SDP:n varapuheenjohtaja Nasima Razmyar: Purran puuttuminen opetus- ja kulttuuriministeriön neuvotteluihin huolestuttavaa

SDP:n varapuheenjohtaja, kansanedustaja Nasima Razmyar pitää huolestuttavina hallituslähteistä ilmitulleita uutisia, joiden mukaan valtiovarainministeri Purra on puuttunut opetus- ja kulttuuriministeriön sisäisiin budjettineuvotteluihin ja kolmen ministerin jo kertaalleen saavuttamaan sopuun.

Kuva: Jukka-Pekka Flander

-Aamuinen tiedotustilaisuus, jossa valtiovarainministerin puuttuminen ministeriön sisäisiin neuvotteluihin yritettiin saada kuulostamaan normaalilta toimintatavalta, oli varsin kiusallista katsottavaa. On selvää, että kolmen ministerin jo kertaalleen saavuttamaan sopuun puuttuminen ja vaatimukset leikkausten uudelleenkohdistamisesta perussuomalaisilla mieluisammalla tavalla on kaukana normaalista.

-On syytä kysyä, onko puolueensa kannatuksen laskusta huolestunut Purra unohtanut asemansa valtiovarainministerinä, Razmyar jatkaa.

Razmyarin mukaan on huolestuttavaa, että valtiovarainministeri vaikuttaa puuttuneen opetus- ja kulttuuriministeriön neuvotteluihin varmistaakseen, että ministeriön säästötoimet kohdistuvat erityisesti kulttuuriin.

-Ministeri Purran suhtautuminen suomalaista kulttuuria kohtaan on jo käynyt täysin selväksi kulttuurin merkitystä vähättelevien lausuntojen myötä. On surullista, että tuhansille suomalaisille elannon ja henkistä hyvinvointia tuovan elinkeinon alasajo on ministerille ideologisista syistä niin tärkeää, että hän on valmis venyttämään oman toimivaltansa rajoja. Tämän kaltainen toiminta vahvistaa valtionvarainministerin jo aiemmin kuullut kulttuurikenttää vähättelevät kommentit todella hänen ajatusmalliaan vastaavaksi, Razmyar harmittelee

-Myös vaatimukset liikuntaan, urheiluun ja nuorisotoimintaa kohdistuvien leikkausten kaksinkertaistamisesta ovat huolestuttavia ja herättävät kysymyksen perussuomalaisten kiinnostuksesta suomalaisten nuorten hyvinvointia kohtaan. Toivoa sopii, että kokoomuksen ja RKP:n ministereillä riittää neuvotteluissa tahtoa puolustaa suomalaista kulttuuria ja nuorisotoimintaa.

Razmyar arvelee, että riihen päätyttyä hallituspuolueet pyrkivät esiintymään koulutuksen puolustajina.

-Tämäkään ei voisi olla kauempana totuudesta. Hallitus on jo leikannut suomalaisesta koulutuksesta, vaikka ennen vaaleja luvattiin muuta. Nyt omia poliittisia päätöksiä yritetään puhua kauniimmaksi, päättää Razmyar.

09 478 988 (vaihde)

SDP:n puoluehallitus: Suomen on tunnustettava Palestiinan valtio ja edistettävä rauhaa Lähi-idässä25.8.2024 07:08:50 EEST | Tiedote

SDP:n ajankohtaiskannanotto Lähi-idän tilanteeseen 23.8.2024 Suomen on toimittava Lähi-idässä rauhan puolesta ja vaarallisen kostonkierteen katkaisemiseksi. Suomen tulee tukea demokraattisen palestiinalaishallinnon sisäistä hyväksyttävyyttä ja sen voimavarojen kasvattamista kahden valtion mallin toteutumiseksi. SDP vaatii, että Suomi ryhtyy toimeen Palestiinan valtion tunnustamiseksi.

SDP:n varapuheenjohtaja Nasima Razmyar: Perussuomalaiset ovat hyväksyneet Kokoomuksen ay-liikkeeseen kohdistaman moukaroinnin ja vastapalveluksena perussuomalaiset saavat kiusata elinkeinoelämää21.8.2024 11:24:02 EEST | Tiedote

RKP esitteli eilisessä kesäkokouksessaan toimia maahanmuuton vauhdittamiseksi. – Hallituksen maahanmuutto- ja kasvupoliittiset toimet on annettu kahden eripuraisen hallituspuolueen temmellyskentäksi ja se käy Suomelle kalliiksi. Suomen tulevaisuuden kannalta elintärkeistä toimista käydään poliittista iltalypsyä, jonka lopputulos on korkeintaan hailea. Hallitus pysyy koossa, mutta samalla Suomea tuhotaan. Hallituksen maahanmuuttopolitiikka on jo nyt uhaksi Suomen maakuvalle ja aiheuttanut Suomen romahduksen kansainvälisissä vertailuissa, sanoo SDP:n varapuheenjohtaja Nasima Razmyar.