Uusi Työ ry:n hallitus järjestäytyi – UKKO.fi:n Lauri Timgren hallituksen puheenjohtajaksi

Uusi Työ ry:n hallitus on järjestäytynyt uudelleen heinäkuussa 2024. Hallituksen puheenjohtajaksi on valittu UKKO.fi:n toimitusjohtaja Lauri Timgren. Varapuheenjohtajaksi on nimetty Tuomas Lager ja hallituksessa jatkavat Henri Vainio ja Tommi Hämäläinen. Hallituksen uutena jäsenenä on aloittanut Elmer Pöytäniemi.

- Uusi Työ on perustamisestaan lähtien toiminut sen puolesta, että kevytyrittäjillä ja kevytyrittäjyyspalveluita tarjoavilla yrityksillä on edellytykset toimia vakaassa ja ennakoitavassa toimintaympäristössä. Uusi työ jatkaa tulevaisuudessakin aktiivisesti työtä vastuullisen kevytyrittäjyyden edistämiseksi, hallituksen puheenjohtaja Lauri Timgren toteaa.

Uusi Työ ryn toiminta on vuosien aikana keskittynyt työelämän kehittämiseen ja vastuullisen yrittäjyyden edistämiseen. Yksi keskeinen ja näkyvä osa on ollut Uusi Työ ry:n kaikkia jäsenyrityksiä sitovat eettiset ohjeet.

- On tärkeää, että kevytyrittäjiä palvelevat laskutuspalveluyritykset toimivat eettisesti ja avoimesti. Tämä on olennaista vastuullisessa laskutuspalvelutoiminnassa. Esimerkiksi jäsenyrityksille yhteiset säännöt rekisteröitymisvelvollisuudesta ja vahvasta tunnistautumisesta ovat keskeisiä keinoja vähentää harmaata taloutta ja parantaa kevytyrittäjien turvaa, Timgren luettelee.

Uusi Työ ry:n työ lainsäädännön parissa auttaa varmistamaan, että kevytyrittäjyyteen liittyvät erityispiirteet huomioidaan yhteiskunnassa riittävästi, mikä on olennaista alan kestävän kasvun ja myönteisen kehityksen kannalta.

Lisätietoja:

Lauri Timgren, Uusi työ ry puheenjohtaja, p. 050 3411 960, lauri.timgren@ukko.fi

Petri Graeffe, Uusi työ ry toiminnanjohtaja, p. 040 547 3388, petri.graeffe@uusityo.fi

Uusi työ ry:n eettisiin ohjeisiin voi tutustua osoitteessa uusityo.fi/eettiset-ohjeet

UKKO.fi on osa Uusi työ ry:tä, joka on kevytyrittäjyyspalvelujen toimialajärjestö sekä itsensätyöllistämisen ja kevytyrittäjyyden edistäjä ja puolestapuhuja.

UKKO.fi:n perhekysely: yrittäjyys lisää joustoa perhe-elämään - Natalia Salmela: ”Yrittäjyys mahdollistaa sen että voit jäädä kotiin hoitamaan skidejä”18.7.2024 08:35:00 EEST | Tiedote

Yrittäjyyspalvelu UKKO.fi tutki keväällä 2024 yrittäjien ajatuksia perhe-elämän ja yrittäjyyden yhdistämisestä. Kyselyn mukaan yrittäjyys mahdollistaa joustavamman ajankäytön perhe-elämälle. Yrittäjyyden tuomat haasteet perhe-elämän osalta painottuvat taloudellisiin kysymyksiin. Kyselyyn osallistui yhteensä 762 vastaajaa.

UKKO.fi:n yritystili helpottaa pienyrittäjien pankkiasiointia6.5.2024 10:30:00 EEST | Tiedote

Suomalainen Fintech-yritys UKKO.fi tarjoaa asiakkailleen yritystiliä, joka sulautuu saumattomasti yrityksen taloushallintojärjestelmään ja helpottaa arjen kirjanpitoa. Pienyrittäjät ovat kokeneet pankkipalveluiden saatavuuden haastavaksi, ja myös valtiovarainministeriön selvitys osoittaa, että pien- ja mikroyrittäjien pankkipalveluiden saatavuuteen liittyvät ongelmat ovat yleistyneet viime vuosina. UKKO.fi tarjoaa pienyrittäjille räätälöidyn ratkaisun pankkiongelmiin, joka on selkeä, edullinen ja turvallinen käyttää.

Kysely: Epävarmoista ajoista huolimatta pienyrittäjien luotto tulevaan korkealla tasolla3.5.2024 10:00:00 EEST | Tiedote

UKKO.fi on toteuttaman pienyrittäjyyskyselyn mukaan yrittäjien tulevaisuuden näkymät ovat pysyneet positiivisena, ja jopa 25 % pienyrittäjän työt yrittäjänä ovat lisääntyneet kuluneen vuoden aikana. Vaikka yleinen taloustilanne mietityttää myös pienyrittäjiä, 42,5 % pienyrittäjistä kertoo, että taloustilanne ei ole vaikuttanut omaan toimintaan yrittäjänä mitenkään.