Kustannusosakeyhtiö OtavaKustannusosakeyhtiö Otava

Viihteen matkassa kauas ja lähelle

Otavan ja Kariston alkusyksyn viihdekirjat kuljettavat Kreikkaan, historialliseen Englantiin ja idyllisiin maalaismaisemiin. Nojatuolimatkalla voi nauttia myös kipinöistä kilpajäillä tai kaukomaista saapuvista viesteistä. Passin sijasta äkkilähtöön tarvitset vain kirjan!

Soraya Lane: Kreikkalainen tytär

Kadonneet tyttäret -sarjan kolmannessa tarinassa matkataan taiteen ja perhesuhteiden johdattamana Kreikan kauniisiin maisemiin kahdessa aikatasossa. Uusiseelantilaiskirjailijan kansainvälinen menestyssarja on noussut myös suomalaisten myyntilistojen kärkeen.

Otava. Juuri ilmestynyt

Hannah Grace: Icebreaker – Sulavaa jäätä

TikTokissa sensaatioksi leimahtanut romaani salanimellä kirjoittavalta kirjailijalta. Tihkuvan kuumassa tarinassa kipinät lentelevät, kun taitoluistelija ja jääkiekkoilija joutuvat jakamaan jään. Urheiluromantiikan ilmiöksi nostanutta Icebreakeria on myyty kansainvälisesti jo yli miljoona kappaletta. Koukuttavan hittisarjan toinen osa Wildfire on tulossa suomeksi jo keväällä 2025.

Otava. Juuri ilmestynyt

Satu Tähtinen: Seikkailijalordin paluu ja muita yllätyksiä

Satu Tähtinen kirjoittaa viktoriaaniseen Englantiin sijoittuvaa, tyylinsä tarkasti tuntevaa historiallista viihdettä. Sarjan toisessa osassa moraalikäsitykset eivät ole este vaan hidaste, kun skandaalin ryvettämä lordi ja rakkaudessa pettynyt kunnianarvoisa neiti päätyvät saman kartanon katon alle.

Otava. Ilmestyy 23.9.

Tuuli Kivijoki: Syksyn sävyjä Lemmenlahdella

Tunnelmallisen maalaisromanttisen sarjan toisessa osassa Annika ostaa rintamamiestalon, mikä on rohkeinta, mitä hän on eläessään tehnyt. Sinkkuelämää itselleen suunnitteleva nainen saa kuitenkin pian huomata, että naapuriapu vaikuttaa olevan kohtalon sanelemaa.

Karisto. Ilmestyy 24.9.

Karen Swan: Postikortteja

Yllätyksiä tulviva tarina lomalta palaavasta perheestä, joka huomaa tyttären pehmolelun kadonneen matkalla. Apu löytyy somesta: lelu on päätynyt Nepalissa vaeltavan miehen matkaan. Syntyy kirjeenvaihto, jonka viestit muuttuvat pian merkityksellisiksi. Joskus tuhansien kilometrien etäisyys auttaa näkemään paremmin.

Otava. Ilmestyy 27.9.

Elämänmakuinen historiateos kertoo suuren lastensiirron koko tarinan kauas sodanjälkeiseen aikaan saakka30.8.2024 08:22:00 EEST | Tiedote

Talvi- ja jatkosodan aikana kymmenet tuhannet suomalaislapset lähetettiin ilman vanhempiaan ulkomaille. Lapsuuden historiaan erikoistuneen tutkijan Tuomas Laine-Frigrenin hämmästyttävässä ja koskettavassa Sotalasten monet elämät - tietokirjassa pääsevät ääneen niin siirtolaislapset kuin äidit ja isät, ruotsalaiset perheet sekä lastensiirtohankkeen pohjoismaiset organisaattorit ja poliitikot.