S-Pankki Kiinteistöt Oy vahvisti hallitustaan kahdella uudella jäsenellä

S-Pankki Kiinteistöjen hallitus uudistui Vesa Immosen ja Tero Lehtosen aloitettua sen jäseninä. Uudet jäsenet tuovat hallitukseen pitkän linjan osaamista kiinteistösijoitusalalta sekä tuoreita näkökulmia S-Pankin ulkopuolelta.

Vesa Immosen ja Tero Lehtosen potretit tummanharmaata taustaa vasten vierekkäin. Valokuvat on rajattu vyötäröstä ylöspäin. Kummallakin on päällään tummat puvun takit sekä valkoiset kauluspaidat.
Vesa Immonen (vas.) ja Tero Lehtonen ovat S-Pankki Kiinteistöt Oy:n hallituksen uudet jäsenet.

Vesa Immonen (DI, eMBA) ja Tero Lehtonen (TkT) ovat aloittaneet S-Pankki Kiinteistöt Oy:n hallituksen jäseninä elokuussa. Kummallakin on yli 20 vuoden kokemus kiinteistökehittämisestä ja -sijoittamisesta, mikä vahvistaa entisestään S-Pankki Kiinteistöjen kykyä vastata alan jatkuvasti kehittyviin vaatimuksiin ja haasteisiin.

”Vesan ja Teron liittyminen hallitukseemme on merkittävä askel S-Pankki Kiinteistöille. Heidän laaja-alainen kokemuksensa ja syvällinen asiantuntemuksensa tuovat arvokasta näkemystä ja tukea tiimillemme. Odotan innolla yhteistyötä heidän kanssaan”, kommentoi S-Pankki Kiinteistöt Oy:n toimitusjohtaja Aarne Markkula.

Vesa Immosella on yli 25 vuoden kokemus kiinteistöalalta ja hän on viimeisimpänä toiminut LähiTapiola Kiinteistövarainhoidon toimitusjohtajana. Immonen on muun muassa Rakentamisen Laatu RALA ry:n hallituksen puheenjohtaja ja osa Kiinteistönomistajat ja rakennuttajat Rakli ry:n neuvottelukuntaa.

“Hienoa päästä rakentamaan yhden maamme suurimman varainhoitajan tulevaisuutta S-Pankki Kiinteistöt Oy:n hallitustyön kautta”, Vesa Immonen sanoo.

Tero Lehtosella on yli 20 vuoden kokemus kiinteistöalalta niin yksityiseltä kuin akateemiseltakin puolelta. Lehtonen on viimeisimpänä toiminut JLL Finland Oy:n toimitusjohtajana. Lehtonen kuuluu muun muassa Jatke Oy:n hallitukseen ja on osa Kiinteistönomistajat ja rakennuttajat Rakli ry:n neuvottelukuntaa.

”Korkojen ja rakennuskustannusten nousu sekä talouden laskusuhdanne ovat kääntäneet kiinteistömarkkinat viimeisen parin vuoden aikana aivan uuteen asentoon. Onkin erittäin mielenkiintoista päästä hallitustyön kautta kehittämään yhden markkinoiden merkittävimmän toimijan toimintaa”, toteaa Tero Lehtonen.

Uusien jäsenten myötä S-Pankki Kiinteistöt Oy:n hallituksessa on seitsemän jäsentä. Heistä kuusi on S-Pankki -konsernista riippumattomia jäseniä ja yksi jäsen, Teri Heilala, toimii S-Pankki Rahastoyhtiö Oy:n toimitusjohtajana sekä S-Pankin kiinteistöjen ja vaihtoehtoisten sijoitusten johtajana.

S-Pankki Kiinteistöt Oy on S-Pankki Rahastoyhtiö Oy:n tytäryhtiö, joka tarjoaa kiinteistöjohtamisen, kiinteistösalkkujen hallinnoinnin sekä Joint Ventures -hankkeiden toteuttamisen ja hallinnoinnin palveluita.

S-Pankki on yksi Suomen merkittävimmistä kiinteistövarainhoitajista. S-Pankki Rahastoyhtiö Oy hallinnoi 31.12.2023 yhdeksää kiinteistösijoitusrahastoa, jotka sijoittavat varansa eri kiinteistöluokkiin, kuten asuntoihin, metsään, peltoihin, toimitiloihin ja tontteihin. Vuoden 2023 lopussa rahastot omistivat yhteensä yli 2 600 asuntoa, 59 toimitilakiinteistöä, noin 523 000 neliömetriä vuokrattavaa pinta-alaa, yli 34 000 hehtaaria metsää ja peltoa sekä 195 asunto- ja toimitilatonttia. Lisäksi S-Pankki Kiinteistöt Oy tuottaa hallinnointi- sekä kiinteistöjohtamispalveluita viidelle yhteissijoitukselle sekä kahdelle kiinteistösijoitussalkulle. Yhteensä hallinnoitavaa kiinteistövarallisuutta on noin 2 miljardia euroa. Osuudenomistajia kiinteistörahastoilla on yli 38 000.

Eero Erikssonhallituksen puheenjohtajaS-Pankki Kiinteistöt Oy

Puh:050 544 6214

S-Pankki on kotimainen pankki ja osa S-ryhmää. Olemme olemassa siksi, että jokaisella olisi mahdollisuus vähän rahakkaampaan huomiseen. Meillä on yli kolme miljoonaa asiakasta ja tunnemme asiakkaidemme arjen. Tuomme siihen helppoutta ja hyötyä muun muassa helppokäyttöisten digitaalisten palveluidemme avulla. Täyden palvelun pankkina olemme tukena elämän pienissä ja suurissa käännekohdissa. s-pankki.fi

Muut kielet