Attendo vahvistaa asemaansa hoivapalvelujen edelläkävijänä Suomessa ostamalla yhteisöllistä asumista tarjoavan Savirian

Attendo on solminut 2.9.2024 yrityskaupan, jonka myötä kodinomaista yhteisöllistä asumista tarjoava Saviria Palvelukodit liitetään osaksi Attendoa. Yrityskauppa tukee Attendon tavoitetta kasvaa ja kehittyä hoivapalveluiden edelläkävijänä Suomessa.

”Hyvinvointialueiden kumppanina haluamme olla ratkaisemassa ikäihmisten asumiseen ja palveluihin liittyviä haasteita Suomessa. Yhtenä ratkaisuna hoivan tarpeisiin on nähty kodinomainen yhteisöllinen asuminen, josta Savirialla on kokemusta ja osaamista”, sanoo Attendo Suomen toimitusjohtaja Virpi Holmqvist.

Yhteisöllisessä asumisessa yhdistyy turvallinen ja itsenäinen asuminen, sosiaalinen kanssakäyminen, sekä elämisen tueksi tarjottavat palvelut. Savirialla on kaksi palvelukotia, kesällä 2023 auennut palvelukoti Lahdessa ja heinäkuussa 2024 auennut palvelukoti Asikkalassa.

"Olemme todella ylpeitä siitä, mitä olemme saavuttaneet Saviriassa. Uskomme, että Attendon kanssa meillä on entistä paremmat mahdollisuudet kehittää ja levittää itsenäisen ja kodinomaisen asumisen toimintamallia ja palveluja ikäihmisille sopivaan suuntaan”, sanoo Savirian palvelujohtaja ja omistaja Virpi Lehtonen.

Saviria Oy liittyy osaksi Attendo Suomi -konsernia.

Lisätietoja yrityskaupasta antavat:

Attendo Suomi, Virpi Holmqvist, virpi.holmqvist@attendo.fi
Saviria Palvelukodit, Virpi Lehtonen, virpi.lehtonen@saviria.fi

Saviria - Kodinomaisen ja turvallisen palveluasumisen asialla

Saviria Oy on vuonna 2022 perustettu hoiva-alan yritys, joka tarjoaa yhteisöllistä palveluasumista ikäihmisille. Tuomme uudenlaisen, entistä kodinomaisemman ja yhteisöllisemmän ratkaisun yhteiskunnallisiin haasteisiin, jotka liittyvät suurten ikäluokkien turvalliseen ja virikkeelliseen asumiseen. Tavoitteemme on tarjota tulevaisuudessa kodikkaampaa, yhteisöllisempää ja turvallisempaa palveluasumista koko Suomessa. Lue lisää: www.saviria.fi