Uusia M2-Kotien vuokra-asuntoja Turun Herttuankulmaan

Y-Säätiö rakennuttaa 55 uutta vuokra-asuntoa Turun Herttuankulmaan, osoitteeseen Hovineidonkatu 2. Herttuankulma on uusi ja urbaani asuinalue Turun linnan, sataman ja Kakolanmäen läheisyydessä. Uuden kiinteistön rakentaminen käynnistyi elokuussa ja urakoinnista vastaa Mangrove Oy. Kiinteistön on arvioitu valmistuvan alkuvuodesta 2026.

Kuvassa M2-Kotien uuden Herttuankulmaan valmistuvan kiinteistön ulkohavainnekuva.

Laadukasta ja energiatehokasta asumista

Y-Säätiön omistaman M2-Kotien tavoitteena on tarjota kohtuuhintaisia ja laadukkaita vuokra-asuntoja. Hovineidonkatu 2 -hanke jatkaa tätä perinnettä tuomalla uusia koteja nopeasti kehittyvään Herttuankulmaan.

Valmistuvaan kiinteistöön tulee 55 kohtuuhintaista vuokra-asuntoa, joiden koot vaihtelevat 30–78 neliömetrin välillä. Tarjolla on vaihtoehtoja kompakteista yksiöistä tilaviin perheasuntoihin, mikä mahdollistaa monipuoliset vuokra-asumisen ratkaisut eri elämäntilanteisiin.

Hovineidonkatu 2 on yksiportainen ja yhdeksänkerroksinen kerrostalo. Asukkaiden käyttöön tulee muun muassa irtaimisto- ja ulkoiluvälinevarastot, talopesula ja kuivaushuone sekä ylimmän kerroksen sauna- ja kerhotilat.

M2-Kotien lisäksi TVT ja VASO rakentavat asuntoja samaan kortteliin ja osa autopaikoista tullaan sijoittamaan yhteisen pihakannen alle. Lisäksi pihakannen päälle on suunniteltu 10 autopaikkaa.

Kiinteistö on suunniteltu A-energialuokkaan ja sen lämmitys toteutetaan kaukolämmön avulla ja siinä on keskitetty ilmanvaihto. Lisäksi kiinteistössä hyödynnetään aurinkoenergiaa, mikä pienentää merkittävästi rakennuksen käytönaikaista hiilijalanjälkeä.

Sijainti ja kulkuyhteydet

Herttuankulma sijaitsee meren läheisyydessä ja on saanut nimensä 1500-luvulla alueella asuneen Juhana-herttuan mukaan. Alueelta on kätevät julkisen liikenteen yhteydet esimerkiksi Turun yliopistolle ja ammattikorkeakouluun, ja keskustaan pyöräilee vain 10 minuutissa. Herttuankulman alue tarjoaa asukkaille monipuolisia palveluita, ruokakauppoja ja kulttuurinähtävyyksiä.

Kiinnostuitko?

Seuraa tarkempia päivityksiä Turun Hovineidonkatu 2 rakentamisen edistymisestä ja asukasvalinnoista m2kodit.fi -verkkosivulta ja ota rohkeasti yhteyttä, jos olet kiinnostunut alueen uusista ja viihtyisistä vuokra-asunnoista.

Lisätietoa:

Y-Säätiö, rakennuttamisjohtaja Pekka Kampman, pekka.kampman@ysaatio.fi, p. 020 7020 211
Mangrove Oy, toimitusjohtaja Jouni Hämäläinen, jouni.hamalainen@mangrove.fi, p. 0400 727 721

Y-Säätiö on Suomen suurin valtakunnallisesti toimiva voittoa tavoittelematon vuokranantaja ja asunnottomuustyön asiantuntija. Y-Säätiö edistää yhteiskunnallista oikeudenmukaisuutta tarjoamalla kohtuuhintaisia vuokra-asuntoja. M2-Kodit on Y-Säätiö-konsernin omistama kohtuuhintaiseen ARA-vuokra-asumiseen keskittynyt yhtiö. ysaatio.fi

Mangrove Oy

Mangrove on vuonna 1994 perustettu kotimainen asumiseen erikoistunut perheyritys. Yritys on keskittynyt ympäristön hyvinvointia ja kestävää kehitystä tukevien kohtuuhintaisten asuntojen rakennuttamiseen, rakentamiseen ja omistamiseen. Mangrove toimii Pirkanmaalla, Varsinais-Suomessa ja Uudellamaalla sekä Länsi-Suomen alueella. Konsernin emoyhtiö on Mangrove Yhtiöt Oy. mangrove.fi

Y-Säätiön tuore tutkimushanke vähensi asukkaiden veden- ja energiankulutusta26.6.2024 10:03:29 EEST | Tiedote

Y-Säätiön vedensäästötutkimuksessa tarkasteltiin kahden erilaisen nudgen eli suomalaisittain tuuppauksen: älykkään suihkupään ja aikaa mittaavan tiimalasin mahdollisia kustannus- ja ympäristövaikutuksia veden- ja energiansäästössä asumisessa. Tutkimus toi ilmi asukkaiden motivoimisen merkityksen vedenkulutuksen vähentämisessä ja ympäristöystävällisten ratkaisujen omaksumisessa.