Ruka-Kuusamo Matkailu

Up North laskettelufestivaali Rukalla – Luvassa kolme päivää huippuartisteja ja laskettelua

Rukalla järjestettävä Up North -laskettelufestivaali kasvaa tänä vuonna kolmipäiväiseksi. Tapahtuma yhdistää laskettelun ja musiikin, ja se järjestetään nyt neljättä kertaa 7.-9.11.2024.

Up North jatkaa Rukalla kolmipäiväisenä rinne- ja räp-tapahtumana.
Up North jatkaa Rukalla kolmipäiväisenä rinne- ja räp-tapahtumana. Simo Pukkinen Ruka-Kuusamo Matkailu

Kolmen päivän aikana Rukalla nähdään kotimaisia esiintyjiä, joiden energiset esitykset luovat ainutlaatuista tunnelmaa. ”Vaikka tapahtumapaikka on pieni, ohjelmisto on suurten festivaalien veroinen, ja esiintyjät takaavat korkean energiatason koko festivaalin ajan.” Kommentoi festivaalin promoottori Tino Pirttioja.

Talviurheilu, erityisesti parkkilaskukulttuuri, on keskeisessä roolissa tapahtumassa. Perjantai- ja lauantai-iltapäivinä Ruka Parkissa järjestettävä Rail Jam -kisa (entinen HotDogs & HandRails) tuo esiin Suomen taitavimmat laskijat, jotka kilpailevat näyttävissä temppusuorituksissa. Tapahtuman DJ:t viihdyttävät yleisöä samalla,kun katsojille tarjotaan perinteiseen tapaan ilmaisia hodareita. Rail Jam huipentaa keikat, jossa kaikenikäisillä on mahdollisuus nähdä Up North -artisteja livenä.

Up North on yksi Rukan talvikauden päätapahtumista. Sen suosiota kuvastaa se, että tapahtuma on myyty loppuun joka vuosi. Vuoden 2024 tapahtuman lipuista on jo myyty yli 40 prosenttia.

Esiintyjät:

Veera Lindgren

Tuottaja

veera@suomenkeikkamyynti.fi

Up North tulee taas! Festivaali järjestetään kolmipäiväisenä 7.-9.11.2024 Rukalla Kuusamossa. Seuraa tapahtuman virallisia kanavia Instagramissa, Facebookissa, TikTokissa ja verkkosivuilla.

Julian Riikonen Ruka-Kuusamo Matkailu
Julian Riikonen Ruka-Kuusamo Matkailu
Simo Pukkinen Ruka-Kuusamo Matkailu

Ruka-Kuusamo Matkailu

Ruka-Kuusamo on ympärivuotinen luontomatkailukohde ja monipuolisten tapahtumien näyttämö. Ruka-Kuusamo Matkailu ry vastaa alueen yhteismarkkinoinnista. Toiminnassa on mukana 150 yritystä, jotka edustavat yli 95 % alueen matkailutulosta. www.ruka.fiwww.facebook.com/rukakuusamowww.instagram.com/rukakuusamo

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Ruka-Kuusamo Matkailu

10 vinkkiä ruokamatkalle Kuusamoon: villiruokajuhlat ja macaronit13.8.2024 15:30:00 EEST | Tiedote

Kuusamo on nouseva ruokamatkailijan kohde, jossa perinteet, pohjoisen raaka-aineet ja uudet tuulet yhdistyvät ainutlaatuisiksi makuelämyksiksi. Kuusamossa voi kokea ranskalaisten makumaailman eleganssia, maailman pohjoisimman Michelin-tähden illallisen, kolmen ruokalajin lounaan metsässä ja pian myös illallisen tunturin huipulla. Villiruokajuhlilla syyskuussa pääsee maistamaan paikallisia herkkuja, kuten poropateeta, leivoksia ja EU:n nimisuojattua muikkua, Kitkan Viisasta.

Nuts Karhunkierros polkujuoksutapahtuma avasi kesän Rukalla – merkittävä taloudellinen ja sosiaalinen vaikutus Kuusamon alueelle28.6.2024 08:21:51 EEST | Tiedote

Nuts Karhunkierros polkujuoksutapahtuma avasi kesän Rukalla, tuoden alueelle 3500 osallistujaa ja yli 700 000 euroa. Kävijätutkimukseen vastanneet kokivat tapahtuman parantavan heidän elämänlaatuansa ja hyvinvointiansa. Asiakasuskollisuudesta ja kyselyyn vastanneiden suositteluhalukkuudesta kertova NPS-luku oli 81/100, mikä on erittäin hyvä tulos.

Kuusamolainen Ravintola Tapio kohosi Michelin-tasolle – ravintoloitsijapariskunnan vuosien puurtaminen palkittiin alan arvostetulla tähdellä27.5.2024 19:21:14 EEST | Tiedote

Kansainvälisesti tunnetuin ravintola-alan tunnustusjärjestelmä The Michelin Guide julkisti maanantaina 27.5.2024 Pohjoismaiden oppaaseen päässeet ravintolat Helsingissä. Uutena tulokkaana vuosittain julkaistavalle listalle kipusi viime joulukuussa Kuusamon Rukalla avattu ravintola Tapio. Sille myönnettiin arvostettu Michelin-tähti. Tapio on sijainnillaan oppaan ja samalla koko maailman pohjoisin ravintola, jonka seinää tähti tänä vuonna koristaa.