Kela/FPA

Kelan palvelupiste Oulaisissa korvataan muilla palveluilla – palvelua saa jatkossakin kaupungin asiointipisteessä

Kelan palvelupiste Oulaisissa korvataan muilla palveluilla. Kela-asioita voi 2.9. alkaen hoitaa verkossa, puhelimessa, Oulaisten asiointipisteessä ja lähialueen palvelupisteissä.

Kelan palvelupiste Oulaisissa on palvellut asiakkaita ajanvarauksella, ja asiakaskäyntien määrä on ollut vähäinen. Suurin osa asiakkaista on hoitanut Kela-asiansa verkossa, puhelimessa, postitse tai Kelan muissa palvelupisteissä.

Kela palvelee asiakkaita edelleen kaupungin asiointipisteessä

Kelan Oulaisten palvelupiste korvataan muilla palveluilla. Asiakkaita palvellaan 2.9. alkaen Kela-asioissa verkossa, puhelimessa, Oulaisten asiointipisteessä sekä muissa Kelan palvelupisteissä.

Kelan etäpalvelua saa jatkossakin Oulaisten kaupungin asiointipisteessä osoitteessa Sampsankatu 1. Asiointipiste on avoinna maanantaista torstaihin klo 9–15. Asiointipisteestä saa Kelan hakemuslomakkeita sekä opastusta asiointiin ja Kelan palveluihin. Sinne voi myös jättää Kelan hakemuksia ja liitteitä. Lisäksi asiointipisteessä on mahdollista hoitaa Kela-asioita etäpalveluna, jolloin asiakas saa kuva- ja ääniyhteyden Kelan palveluasiantuntijaan.

Oulaisia lähin Kelan palvelupiste sijaitsee Ylivieskassa osoitteessa Kyöstintie 8. Palvelupiste on avoinna keskiviikkoisin ja perjantaisin klo 10–12 ja 13–16.

Useimmat Kela-asiat hoituvat verkossa ja puhelimessa

Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa verkossa tai puhelimessa. Kelan asiointipalvelussa eli OmaKelassa voi hakea etuuksia, lähettää liitteitä ja ilmoittaa muutoksista. OmaKelassa voi myös tarkastaa hakemuksensa tilanteen ja etuuksien maksupäivät. OmaKelaan kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.

Puhelinpalvelussa asiakas saa henkilökohtaista neuvontaa verkkoasiointiin ja hakemuksen tekemiseen. Puhelinpalvelussa voi myös jättää suullisen hakemuksen, jos mikään muu asiointitapa ei ole mahdollinen. Kelan puhelinpalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9–16. Elämäntilannekohtaiset palvelunumerot löytyvät osoitteesta Kelan verkkosivuilta.

Kelan viestintäKelan viestinnän mediapuhelin palvelee arkisin klo 9–15. Numerossa ohjaamme haastattelupyyntöjä asiantuntijoillemme. Voit jättää haastattelupyynnön myös sähköpostitse.

Lue lisää julkaisijalta Kela/FPA