No Bullsh*t! -tapahtuma kirittää yrityksiä kestävään liiketoimintaan

Uudistunut No Bullsh*t! -tapahtuma pureutuu kestävän kasvun liiketoimintamahdollisuuksiin ja kokoaa yritysjohdon ratkomaan vastuullisuutta tiistaina 3. syyskuuta 2024 Kulttuurikasarmille Helsinkiin. Tapahtuman järjestämiseen on sitoutunut suuri joukko elinkeinoelämän toimijoita - Design Forum Finland, Elinkeinoelämän keskusliitto EK, Keskuskauppakamari ja Perheyritysten liitto.

No Bullsh*t! kysyy, miten vastuullisuudesta taotaan kilpailuetua? Entä miten päästään vastuullisuudessa tasolla 2.0, jossa kestävä kasvu avaa liiketoimintamahdollisuuksia?
Vastuullisuuden tositapahtuma NoBullsh*t! korostaa kovia vastuullisuustekoja pehmeiden puheiden sijaan.

Tapahtuman järjestäjäorganisaatiot ja yhteistyökumppanit haluavat vauhdittaa suomalaisten yritysten vastuullisuussiirtymää konkreettisten esimerkkien ja maailman parhaan asiantuntemuksen avulla.  No Bullsh*t! ravistelee yrityksiä siirtymään sanoista tekoihin ja tarjoaa foorumin verkostoitumiselle ja uusien ideoiden syntymiselle. Tapahtuma on suunnattu pienten ja keskisuurten yritysten ja organisaatioiden johtajille, erityisesti hallituksen jäsenille, toimitusjohtajille ja johtoryhmäläisille.

Suomen ulkopuolelta vaikuttavaan vastuullisuuteen virittävät kovan luokan kokeneet yritysjohtajat -IKEAssa ja Volvolla lukuisissa ylimmissä johtotehtävissä toiminut Göran Carstedt, Ph.D. ja Ahlstromin toimitusjohtaja Helen Mets

Käytännönläheisiä kokemuksiaan ja yritysesimerkkejä jakavat muun muassa Paulig, Natural Indigo, Lindström Group ja Rester sekä Halton. Paneelikeskustelussa kestävän kasvun mahdollisuuksia avaavat Kasvuryhmä, Kiilto ja OP Ryhmä. Yrityskumppaneina No Bullsh*t!:ssa ovat OP, Gasgrid, Sus+Com Agency ja Vincit.

Puolen päivän tapahtumaan Helsingin Kulttuurikasarmilla voi osallistua vain paikan päällä. No Bullsh*t!:in juontavat Nina Rahkola ja Sean Ricks

Tapahtumaan voi ilmoittautua No Bullsh*t!-verkkosivuilta https://nobullshit.events/

Lisätietoja

Anne Pakkanen, Keskuskauppakamari, tapahtumatuottaja, anne.pakkanen@chamber.fiTiina Tikander, Perheyritysten liitto, viestintä- ja yhteiskuntasuhdepäällikkö, tiina.tikander@perheyritys.fi, p. 050 589 0185.

Median ilmoittautumiset ja haastattelupyynnöt

Median edustajat ovat tervetulleita mukaan No Bullsh*t! -tapahtumaan. Etukäteisilmoittautumiset 2.9.2024 mennessä Tiina Tikanderilletiina.tikander@perheyritys.fi, 050 589 0185.

Keskuskauppakamari: Suomen on etsittävä avoimesti uusia mahdollisuuksia kansainvälisiltä markkinoilta26.8.2024 10:17:44 EEST | Tiedote

Suomi elää viennistä ja maailmankaupasta ja myös EU:n kyky vastata kansainvälisiin haasteisiin ja mahdollisuuksiin edellyttää siltä aktiivista kauppapoliittista vaikuttamista. Kauppapolitiikka on avainasemassa EU:n kilpailukyvyn, talouskehityksen, geopoliittisen vaikutusvallan ja kansainvälisen yhteistyön kannalta. Geopolitiikan aikakaudella EU:n on jatkettava kauppasuhteidensa tiivistämistä, mutta Suomen on myös itse etsittävä avoimesti uusia mahdollisuuksia kansainvälisiltä markkinoilta.

Keskuskauppakamari: Valmistelu tilauskoulutuksen laajentamisesta ja avoimesta ammatillisesta koulutuksesta käynnistettävä pikaisesti23.8.2024 13:06:00 EEST | Tiedote

Valmistelu avoimesta ammatillisesta koulutuksesta ja tilauskoulutuksen avaamisesta suomalaisille yrityksille henkilöstön kouluttamiseen pitää aloitta pikaisesti, vaatii Keskuskauppakamari lausunnossaan ammatillisen koulutuksen leikkauksista. Keskuskauppakamari on huolissaan esitettyjen säästöjen vaikutuksista yrityksille saada tarvitsemaansa osaamista ja työvoimaa.

Kauppakamarien tilasto: Heinäkuu osoittaa viennin piristyneen – elokuun luvut kertovat onko käänne tapahtunut16.8.2024 06:54:00 EEST | Tiedote

Kauppakamarin vientiasiakirjatilastot osoittavat, että vienti piristyi hieman heinäkuussa synkeähkön kevään jälkeen. Kauppakamarien myöntämien vientiasiakirjojen määrä kasvoi heinäkuussa seitsemän prosenttia viime vuoden heinäkuuhun verrattuna. Viennin piristyminen heinäkuussa herättää toivoa mahdollisesta käänteestä Suomen viennissä. ”Odotamme kuitenkin elokuun lukuja, jotta voimme arvioida, onko kyseessä todella käänne,” toteaa Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Juho Romakkaniemi.