijoita varten. Näin mahdollistamme parhaan käyttökokemuksen asiakkaillemme kaikkialla maailmassa. Kempowerin osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssa. www.kempower.com

Kempower achieves CTEP certification in California, delivering best in class accuracy and reliability favoring consumers15.8.2024 10:00:00 EEST | Press release

Kempower is proud to announce that its Electric Vehicle Supply Equipment (EVSE) have achieved California Type Evaluation Program (CTEP) certification, marking a seal of integrity to its North American product line. Certifying Kempower’s base models to CTEP’s highest standards means Kempower can quickly produce and deliver orders for California, U.S.

Kempower ja Wennström toimittavat latausratkaisut Norjan ensimmäiselle julkiselle rekkalatausasemalle1.8.2024 09:30:00 EEST | Tiedote

Kempower ja Wennström tekevät yhteistyötä toimittaakseen sähkörekkojen pikalatausratkaisuja Fastchargelle, yhdelle Norjan johtavista raskaan liikenteen latauspisteiden operaattoreista. Oslossa sijaitseva asema on Norjan ensimmäinen julkinen rekkalatausasema. Tulevaisuudessa se voidaan myös varustaa Kempower Megawatt Charging System (MCS) -järjestelmällä, joka mahdollistaa uusien MCS-yhteensopivien sähkörekkojen latauksen lähitulevaisuudessa.

Kempower and Wennstrom deliver EV charging technology to Norway’s first public charging site dedicated to trucks, operated by Fastcharge1.8.2024 09:30:00 EEST | Press release

Kempower has partnered with Wennstrom to deliver DC fast-charging solutions for electric trucks to Fastcharge, one of Norway’s leading charge point operators for heavy vehicles. The new site located in Oslo represents the first public charging site dedicated exclusively for trucks in Norway. In the future it will also be able to power new MCS-compatible electric trucks, marking a significant milestone in Europe’s transition to an electrified truck segment. Wennstrom, the smart e-mobility solutions provider, acts as the sales and services partner for the project.

Kempower jatkaa Arctic Race of Norway -pyöräilykilpailun virallisena laturitoimittajana30.7.2024 09:30:00 EEST | Tiedote

Kolmen vuoden yhteistyön jälkeen Kempower ja pyöräilykilpailu The Arctic Race of Norway ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka myötä Kempower jatkaa tapahtuman virallisena sähköautojen pikalatureiden toimittaja. Vuosittain järjestettävä kilpailu käydään tänä vuonna Pohjois-Norjassa 4.–7. elokuuta 2024. Kumppanuus mahdollistaa yhä tiiviimmän yhteistyön päästöttömän tapahtuman järjestämiseksi.