Aleksi Delikouraksen huippusuosittu Nörtti-sarja nyt kahtena muhkeana yhteisniteenä

Legendaarinen DragonSlayer666 valloitti nuoret lukijat heti ilmestymisestään lähtien. Nyt vuonna 2012 alkaneen sarjan kaikki viisi osaa ilmestyvät jaettuna kahteen yhteisniteeseen. Nörtti seikkailee myös tv-sarjassa, joka on Yle Areenan suosituimpia nuortensarjoja.

Ilmestymispäivä 9.9.2024

"Pelaaminen on parasta mitä mä tiedän, ja mä olen siinä vielä tosi hyvä. Se tunne, kun on yhtä tietokoneen ja näppäimistön kanssa ja kaataa vihollisia yhden toisensa perään, on yhtä nautintoa."

Aleksi Delikouraksen Dragonslayer666 kertoo Dragosta, joka haluaa maailman parhaaksi pelaajaksi. Harmillisesti tämän tavoitteen tiellä seisoo pelaamista rajoittava äiti. Lisäksi hänen on opittava tulemaan toimeen muiden kanssa – ilman tiimiä on mahdotonta voittaa.

Dragonslayer666 perustuu alun perin Delikouraksen Youtubeen tekemiin mokumenttivideoihin, joissa Dragonslayer666-hahmo kertoo vaikeuksistaan pelata rauhassa. Hahmon ympärille syntyi ensin kirjasarja, jota seurasi Ylen julkaisema ja Delikouraksen itsensä ohjaama ja käsikirjoittama suosittu tv-sarja.

Nyt vuosina 2012–2017 ilmestyneet Nörtti-kirjat julkaistaan uudelleen kahtena muhkeana yhteisniteenä. Dragonslayer666 1 sisältää kirjat Nörtti: New game; Nörtti 2: Next level ja Nörtti 3: Game over, ja Dragonslayer666 2 kirjat Nörtti 4: Pro Gamer ja Nörtti 5: Multiplayer.

Sittemmin myös elokuvaohjaajana menestynyt Delikouras kertoo koko Dragonslayer-sarjan keskittyvän erityisesti yhden teeman ympärille:

”Kumpi on elämässä tärkeämpää, oma menestys vai yhteisö ja ystävät?”

Kirjailija-elokuvaohjaaja Aleksi Delikouras on Lukuinto-lähettiläänä toimiessaan innostanut monet yläkouluikäiset pojat lukemaan. Delikouras käsikirjoitti kirjoihinsa pohjautuvan Nörtti-tv-sarjan, jonka hän myös itse ohjasi. Muita ohjaustöitä ovat kokoillan elokuvat Punttikomedia ja Spede. Kirjallisuuden ja elokuvien lisäksi myös pipolätkä on lähellä hänen sydäntään.

Haastattelupyynnöt, arvostelukappaleet ja lisätiedot: anni.gullichsen@otava.fi