MUSH

Snellman Petfoodilta merkittävä lahjoitus Helsingin Yliopiston koiranruokatutkimukseen

Snellman-konsernin lemmikkieläinruokaliiketoiminta, Snellman Petfood, lahjoittaa 100 000 euroa Helsingin Yliopiston tutkimustoimintaan. Lahjoitus käytetään DogRisk-tiimin puolueettoman tutkimuksen rahoittamiseen, jossa tutkitaan eri ruokintatapojen vaikutusta koirien hyvinvointiin.

Lemmikkieläinten ruokinta on noussut viime aikoina esiin julkisessa keskustelussa. Vastuullisten yritysten ja toimijoiden on tärkeämpää kuin koskaan toimia läpinäkyvästi ja tehdä tiivistä yhteistyötä tutkimuksen kanssa, jotta voimme varmistaa elintarviketurvallisuuden myös rakkaiden nelijalkaisten ystäviemme osalta.

– Olemme tukeneet tutkimusta jo useiden vuosien ajan, ja nyt kun DogRisk-tiimillä on käynnissä lahjoituskampanja, halusimme osallistua merkittävämmällä panostuksella tukeaksemme yliopiston puolueetonta tutkimustyötä. Samalla toivomme, että myös muut alan yritykset osallistuvat tutkimuksen rahoittamiseen," sanoo Magnus Pettersson, Snellman Petfoodin toimitusjohtaja.

– Koirien ruokailutottumusten ja niiden terveysvaikutusten tutkiminen on äärimmäisen tärkeää. Juuri tämänkaltaisella tutkimuksella voimme ymmärtää, miten eri ruokintatavat vaikuttavat koirien terveyteen, elämänlaatuun sekä elinikään. Olemme erittäin kiitollisia yritysten, kuten Snellman Petfood, tuesta, joka mahdollistaa tutkimuksemme jatkumisen, ja siitä, että heidän tukensa tulee lahjoituksen muodossa, eli voimme aidosti jatkaa puolueetonta tutkimusta" sanoo Eläinlääketieteen dosentti Anna Hielm-Björkman, DogRisk-tutkimusryhmän johtaja Helsingin yliopistosta.

Snellman Petfood on MUSH-, Fodax- ja Raw for Paw -tuotemerkeillään Pohjoismaiden suurin koirien ja kissojen raakaruokavalmistaja. Yrityksen tuotteet tunnetaan siitä, että ne sisältävät mahdollisimman luonnollisia raaka-aineita ilman täyteaineita. Tuotteita valmistetaan Pietarsaaressa, Suomessa ja Nässjössä, Ruotsissa.

Magnus Pettersson
CEO Snellman Petfood