Kelan Iisalmen palvelupisteen aukioloaika muuttuu
Aukioloaika muuttuu Iisalmen palvelupisteessä 1.9. alkaen. Palvelupiste on jatkossa avoinna ti–to klo 12–15. Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa myös verkossa tai puhelimessa.
Syyskuusta alkaen Kelan palvelupisteessä Iisalmessa saa henkilökohtaista neuvontaa tiistaista torstaihin iltapäivisin klo 12–15. Iisalmen palvelupiste sijaitsee osoitteessa Päiviönkatu 14.
Aikaisemmin palvelupiste on ollut avoinna maanantaista torstaihin iltapäivisin.
Useimmat Kela-asiat hoituvat verkossa ja puhelimitse
Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa myös verkossa tai puhelimessa. Kelan henkilöasiakkaille tarkoitetussa asiointipalvelussa eli OmaKelassa voi hakea etuuksia, lähettää liitteitä ja ilmoittaa muutoksista. OmaKelassa voi myös tarkistaa oman hakemuksen tilanteen ja etuuksien maksupäivät. OmaKelaan kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.
Puhelinpalvelussa asiakas saa henkilökohtaista neuvontaa verkkoasiointiin ja hakemuksen tekemiseen. Kelan puhelinpalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9–16. Tarvittaessa puhelinpalvelussa voi myös jättää suullisen hakemuksen, jos mikään muu asiointitapa ei ole mahdollinen.
Lue lisää
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Janne Nissinenpalvelukeskuksen päällikköKelan itäinen asiakaspalveluyksikkö
Puh:020 635 6605janne.nissinen@kela.fiKelan viestintäKelan viestinnän mediapuhelin palvelee arkisin klo 9–16. Numerossa ohjaamme haastattelupyyntöjä asiantuntijoillemme. Voit jättää haastattelupyynnön myös sähköpostitse.
Puh:020 634 7745viestinta@kela.fiKansaneläkelaitos (Kela) hoitaa Suomen sosiaaliturvaan kuuluvien perusturvaa eri elämäntilanteissa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kela/FPA
Öppettiderna vid FPA:s serviceställe i Borgå ändras30.9.2024 10:28:37 EEST | Pressmeddelande
FPA:s serviceställe i Borgå är i fortsättningen öppet tisdag–onsdag och fredag kl. 12–16 och på bokad tid. Så gott som alla FPA-ärenden går också att sköta per telefon eller i e-tjänsten.
Kelan Porvoon palvelupisteen aukioloaika muuttuu30.9.2024 10:28:37 EEST | Tiedote
Kelan palvelupiste Porvoossa on jatkossa avoinna ti–ke ja pe klo 12–16 sekä ajanvarauksella. Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa myös verkossa tai puhelimessa.
FPA ber 20 000 studerande lämna in en utredning om varför studierna inte har framskridit tillräckligt30.9.2024 09:34:37 EEST | Pressmeddelande
FPA följer årligen upp att framgången i studierna varit tillräcklig, både när det gäller studerande på andra stadiet och högskolestuderande. En studerande måste ha framskridit tillräckligt i sina studier för att FPA ska kunna betala ut studiestöd.
Kela pyytää 20 000 opiskelijalta selvitystä siitä, miksi opinnot eivät ole edistyneet30.9.2024 09:34:37 EEST | Tiedote
Läs meddelandet på svenska (fpa.fi). Pressrelease in English (kela.fi). Kela seuraa vuosittain sekä toisen asteen opiskelijoiden että korkeakouluopiskelijoiden opintojen riittävää edistymistä. Opiskelijan täytyy edetä opinnoissaan riittävästi, jotta Kela voi maksaa opintotukea.
Kela has sent a request for further information on study progress to 20,000 students30.9.2024 09:34:37 EEST | Press release
Kela monitors study progress annually for students in upper secondary education and higher education. Students are required to make satisfactory progress with their studies in order to get financial aid for students from Kela.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme