Ensimmäistä kertaa järjestetty Glow Festival myi Nokia Arenan loppuun

Maamme suurin kristillisen pop-rockin tapahtuma Glow Festival toi viikonloppuna yli 9000 kävijää loppuunmyydylle Nokia Arenalle. Festivaalilla esiintyivät yhdysvaltalainen Petra sekä iso kattaus kotimaisia artisteja. Lisäksi areenalla jaettiin Glow Gospel Awards -palkintoja hengellisen musiikin tekijöille, artisteille ja taustavaikuttajille.

Kansainvälisyyttä tapahtumaan toi yhdysvaltalainen Petra, joka on uransa aikana julkaissut 24 albumia, myynyt lähes 10 miljoonaa kappaletta ja palkittu 4 Grammy-palkinnolla. Kuva: Ville Huuri

Lauantaina 24.8.2024 pidetyssä Glow Festivalissa esiintyi kotimaisia artisteja, muun muassa JippuJaakko LöyttyPekka Simojoki ja ExitJukka Leppilampi sekä bass’n helen. Kansainvälisyyttä tapahtumaan toi puolestaan yhdysvaltalainen Petra, joka on uransa aikana julkaissut 24 albumia, myynyt lähes 10 miljoonaa kappaletta ja palkittu 4 Grammy-palkinnolla. Festivaalin taiteellisena johtajana toimi Lasse Sakara, joka tunnetaan aiempaa muun muassa Kaija Koon ja Antti Tuiskun suurkonserttien kapellimestarina.

Festivaalijärjestäjä Johanna Vauto iloitsee loppuunmyydystä tapahtumasta. ”Osasin odottaa paljon, mutta tämä oli niin hieno kokemus itsellekin, että hetki menee sulatella”, hän toteaa. "Kymmenet artistit, muusikot, alan ihmiset, yhteistyökumppanit, tutut, ystävät ja läheiset. Kahden vuoden työ sai hienon päätöksen, ja upeaa on saada sanoa, että matka jatkuu.”

Festivaali järjestetään tulevaisuudessa vuosittain: vuoden 2025 päivämäärä on perjantai 22. elokuuta.

Glow Festivalin arvoista keskeisin on Vauton mukaan yhteisöllisyys, ja lavalla nähtiin esiintymässä yhdessä jopa kymmeniä vuosia sitten lopettaneiden kokoonpanojen artisteja. "Festivaalin myötä syntyi myös muutama yhteisjulkaisu, jotka saivat ensiesityksensä Nokia Arenalla.” Elämäntyöpalkinnon jaon yhteydessä Glow Festivalilla puolestaan pidettiin pieni muistohetki jo edesmenneelle Tarvo Laaksolle.

Festivaalilla jaettujen Glow Awards -palkintojen voittajat eri kategorioissa ovat:

VUODEN MUSIIKINTEKIJÄ: Ossi Mäki-Reini

VUODEN BIISI: Eve & Ossi, Sielläkin

VUODEN GOSPEL-TUNNUSTUS: Jan-Erik Lindqvist, Finngospelin perustaja

TULEVAISUUDEN SUUNNANNÄYTTÄJÄ: Henna-Maria Harju, Gospelmuusikko

ELÄMÄNTYÖPALKINTO: Tarvo Laakso (edesmennyt)

Jutta Vetter

Bubblypink Music tarjoaa musiikkialan kaikille toimijoille kokonaisvaltaista artisti-, julkaisu- ja tapahtumapromootiota

Keskustori 1 A

on vahvaan viestintäosaamiseen nojaava moderni ja kokonaisvaltainen musiikkialan viestintätoimisto.

Yhteys: press@bubblypink.fi

Glow Festival saapuu Nokia Arenalle tällä viikolla20.8.2024 09:30:00 EEST | Tiedote

Tulevana lauantaina, 24.8.2024, järjestetään Tampereen Nokia Arenalla maamme suurin kristillisen pop-rockin festivaali, Glow Festival. Tapahtuma tuo lavalle yhdysvaltalaisen Petran, joka on uransa aikana julkaissut 24 albumia, myynyt yhteensä 10 miljoonaa levyä ja saanut 4 Grammy-palkintoa. Yhtye on myös ensimmäinen kristillinen kokoonpano, joka otettiin Hard Rock Caféseen. Festivaalissa esiintyvät lisäksi suomalaiset kärkinimet, kuten Jippu, Jaakko Löytty, Pekka Simojoki ja Exit, Jukka Leppilampi sekä bass´n helen.

Blockfest panostaa nuorten hyvinvointiin14.8.2024 11:30:48 EEST | Tiedote

Pohjoismaiden suurin hiphop-festivaali Blockfest järjestetään 16.–17.8.2024 Tampereen Ratinan stadionin ja Ratinanniemen tapahtumapuistossa. Festivaalin aikana tuetaan nuorten hyvinvointia tarjoamalla halukkaille matalan kynnyksen keskustelumahdollisuutta mielenterveys-, päihde- ja seksuaaliväkivaltatyöhön erikoistuneiden tukihenkilöiden kanssa. Blockfestin ja Klangin kehittämä FRESH´24-konsepti puolestaan nostaa esille nousevia artisteja. Valittujen artistien matka huipentuu Blockfest-lauantaina nähtävällä yhteiskeikalla.