Osuuskauppa ArinaOsuuskauppa Arina

Heijastimilla loistavaa turvaa Pohjois-Suomen koululaisille

LähiTapiola Pohjoisen ja Lapin alueyhtiöt sekä Osuuskauppa Arina lahjoittivat yhteensä lähes 2400 jousiheijastinta kolmasluokkalaisille Pohjois-Pohjanmaalla ja Lapissa. Koulut saivat hakea mukaan kampanjaan kesän aikana ja heijastimet jaetaan lapsille liikenneturvallisuusviikolla 9.-13.9.2024. Liikenneturvallisuusviikko viettää tänä vuonna 20. juhlavuotta.

Kaksi kypärin varustautunutta lasta pyöräilee reput selässä kadulla.

Jousiheijastimilla LähiTapiola ja Osuuskauppa Arina toivovat lisää huomiota ja turvaa pienten koululaisten matkoille. Heijastimien tavoitteena on muistuttaa niin autoilijoita kuin muitakin tiellä liikkujia koululaisten huomioinnista liikenteessä. Jousiheijastin on näppärä napata ranteeseen tai lahkeeseen kiinni, ja ne ovat monen lapsen lempiheijastimia. Hyvin erottuvat jousiheijastimet lisäävät lasten näkyvyyttä merkittävästi.

– Tämä lahjoitus on meille sydämen asia. Kymmenen vuotta sitten lahjoitimme ensimmäisen kerran yhdessä LähiTapiola Pohjoisen ja Lapin kanssa alueemme kolmasluokkalaisille turvaliivit. Vaikka lahjoitettava tuote on vaihdellut vuosittain pyörän pinnaheijastimista takavaloihin ja nyt tällä kertaa jousiheijastimiin, sen tärkein tehtävä on aina ollut parantaa liikenneturvallisuutta. Samalla opettajat voivat helposti keskustella lasten kanssa liikenteessä näkymisen tärkeydestä. Iltojen pimetessä on myös hyvä hetki meille vanhemmille kaivaa heijastimet esiin ja näyttää esimerkkiä siitä, että heijastin on aina hyvä olla käytössä, toteaa Osuuskauppa Arinan toimitusjohtaja Reima Loukkola.

– Haluamme edistää suojatie- ja liikenneturvallisuutta usein eri keinoin, ja heijastinjaot ovat niistä yksi. Lasten heijastinnäkyvyyden lisäksi pimeän ajan suojatieturvallisuutta edistävät lahjoittamamme Välkky-suojatievaroittimet, joita on nyt yli 100 ympäri Suomen, jatkaa LähiTapiola Pohjoisen toimitusjohtaja Veli Rajakangas.

– Välkky on väsymätön ja tehokas liikenneturvallisuuden edistäjä vuoden jokaisena päivänä, mutta loppujen lopuksi turvallinen liikennekulttuuri on meidän jokaisen vastuulla, LähiTapiola Lapin toimitusjohtaja Kari Salmela muistuttaa.

Osuuskauppa Arina on kuluttajaosuuskunta, jonka omistavat tasavertaisesti lähes 190 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. 3000 Arinalaista tarjoavat marketkaupan, liikennekaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita noin 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Arinan asiakasomistajat saavat palveluja käyttämällä hyötyjä keskimäärin noin 575 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.

Osuuskauppa Arina rakentaa maailman pohjoisimman ruoan verkkokaupan keräilykeskuksen Oulun Limingantulliin15.8.2024 07:58:00 EEST | Tiedote

Automaatioavusteisen keräilykeskuksen rakentamiselle on saatu rakennuslupa ja rakentaminen alkaa syksyllä 2024. Limingantullin Prisman yhteyteen rakennettava keräilykeskus otetaan käyttöön vuoden 2026 alkupuolella. Pohjoissuomalaisten mahdollistama investointi on arvoltaan noin 10,6 M€ ja sen arvioitu työllistämisvaikutus rakennusvaiheessa on noin 20–25 henkilötyövuotta.