Tekova Oy

Tekova ja Noste.io rakentavat tulevaisuuden työpaikkoja Vantaalle

Valovoimainen ja moderni 3000 m² Growth Lab – toimitilakokonaisuus rakennetaan Vantaan Vehkalaan liikenteen solmukohtaan Hämeenlinnanväylän kupeeseen.

Moderni, musta rakennus, jossa on pihalle johtava portti ja kävelytie etualalla.
Haivainnekuva. Growth Lab toimitila valmistuu Vantaan Vehkalaan kesällä 2025. Suunnitteluhuone Oy / Tekova Oy

Hankkeen maanrakennustyöt ovat parhaillaan käynnissä ja kiinteistön on määrä valmistua kesällä 2025.

Growth Lab tulee sisältämään tuotanto-, tutkimus- ja tuotekehitystiloja palvellen mm. liike-elämää sekä tuotekehitys- ja tutkimusmaailmaa. Kiinteistöön on solmittu pitkäaikaiset vuokrasopimukset isojen kansainvälisten yritysten kanssa. Heidän myötään kiinteistön vuokrausaste on 95 %.

Kiinteistölle tullaan hakemaan LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) ympäristösertifikaatin Gold –tasoa, joka vahvistaa, että kohde on suunniteltu ja rakennettu korkeatasoisten kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti.

Toisiaan täydentävä kumppanuus

Noste.io:n toimitusjohtaja Laura Vatanen on tyytyväinen huolellisesti suunnitellun hankkeen etenemiseen.  “Growth Lab on juuri oikea nimi kuvaamaan paitsi rakenteilla olevaa uutta toimitilaa, lisäksi myös sen tarkoitusta tarjota monipuolisia tiloja kasvua hakeville yritykselle kehittyvällä ja vetovoimaisella Vantaan Vehkalan alueella.”

Toimitilarakentaja Tekova oli luontainen valinta hankkeen kumppaniksi ja toteuttajaksi sen kokemuksen ja kyvyn ansiosta luoda korkeatasoisia toimitilaratkaisuja.

“Growth Lab on hieno hanke ja se sopii hyvin Tekovan ydinosaamiseen. Olemme todella tyytyväisiä siitä huolellisesta ja korkeatasoisoisesta esityöstä, jonka Noste.io on hankkeen eteen tehnyt. Sen pohjalle meidän on äärimmäisen helppo luoda laadukas toimitila. Tässä yhteistyössä korostuu hyvä, toisiaan täydentävä kumppanuus”, sanoo Tekovan liiketoimintajohtaja Jussi Lahtinen.

Kuvat

Haivainnekuva. Growth Lab toimitila valmistuu Vantaan Vehkalaan kesällä 2025.
Suunnitteluhuone Oy / Tekova Oy

Tekova

Tekova on valtakunnan mutkattomin toimitilarakentaja, joka on erikoistunut liike-, toimi-, logistiikka-, tuotanto sekä urheilutilojen rakentamiseen. Tekova on perustettu vuonna 2018 ja se on toteuttanut valtakunnallisesti yli 100 erilaista toimitilahanketta. Tekova rakentaa asiakkailleen tiloja, jotta nämä voivat menestyä.

Tekovan liikevaihto vuonna 2023 oli noin 56 M€ ja liikevoitto 3,5 M€ (6,2 %). Tekovalaisia on noin 50 henkilöä. Konsernin emoyhtiö ja Tekova Etelä-Suomi Oy sijaitsevat Vantaalla. Alueyhtiöistä Tekova Länsi-Suomi Oy toimii Tampereella ja Tekova Pohjois-Suomi Oy Kempeleessä.

Tekova on menestynyt toimitilarakentamisen saralla keskittymällä asiakkaiden tarpeen mukaan räätälöityihin selkeisiin hallimaisiin hankkeisiin, jotka toteutetaan vakioiduilla konsepteilla sekä ammattimaisesti prosessoidulla toimintamallilla avaimet käteen –periaatteella (KVR).

Noste.io

Noste.io on vuonna 2019 perustettu yrityskokonaisuus, joka on erikoistunut kiinteistökehittämiseen, rakennushankkeiden johtamiseen sekä kiinteistöjen hallinnointiin. Noste.ion toiminnan kulmakiviä ovat määrätietoinen asioiden johtaminen sekä tahto viedä kiinteistö- ja rakennusalaa eteenpäin. Noste.iossa työskentelee 18 etevää, tulevaisuuteen ja toisiinsa luottavaa asiantuntijaa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Tekova Oy