Demariopiskelijoiden uudeksi puheenjohtajaksi valittu Miku Kuuskorpi

Demariopiskelijat järjestivät ylimääräisen liittokokouksensa Tampereella lauantaina 31.8. Liittokokouksessa liitto teki päätöksiä liiton tulevaisuudesta sekä täydensi liittohallitustaan.

Demariopiskelijoiden uusi liittohallitus loppuvuodelle 2024

Turkulainen Miku Kuuskorpi on valittu viikonlopun Demariopiskelijoiden liittokokouksessa liiton uudeksi puheenjohtajaksi. Demariopiskelijat täydensivät kokouksessaan myös varapuheenjohtajistoa sekä liittohallitusta.

”Olen kiitollinen liiton jäsenistölle saamastani luottamuksesta lähteä luotsaamaan liittoa. Tavoitteenani on lisätä sosialidemokraattisen opiskelijaliikkeen näkyvyyttä ja houkuttelevuutta opiskelijoiden keskuudessa. Tulemme tekemään yhdessä uuden liittohallituksen kanssa kaikkemme opiskelijoiden taloudellisten oikeuksien, jaksamisen sekä opiskelijaedunvalvonnan edistämiseksi”, kertoo liiton puheenjohtajaksi valittu Miku Kuuskorpi.

Demariopiskelijoiden uusiksi varapuheenjohtajiksi valittiin Amanda Majuri sekä Veikka Putkisaari. Demariopiskelijoiden liittohallitusta täydennettiin myös sen jäsenten osalta ja liittohallituksen uusiksi jäseniksi valittiin Dora Aro, Enni Ervasti, Siru Hopealinna, Peeta Mittilä, Tawar Salari ja Samuli Sundell sekä varajäseniksi Kaapo Asuma ja Ele Rantasalmi.

”Liittokokouksessa valitulla erittäin motivoituneella liittohallituksella on kaikki eväät onnistua tehtävässään”, Kuuskorpi jatkaa.

Ylimääräisessä liittokokouksessa liiton jäsenistö kävi myös laajaa keskustelua liiton vuoden 2023 toiminnasta, liiton nykytilasta sekä sosialidemokraattisen opiskelijapolitiikan toteuttamisesta tulevaisuudessa. Liitto päättyi käydyn keskustelun pohjalta jatkamaan tulevaisuudessakin itsenäisenä opiskelijaliikkeenä ja uudistamaan toimintaansa liittokokouksessa käsittelyssä olleen Visio yhdessä rakennetusta, jäsentensä näköisestä ja tulevaisuuteen katsovasta itsenäisestä sosialidemokraattisesta opiskelijaliikkeestä -ohjelman pohjalta.

”Vision ja käydyn keskustelun pohjalta nyt pääsemme aidosti uudistamaan liiton toimintaa kokonaisvaltaisesti. Liittohallituksella on hyvät edellytykset lähteä toteuttamaan liittokokouksen tahtoa ja erityisesti valmistautumaan ensi vuoden 2025 edustajistovaalien supervuoteen”, Kuuskorpi kommentoi liittokokouksen päätöstä. Liittokokous ei käsitellyt ylimääräisen liittokokouksen ja hallituksen täydennyksen lisäksi muita asioita, ja järjestää vielä liiton sääntöjen mukaisen liittokokouksen loppuvuoden aikana.