Gigantin elokuun myydyimmät puhelimet TOP 10 – Kestosuosikki OnePlus CE3 litelle uusia haastajia

Elokuussa Gigantin myydyimpien puhelinten keskihinta oli reippaassa nousussa. Pixel, Googlen ensimmäinen virallinen puhelinlanseeraus Suomessa, herättää kiinnostusta.

Pixel, Googlen ensimmäinen virallinen puhelinlanseeraus Suomessa, on myynnissä Gigantin kivijalka- ja verkkokaupassa. Gigantti Oy / Petri Saarelainen

Gigantin myydyimpien puhelinten listan kärkeä piti yhä elokuussa OnePlus Nord CE3 lite 5G. Gigantin telecom-tuotteiden myyntipäällikkö Jyri Helistö ei muista vastaavaa listaykkösputkea, vaikka saman valmistajan CE2 lite oli myös suosittu malli. CE3 lite on kuitenkin poistumassa valikoimista, ja elokuussa myydyimpien puhelinten listalle on noussut kesällä myyntiin tullut OnePlus CE4 lite -malli. Helistö arvelee, että uutuudesta on tulossa CE3 liten haastaja.

”Kyseessä on toki arvokkaampi malli, eli nämä eivät ole suoria kilpailijoita keskenään. Syyskuussa on kuitenkin kiinnostavaa nähdä, miten kilpailu näiden kahden puhelimen välillä kehittyy. CE 4 liten kahdeksas sija on hyvä, ja sieltä se lähtee varmasti haastamaan kärkeä”, Helistö kommentoi.

CE lite-sarja on hinta-laatusuhteeltaan mallisarja ja tärkeisiin ominaisuuksiin on panostettu, vaikka kyseessä on edullisemman pään laite. Helistön mukaan CE4 lite on ikään kuin edellisen mallin kasvojenkohotus: akku on isompi ja puhelin on nopeampi sekä roiskevesi- ja pölysuojattu. Molemmissa malleissa on kuluttajia kiinnostava nopea lataus.

Samoin akunkesto on jo pidempään ollut tärkeä ominaisuus puhelimelle. Se vaikuttaa jonkin verran kuluttajien ostopäätökseen.

Pixel saapui Suomeen ja Giganttiin

Helistön mukaan elokuun yksi kiinnostavimmista uutuuksista löytyy myydyimpien puhelinten listan ulkopuolelta, kun elokuussa käynnistyi Googlen Pixel 9 -puhelimen ennakkomyynti. Kyseessä on Googlen ensimmäinen virallinen puhelinlanseeraus Suomessa.

”Huomionarvioista Pixelissä on siihen tarjottava seitsemän vuoden takuu järjestelmäpäivityksien osalta. Tämä on lupaus omassa sarjassaan ja hyvä syy maksaa puhelimesta vähän enemmän,” Helistö sanoo.

Osa Pixel -malleista on jo saatavilla Gigantin kivijalka- ja verkkokaupassa, osa malleista saapuu sinne syyskuun aikana.

Helistön mukaan Pixel on herättänyt paljon kiinnostusta. Android-puhelimeksi Pixel ei suinkaan ole huokeimmasta päästä, mutta Helistö uskoo sen kuitenkin nousevan myydyimpien puhelinten listalle vielä tämän vuoden aikana.

”Pixel haastaa aidosti myös käyttöjärjestelmä- ja brändirajojen yli, mikä on hyvin kiinnostavaa. Kyseessä on maailmanluokan brändi ja erinomainen tuote”, Helistö sanoo.

Pixelistä on paraikaa ennakkomyynnissä myös taittuva eli fold-malli. Helistö odottaa sillekin kasvavaa kiinnostusta ja kysyntää.

Elokuussa puhelinten keskihinnat olivat reippaasti nousussa edellisvuoden vastaavaan verrattuna. Tähän vaikuttivat omalta osaltaan Pixelin ja CE4 liten myynti. Helistö arvelee, että kuluttajia kiinnostaa entistä enemmän investointi hyvään puhelimeen, josta pidetään huolta ja jonka jälleenmyyntiarvo säilyy korkeana. Toisaalta 1.9. voimaan astuva arvolisäveron korotus on osaltaan saattanut sysätä kuluttajia liikkeelle elokuussa. Gigantin tarjoushintoihin, kuten 2.9. alkavaan 25-vuotissyntymäpäiväkampanjointiin, alv-korotus ei kuitenkaan vaikuta.

Gigantin elokuun myydyimmät puhelimet TOP 10

1. OnePlus Nord CE3 lite (1.)
  2. Apple iPhone 15 (6.)
  3. Samsung Galaxy A55 (2.)
  4. Apple iPhone 15 pro (8.)
  5. Samsung Galaxy A15 5G (3.)
  6. Apple iPhone 14 (4.)
  7. Apple iPhone 13 (7.)
  8. OnePlus Nord CE 4 lite (9.)
  9. Samsung Galaxy A05s (5.)
  10. Samsung Galaxy A35 (–)

Gigantin tilikausi 2023–2024 päätökseen: “Äärimmäisen haastavaan vuoteen vastattiin mittavilla kehitystoimilla”16.8.2024 15:00:00 EEST | Tiedote

Gigantti julkaisi huhtikuun lopussa päättyneen tilikauden 2023–2024 tuloksensa. Vuosi on tuonut kodinelektroniikka-alan alhossa monenlaisia haasteita, joihin on tartuttu asiakas- ja työntekijätyytyväisyyden pitkäjänteisillä kehitystoimilla. Positiivisia signaaleja on saatu markkinaosuuksien voittamisen myötä keväällä ja kesällä. Myös yrityksen strategia tullaan päivittämään syksyn kuluessa.

Google Pixel -puhelimet laajalla valikoimalla Giganttiin – ”Uudet Pixel 9 -mallit ja Gemini-avustaja näyttävät tietä tekoälyn aikakaudella”13.8.2024 21:15:03 EEST | Tiedote

Gigantti toi Google Pixel -puhelimet myyntiin 13.8. kello 21.00 alkaen. Suomalaisten pitkään odottamat puhelimet löytyvät Gigantin nettikaupasta ja elokuun kuluessa myymälöistä ympäri maan. Myynnin aloitus on samalla Google Pixel 9 -mallien esiinmarssi, ja tekoälyavustaja Geministä odotetaan Android-puhelimien arkikäytön tiennäyttäjää. Lisämaustetta lanseeraukseen tuo Google Pixel Watch 3 -älykello.

Gigantin heinäkuun myydyimmät puhelimet TOP 10 – OnePlus CE3 lite on jälleen myydyin puhelin, myös muut keskihintaiset Android-laitteet ovat suosittuja1.8.2024 07:55:00 EEST | Tiedote

Gigantin heinäkuun myydyimpien puhelimien TOP 10 -lista on Samsung Galaxy A-sarjan ja Apple iPhone -mallien juhlaa. Myös OnePlus CE lite -sarja saa osansa suosiosta, sillä kuukauden myydyin puhelin on OnePlus CE3 lite. Elokuussa puhelinmarkkinoilla tapahtuu, kun Google laajentaa valikoimaansa Suomessa ja arjenpaluukampanjat saavuttavat huippunsa.

Gigantti ja Microsoft lahjoittavat tietokoneita Ukrainaan ja haastavat yritykset mukaan auttamaan2.7.2024 13:05:02 EEST | Tiedote

Gigantti ja Microsoft lahjoittavat yhteensä 148 kannettavaa tietokonetta ja tablettia ukrainalaisille koululaisille ja viranomaisille Laptops for Ukraine -kampanjan kautta. Lahjoituksella halutaan muistuttaa Ukrainan jatkuvasta kriittisestä avuntarpeesta, ja siitä, että jokaisella yrityksellä ja yhteisöllä on mahdollisuus osallistua tukitalkoisiin omalla tavallaan.