President Stubb to participate in GLOBSEC Forum in Prague

Office of the President of the Republic of Finland
Press release 47/2024
23 August 2024

President of the Republic of Finland Alexander Stubb will participate in the GLOBSEC 2024 Forum in Prague from 30 to 31 August 2024.

Hosted by Czech President Petr Pavel, this year’s forum will examine the (re)definition of the global order, the transition from war to just peace, the charting of the geotech frontier, and Europe’s make-or-break moment in geopolitics.

On Saturday 31 August, President Stubb will attend a panel on the future of Europe and a discussion with young leaders. In the afternoon, Róbert Vass, President of GLOBSEC, will interview President Stubb in a panel discussion on security policy and solutions for Finland and Europe.

The previous day, on Friday 30 August, President Stubb will attend a gala dinner organized by GLOBSEC.

President Stubb will also have several bilateral meetings during the event.

The GLOBSEC Forum is an annual high-level platform dedicated to promoting international dialogue and cooperation with a focus on current global challenges. The event will bring together key figures in politics, business, international organisations as well as other influential stakeholders from more than 70 countries.

Alternative languages

Subscribe to releases from Tasavallan presidentin kanslia

Subscribe to all the latest releases from Tasavallan presidentin kanslia by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Tasavallan presidentin kanslia

Personbyten bland republikens presidents adjutanter och medlemmarna i kabinettet23.8.2024 12:01:24 EEST | Tiedote

Republikens presidents kansli Pressmeddelande 46/2024 23.8.2024 Den 1 september 2024 sker personbyten bland republikens presidents adjutanter. Den nuvarande andra adjutanten, överstelöjtnant Ville Hukkanen har beordrats till första adjutant. Överstelöjtnant Tino Savolainen, republikens presidents nuvarande första adjutant, blir chef för reservofficerskursen vid Reservofficersskolan vid Markstridsskolan. Han har tjänstgjort som republikens presidents adjutant sedan 2018. Kommendörkapten Anna Eronen, nuvarande tredje adjutant, har beordrats till andra adjutant och major Tuomas Karjalainen från Jägarbrigaden till tredje adjutant. Ändringar sker också i sammansättningen av republikens presidents kabinett. Republikens president Alexander Stubb har utnämnt magistern i gymnastik- och idrottsvetenskaper, politices kandidat Anna-Mari Wong Hämäläinen till utrikes- och säkerhetspolitisk rådgivare. Wong Hämäläinen tillträder som presidentens rådgivare och medlem av kabinettet den 2 september 2024.

Vaihdoksia tasavallan presidentin adjutanteissa ja kabinetin jäsenissä23.8.2024 12:01:24 EEST | Tiedote

Tasavallan presidentin kanslia Tiedote 46/2024 23.8.2024 Tasavallan presidentin adjutanteissa tapahtuu vaihdoksia 1. syyskuuta 2024. Ensimmäiseksi adjutantiksi on määrätty nykyinen toinen adjutantti everstiluutnantti Ville Hukkanen. Nykyinen tasavallan presidentin ensimmäinen adjutantti everstiluutnantti Tino Savolainen siirtyy Maasotakoulun Reserviupseerikouluun reserviupseerikurssin johtajaksi. Hän on palvellut tasavallan presidentin adjutanttina vuodesta 2018. Toiseksi adjutantiksi on määrätty nykyinen kolmas adjutantti komentajakapteeni Anna Eronen. Kolmanneksi adjutantiksi on määrätty majuri Tuomas Karjalainen Jääkäriprikaatista. Myös tasavallan presidentin kabinetin kokoonpanossa tapahtuu muutoksia. Tasavallan presidentti Alexander Stubb on nimittänyt ulko- ja turvallisuuspoliittiseksi neuvonantajakseen liikuntatieteiden maisteri, valtiotieteen kandidaatti Anna-Mari Wong Hämäläisen. Wong Hämäläinen aloittaa presidentin neuvonantajana ja kabinetin jäsenenä 2. syyskuuta 2024. Hän s

Changes in the President’s aides-de-camp and members of the Presidential Cabinet23.8.2024 12:01:24 EEST | Press release

Office of the President of the Republic of Finland Press release 46/2024 23 August 2024 On 1 September 2024, there will be changes in the line-up of the aides-de-camp of the President of the Republic of Finland. Lieutenant Colonel Ville Hukkanen, currently serving as the Second Aide-de-Camp, has been appointed as the First Aide-de-Camp. The current First Aide-de-Camp of the President of the Republic, Lieutenant Colonel Tino Savolainen, will transfer to the Reserve Officer School of the Army Academy as the head of the reserve officer course. He has served as an Aide-de-Camp to the President of the Republic of Finland since 2018. The current Third Aide-de-Camp, Lieutenant Commander Anna Eronen, has been appointed as the Second Aide-de-Camp and Major Tuomas Karjalainen from the Jaeger Brigade has been appointed as the Third Aide-de-Camp. There will also be changes in the composition of the Cabinet of the President. President of the Republic of Finland Alexander Stubb has appointed Anna-Ma

President Stubb medverkar vid utlysningen av den nationella skolfreden i Tavastehus22.8.2024 11:09:45 EEST | Tiedote

Republikens presidents kansli Pressmeddelande 45/2024 22.8.2024 Republikens president Alexander Stubb medverkar vid utlysningen av den nationella skolfreden i Seminarieskolan i Tavastehus onsdagen den 28 augusti 2024. På evenemanget läses den utlysning av skolfred som eleverna har skrivit. Dessutom uppträder eleverna med olika program och president Stubb framför sin egen hälsning. Evenemanget sänds direkt på Yle Arenan. Vid lunchen efter utlysningen av skolfreden träffar president Stubb elever som deltagit i ordnandet av evenemanget, representanter för Mannerheims Barnskyddsförbund och Tavastehus stads ledning. Senare på dagen besöker president Stubb Voutilakeskus, ett allaktivitetshus för äldre. Skolfredsprogrammet organiseras av Mannerheims Barnskyddsförbund, Polisstyrelsen, Utbildningsstyrelsen, Folkhälsan och Finlands Föräldraförbund. Målet är att främja välbefinnandet och tryggheten i skolgemenskapen. Läsåret 2024–2025 är temat för skolfreden ”Du är inte ensam”.

Presidentti Stubb osallistuu valtakunnalliseen koulurauhan julistustapahtumaan Hämeenlinnassa22.8.2024 11:09:45 EEST | Tiedote

Tasavallan presidentin kanslia Tiedote 45/2024 22.8.2024 Tasavallan presidentti Alexander Stubb osallistuu valtakunnalliseen koulurauhan julistustapahtumaan Hämeenlinnassa Seminaarin koulussa keskiviikkona 28. elokuuta 2024. Tilaisuudessa luetaan oppilaiden kirjoittama koulurauhan julistus ja nähdään oppilaiden esityksiä. Presidentti Stubb antaa tapahtumassa myös oman tervehdyksensä. Tapahtumaa voi seurata suorana Yle Areenassa. Koulurauhatapahtuman jälkeen presidentti Stubb tapaa lounaalla tilaisuuden järjestäneitä oppilaita, Mannerheimin lastensuojeluliiton edustajia ja Hämeenlinnan kaupungin johtoa. Lisäksi presidentti Stubb vierailee ikäihmisten monitoimitalo Voutilakeskuksessa. Koulurauha-ohjelma on Mannerheimin Lastensuojeluliiton, Poliisihallituksen, Opetushallituksen, Folkhälsanin ja Suomen Vanhempainliiton yhteinen ohjelma, jonka tavoitteena on kouluyhteisön hyvinvoinnin ja turvallisuuden edistäminen. Koulurauhan lukuvuoden 2024–2025 teema on ”Et ole yksin – Du är inte ensam”.