Tehden Oy

Turkulaisen Tehden Oy:n toimitusjohtaja vaihtuu — Tanja Uotila: “Nopeasti muuttuvassa maailmassa tarvitaan resilienssiä ja rohkeutta seurata omaa visiota”

Tanja Uotila aloittaa turkulaisen ohjelmistoyrityksen, Tehden Oy:n, toimitusjohtajana 1.10.2024 ja aikoo jatkaa yrityksen kasvattamista ihminen edellä. Väistyvä toimitusjohtaja, yrittäjä Heli Nykänen, siirtyy Tehden Oy:n hallituksen puheenjohtajaksi.

Tanja Uotila (vas.) ja Heli Nykänen (oik.)
Tanja Uotila (vas.) ja Heli Nykänen.

Kassa- ja toiminnanohjausjärjestelmiä valmistavan Tehden Oy:n uusi toimitusjohtaja, Tanja Uotila, on tehnyt kymmenvuotisen uran Tehdenillä edeten ohjelmistoasiantuntijasta asiakaspalvelupäälliköksi ja liiketoimintajohtajaksi.

“Tuntuu luontevalta ja merkitykselliseltä siirtyä luotsaamaan Tehdeniä eteenpäin toimitusjohtajana. Olen kasvanut rooliin aiempien työtehtävien myötä ja olen kiitollinen työnantajalle saamastani luottamuksesta ja kehittymisen paikoista”, Uotila kertoo.

Uotilan tavoitteena on jatkaa kehitystyötä ja huolehtia siitä, että Tehdenin ratkaisut ovat toimialan kehityksen aallonharjalla. Hän kokee, että johtajuus muuttuvassa maailmassa vaatii omilla vahvuuksilla pelaamista, rohkeutta tarttua tilaisuuksiin ja valmiutta yllättäviin muutoksiin.

“Me Tehdenillä haluamme olla myös joustava, rohkaiseva ja vastuullinen kumppani asiakkaillemme heidän liiketoimintansa kehittämisessä ja muutoksissa. Uskon, että vahvan ja kestävän kumppanin kanssa omaa visiota uskaltaa toteuttaa myös tuulisina aikoina”, Uotila kertoo.

Start-upista lähes neljän miljoonan liikevaihtoon — Nykänen: “On hyvä hetki siirtää vetovastuu”

Tehden Oy:n nykyinen toimitusjohtaja ja yrittäjä Heli Nykänen jättää operatiivisen toiminnan ja siirtyy Tehden Oy:n hallituksen puheenjohtajaksi. Nykäsen toimitusjohtajakaudella Tehden on kasvanut start-upista lähes neljä miljoonaa vaihtavaksi ohjelmistotaloksi.

“Nyt on hyvä hetki siirtää vetovastuu Tanjalle, joka voi viedä Tehdenin seuraavaan kasvuvaiheeseen. Tanjan erinomainen liiketoimintaosaaminen, asiakaskeskeinen ajattelu ja Tehdenin arvojen mukainen henkilöstöjohtaminen ovat jättäneet jälkensä Tehdenin toimintaan”, Nykänen sanoo.

Tanja Uotila
liiketoimintajohtaja
(toimitusjohtaja 1.10.2024 alkaen)
tanja.uotila@tehden.com

Heli Nykänen
(hallituksen puheenjohtaja 1.10.2024 alkaen)
heli.nykanen@tehden.com

Tanja Uotila (vas.) ja Heli Nykänen (oik.)
Tanja Uotila (vas.) ja Heli Nykänen.
Tanja Uotila

Lisätietoja julkaisijasta

Tehden Oy on kotimainen ohjelmistotalo, joka tarjoaa liiketoimintaa tehostavia kassa- ja toiminnanohjausjärjestelmiä vähittäiskaupan ja liikunta-alan yrityksille pilvipalveluna. Tehden työllistää lähes 50 henkilöä Suomen Turussa. Ohjelmistot suunnitellaan ja valmistetaan alusta loppuun saakka Suomessa. (tehden.com)

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Tehden Oy

Tanja Uotilasta Tehden Oy:n liiketoimintajohtaja. ”Tavoitteena kasvaa yhteistyössä asiakkaiden ja kumppanien kanssa.”1.4.2021 08:44:08 EEST | Tiedote

Tanja Uotila on nimitetty Tehden Oy:n liiketoimintajohtajaksi 25.3.2021 alkaen. Uotilalla on yli 15 vuoden kokemus asiakkaiden liiketoiminnan tukemisesta ohjelmistotuotteiden avulla. Hän on johtanut Tehdenin asiakaspalvelutoimintoja vuodesta 2014, ja uudessa roolissaan hän vastaa Tehden Oy:n liiketoiminnan, tuotteistuksen ja strategisten kumppanuuksien kehittämisestä.

Liiketoimintaa tehostavia ohjelmistoja kehittävä Tehden Oy on yksi vuoden 2019 kasvajista1.10.2019 07:00:00 EEST | Tiedote

Pilvipohjaista kassa- ja toiminnanohjausjärjestelmää (SaaS ERP) kaupan, liikunnan ja palvelujen aloille kehittävä turkulainen Tehden Oy on saanut Kauppalehden Kasvaja-sertifikaatin kasvettuaan merkittävästi useamman vuoden ajan. Yrityksen liikevaihto on kasvanut viimeisen kolmen vuoden aikana keskimäärin 24 % vuosittain, mikä on yli kymmenen prosenttiyksikköä enemmän kuin ohjelmistoalalla keskimäärin.