Näin suomalaiset Lidl Plus -käyttäjät poikkeavat muista eurooppalaisista
Lidlin etuohjelma Lidl Plus mullistui vuoden alussa. Uudistuksen jälkeen Lidl Plus -sovellus on saanut yli 300 000 uutta latausta ja asiakkaiden ansaitsemat bonusedut ovat kasvaneet 160 prosenttia. Rahakupongit ovat käytössä vain Suomessa, ja suomalaiset poikkeavat etuohjelman käyttäjinä muista Euroopan maista monella tapaa.

Reilu neljä vuotta sitten Lidl toi oman kanta-asiakasohjelmansa suomalaisille. Tämän vuoden alussa etuohjelma uudistui ja käyttöön tuli bonusjärjestelmä, jossa asiakas voi saada jopa 10 prosenttia bonusta. Rahabonukset ovat suomalainen erikoisuus; vastaavaa ei ole tarjolla minkään muun maan Lidl Plus -etuohjelmassa.
– Bonusjärjestelmämme ja rahakupongit ovat täysin poikkeuksellisia. Näin suurta rahallista etua, jossa asiakas voi saada vuodessa jopa 1200 euroa ostorahaa Lidliin, ei ole saatavilla missään muussa Lidl-maassa. Halusimme tuoda bonusjärjestelmän ja rahakupongit suomalaisille, sillä suomalaiset ovat kanta-asiakasuskollista väkeä ja suomalaisille tällaiset edut ovat erityisen tärkeitä. Näin voimme sitouttaa asiakkaitamme entistä vahvemmin, kertoo markkinoinnin ja kampanjoinnin johtaja Meri Aalto.
Bonusjärjestelmän vaikutukset näkyvät selkeästi Lidl Plus -etuohjelman suosiossa sekä asiakkaiden tekemissä säästöissä. Sovellus on saanut yli 300 000 uutta latausta, ja esimerkiksi heinäkuussa sovellusta ladattiin 33 prosenttia enemmän kuin vuoden 2023 heinäkuussa. Asiakkaat ovat tehneet isommin säästöjä: bonuskuponkien kautta tehdyt säästöt ovat kasvaneet 160 prosenttia.
– Lidl Plus -etuohjelmasta on tullut aiempaa suositumpi ja se löytyy yhä useamman suomalaisen taskusta. Etuohjelmassa on paljon erilaisia etuja ja ominaisuuksia, mutta bonuskupongit ovat sovelluksen suosituin etu. Niiden kautta suomalaiset ovatkin tehneet miljoonia euroja säästöjä, Aalto kertoo.
Suomalaiset rakastavat digikuitteja ja kumppanietuja
Etuohjelman ytimessä ovat viikoittain vaihtuvat etukupongit, joilla kaikki sovelluksen käyttäjät saavat alennusta valikoiduista tuotteista. Pelillisyyttä sovellukseen tuo jokaisesta ostoskerrasta ansaittu raaputuskuponki tai ruletti, josta paljastuu alennuskuponki. Suomessa raaputuskupongista ja ruletista saa aina oikean edun, kun taas muissa maissa rulettia pyörittäessä voi joskus käydä myös huono tuuri ja jäädä ilman etua.
Sovelluksessa on myös kokeiltu erilaisia ominaisuuksia, joista on sittemmin luovuttu.
– Olemme rohkeasti testanneet erilaisia etuja, sillä haluamme löytää suomalaisille optimoidut edut ja tarjota suomalaisille parhaan mahdollisen etuohjelman. Ajatuksena on, että Lidl Plus tarjoaa parhaat edut ja ominaisuudet, ja turhat rönsyt on karsittu pois, Aalto kertoo.
Yksi erityisesti suomalaisten arvostama ominaisuus on digikuitti. Digikuitin voi ottaa sovelluksessa käyttöön, ja sen aktivointi on täällä poikkeuksellisen suosittua muihin maihin verrattuna.
– Suomalaiset ovat tottuneita digikäyttäjiä ja digitaalisuus on täällä arkipäivää. Muissa Lidl-maissa digikuitti ei ole saavuttanut samanlaista suosiota kun Suomessa. Säästämmekin vuosittain yli 12 miljoonaa paperikuittia, kun iso osa asiakkaista valitsee digikuitin, Aalto kertoo.
Myös sovelluksessa tarjolla olevia kumppanietuja hyödynnetään Suomessa muita maita ahkerammin. Tarjolla on etuja esimerkiksi puhelinliittymiin, sähkösopimuksiin sekä tapahtuma- ja äänikirjapalveluihin. Myös hautauspalveluista tai hautakivestä voi saada alennusta.
– Kumppanietujen suosio on Suomessa poikkeuksellista verrattuna muihin Lidl-maihin. Datamme mukaan kuitenkin on paljon käyttäjiä, jotka näitä eivät ole löytäneet. Kannustankin tutustumaan, mitä kaikkea sieltä löytyykään! Aalto kertoo.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintä
Puh:(09) 23456 400media@lidl.fiTietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5600 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Takaisinveto: Riisipuuro saattaa sisältää gluteenia31.3.2025 16:13:25 EEST | Tiedote
Lidl vetää myynnistä eriä Kartanon riisipuuroa. Erät saattavat sisältää gluteenia yli sallitun rajan, jonka mukaan tuotetta saa markkinoida gluteenittomana. Tuote voi näin ollen olla vaarallinen keliaakikoille tai gluteeniyliherkille. Muille tuote on turvallinen. Takaisinveto koskee eriä, joissa viimeinen käyttöpäivä on aikavälillä 31.3.–23.4.2025.
Takaisinveto: BBQ-maustetuissa siankamarasnackseissa salmonellaepäily31.3.2025 15:13:24 EEST | Tiedote
Lidl vetää myynnistä Sol & Mar -merkin BBQ-maustettuja Chicharricos siankamarasnackseja salmonellaepäilyn vuoksi. Kyseessä on huoneenlämmössä säilytettävät tuote. Takaisinveto koskee erää parasta ennen -päivämäärällä 4.8.2025. Tuotetta on myyty Lidlissä Espanja-teemaviikolla 13.3. alkaen. Teemaviikolla on ollut myynnissä myös maustamattomia friteerattuja siankamarasnackseja, joita takaisinveto ei koske.
Lidlin Dubai-suklaa villitsi asiakkaat: myytiin päivässä loppuun14.3.2025 12:24:23 EET | Tiedote
Lidl toi torstaina 13.3. myyntiin someviraaliksikin noussutta Dubai-suklaata. 122 gramman painoisen luksussuklaan sai Lidlistä edulliseen 4,99 euron hintaan. Suklaata tuotiin myyntiin iso erä, mistä huolimatta levyt myytiin päivässä loppuun. Seuraavaksi Lidl tuo myyntiin Dubai-suklaatyylisen jäätelön.
Tampereella avataan Suomen toinen puu-Lidl12.3.2025 15:21:54 EET | Tiedote
Tampereen 10. Lidl avaa ovensa Tesomalla 13.3.2025 klo 8. Kyseessä ei ole ihan tavanomainen Lidl, sillä myymälä on rakennettu puusta. Puumateriaalin käyttö pienentää rakentamisesta syntyvää hiilijalanjälkeä.
Someviraali Dubai-suklaa nyt ruokakauppoihin ympäri Suomen12.3.2025 07:20:00 EET | Tiedote
Dubai-suklaa on noussut somessa ja maailmalla valtavaksi ilmiöksi. Pistaasilla ja kataifilla täytetty suklaa on trendannut erityisesti TikTokissa, jossa käyttäjät jakavat videoita saatuaan ja maistellessaan himottua suklaata. Dubai-suklaata ei juurikaan ole ollut Suomessa ruokakaupoissa laajasti saatavilla. Nyt Lidl tuo myyntiin ison erän Dubai-suklaata kaikkiin myymälöihinsä Hangosta Sodankylään torstaina 13.3.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme