Nimitys Telassa: Leena Vänni media- ja markkinointiviestinnän asiantuntijaksi

Filosofian maisteri Leena Vänni (44) on nimitetty Työeläkevakuuttajat Telan media- ja markkinointiviestinnän asiantuntijaksi.

Vänni siirtyy Telaan Rikosseuraamuslaitokselta, jossa hän on työskennellyt viestinnän erityisasiantuntijana. Hänen vastuullaan on ollut muun muassa sisäisen viestinnän ja työnantajaviestinnän kehittäminen sekä uutiskirjeen päätoimittajuus.

Aikaisemmin Vänni on työskennellyt muun muassa Henkilöstöala HELAn
viestintäpäällikkönä sekä Asiantuntijat ja Esihenkilöt ASIAn viestintäpäällikkönä ja jäsenlehden päätoimittajana.

Vännin tehtäviin Telassa kuuluvat ulkoinen viestintä, kuten mediaviestinnän toteutus ja kehittäminen, verkkosivujen ylläpito ja sisällöntuotanto, tilaisuuksien järjestäminen sekä Telan yhteiskunnallisten viestien terävöittäminen. Tehtävä on määräaikainen vanhempainvapaan sijaisuus. Vänni aloittaa tehtävässään 4.9.2024.

- Haimme monipuolista viestinnän osaajaa, joka tarttuu toimeen ja jolta löytyy ideoita myös viestinnän kehittämiseen. Leenalta nämä ominaisuudet löytyvät. Hänellä on lisäksi vahva kokemus työmarkkinaviestinnästä, jonka osaaminen on tärkeää myös työeläkealalla, sanoo Telan viestinnästä ja yhteiskuntasuhteista vastaava johtaja Mikko Koskinen.

- Työelämäaiheiden parista on sekä luontevaa että äärimmäisen kiinnostavaa jatkaa työeläkeasioiden pariin, Leena Vänni toteaa.

00100 Helsinki

Telan Siimes: Nuorisoala unohtaa sijoitusuudistuksen sukupolvivaikutukset ja valjastaa työeläkkeet kovan tulojen uudelleenjakopolitiikan välineeksi27.8.2024 15:46:27 EEST | Tiedote

Joukko nuorisoalan järjestöjä julkisti tänään ehdotuksensa työeläkejärjestelmän uudistamiseksi. Ehdotukset tähtäävät nuorten ikäluokkien eläkkeiden turvaamiseen, mutta niissä valitut keinot ovat osin rajussakin ristiriidassa nykyisenkaltaisten työeläkkeiden ja niiden rahoittamisen perusperiaatteiden kanssa, arvioi Työeläkevakuuttajat Telan toimitusjohtaja Suvi-Anne Siimes.

Salaisuuksien jäljillä -sarja: Kumpi voittaa – sijoittajasakaali vai työeläkevirtahepo?12.6.2024 10:52:36 EEST | Uutinen

Työeläkevakuuttajien sijoitustoiminnan sääntely rajaa tuottomahdollisuuksia verrattuna yksityiseen sijoittamiseen. Vertailu yksityisen ja eläkevarojen sijoittamisen välillä on muutenkin vaikeaa: esimerkiksi lakisääteisen työeläkkeen tarjoamaa työkyvyttömyysturvaa on erittäin hankalaa ja kallista järjestää yksityisiltä vakuutusmarkkinoilta, muistuttaa Helsingin yliopiston tutkimusjohtaja Ville-Pekka Sorsa Telan Salaisuuksien jäljillä -sarjan uusimmassa jaksossa. Osana eläkeuudistusta tehdään kuitenkin sijoitusuudistusta, jossa vakavaraisuussääntelyä tarkistamalla pyritään työeläkevakuuttajien sijoitustuottojen parantamiseen. Maltillinen riskinoton lisääminen on tarpeen, koska sijoitustuottojen merkitys eläkkeiden rahoittamisessa kasvaa.

Työeläkevarojen kasvu turvaa tulevaisuuden työeläkkeitä – varojen määrä 258 miljardia euroa28.5.2024 07:00:00 EEST | Tiedote

Suomalaisten työeläkkeiden rahoituksessa käytettävien eläkevarojen määrä kasvoi noin seitsemällä miljardilla eurolla vuoden 2024 ensimmäisellä neljänneksellä. Kotimaisen talouden heikosta vireestä huolimatta sijoitusten positiivinen kehitys jatkui ensimmäisen vuosineljänneksen aikana, ja varojen määrä ylsi maaliskuun lopussa yhteensä 258 miljardiin euroon. Luvut käyvät ilmi Työeläkevakuuttajat Telan tuoreista tilastoista.