Linnanmäen iik!week-kauhufestivaali herättää painajaismaiset kauhuelämykset eloon

Linnanmäen oma kauhutapahtuma iik!week valtaa huvipuiston syyskuun ajaksi 6.-29.9. Kauhufestivaali tarjoilee kauhun ystäville karmivan kivoja elämyksiä perjantaista sunnuntaihin neljänä eri viikonloppuna.

iik!week-kauhufestivaali on tapahtuma, jossa huvittelijat pääsevät kokemaan kauhuelämyksiä erilaisissa kauhukohteissa ja -alueilla.

– Kauhufestivaali täyttää koko huvipuiston karmivalla tunnelmallaan. Jokainen iik!week-vierailija voi varmasti löytää joko oman suosikkihahmonsa tai kohdata pahimmat painajaisensa, Linnanmäen tapahtumatuottaja Sari Hakolampi kertoo perjantaina 6.9. alkavasta iik!week-kauhufestivaalista.

Muun muassa aavemainen Motelli henkilökuntineen, kahdeksanjalkaisia kuhiseva Kammokuja, pimeyden valtaama Pahuuden leikkikenttä ja maatilamainen kammottava Pelto-kauhukohde avaavat ovensa vierailijoille.

Uudessa Kaivos-kauhukohteessa säikytään UV-valon avulla

iik!week muuttaa Kyöpelinvuoren hotelli -huvilaitteen täysin uudeksi kauhukohteeksi, kun Kaivos-niminen kohde herättää pimeydessä vuosia työskennelleet kaivostyöntekijät kummittelemaan. Kaivos-kauhukohteessa seikkaillaan UV-valojen kanssa.

– Lisäksi huvipuistossa on kolme läpikäveltävää kauhualuetta: Kauhujen tivoli, Manala ja Zombikuja. Tivolissa voi seurata kauheita sirkusesityksiä ja koittaa epäonnenpyörää. Karmeat pellet myös säikyttelevät Kauhujen tivolin asiakkaita, Hakolampi kuvailee.

Linnanmäen isompien huvittelijoiden laitteet ovat auki ja kieputtavat tuttuun tapaan kauhunnälkäisiä huvittelijoita koko kauhutapahtuman ajan.

Sisäänpääsy tapahtuu iik!week-festivaalilipulla – uutuutena Motellin oma ajanvarauspalvelu

Huvikauden 2024 uutuutena kauhua koetaan Linnanmäellä ensimmäistä kertaa jopa neljänä eri viikonloppuna, kun iik!week laajenee koko syyskuun mittaiseksi elämystapahtumaksi.

Kauhufestivaalissa ei käytetä lainkaan rannekkeita, vaan sisäänpääsy ja kohteisiin kulku tapahtuu Linnanmäen verkkokaupasta ostetulla iik!week-festivaalilipulla. Rannekkeella pääsee seuraavan kerran huvittelemaan kauhun vetäydyttyä 5.-6.10. viikonloppuna sekä 11.-20.10. huvikauden huipentamassa Valokarnevaalissa

iik!week-huvittelijat voivat halutessaan varata lipunoston yhteydessä oman vierailuaikansa Motelli-kauhukohteeseen. Sisäänpääsy tapahtuu kätevästi oman varauksen ajankohtana.

iik!week-kauhufestivaali Linnanmäellä 6.-29.9. perjantaista sunnuntaihin. Kauhun valtaama huvipuisto on auki perjantaisin sekä lauantaisin klo 16-24 ja sunnuntaisin klo 16-22. Ikäsuositus iik!week-kauhutapahtumaan on 15 vuotta. Festivaaliliput verkkokauppa.linnanmaki.fi.

Linnanmäen Huvipuistoa ylläpitää ja kehittää Lasten Päivän Säätiö, jonka on perustanut kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Pelastakaa Lapset, Parasta Lapsille ja Ensi- ja turvakotien liitto. Olemassaolonsa aikana Lasten Päivän Säätiö on jakanut nykyrahaksi muutettuna yli 130 miljoonaa euroa suoraan lastensuojelutyölle. Linnanmäellä huvittelemalla kaikki ovat mukana keräämässä varoja lastensuojelutyölle. Linnanmäen pääyhteistyökumppani vuonna 2024 on Oy Hartwall Ab, joka omalla panoksellaan tukee tärkeää lastensuojelutyötä.