Kymenlaakson hyvinvointialue

Etelä-Karjalan ja Kymenlaakson hyvinvointialueet valitsivat BeeHealthyn digitaalisen asiointialustan kumppaniksi

Jaa

Uusi digitaalinen asiointialusta avautuu käyttäjille Kymenlaaksossa tammikuussa 2025 ja Etelä-Karjalassa huhtikuussa 2025.

Etelä-Karjalan hyvinvointialue, Kymenlaakson hyvinvointialue ja Kaiku24 ovat tehneet yhteishankinnan uudesta digitaalisesta asiointialustasta. Alustan toimittaa BeeHealthy Oy. Digitaaliset palvelut asiakkaille tuottavat jatkossakin hyvinvointialueet yhdessä Kaiku24:n kanssa.

Uuden asiointialustan myötä hyvinvointialueiden digitaaliset palvelut löytyvät kootusti yhdestä paikasta. Asiakas voi sovelluksen tai verkkoselaimen kautta ottaa yhteyttä sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaiseen tai pelastusviranomaiseen. Digitaalisessa asiointipalvelussa voi esimerkiksi varata aikoja, tarkastella omia laboratoriotuloksia ja asioida perheenjäsenten puolesta.

– Uusi digialusta tukee hyvinvointialueiden terveyspalveluiden, sosiaalipalveluiden sekä pelastustoimen palveluiden digitaalista asiointia. Uuteen asiointipalveluun siirretään olemassa olevat digipalvelut ja otamme käyttöön myös uusia palveluita, Kymenlaakson hyvinvointialueen digitaalisen asioinnin ja palvelujen hankepäällikkö Sirpa Mäntynen kertoo.

– Digitaaliset palvelut ovat olennainen osa hyvinvointialueiden palvelukokonaisuutta. Digialusta mahdollistaa asukkaille helposti saavutettavan ja asiakaslähtöisen palvelukanavan, jonka kautta moniin arjen huoliin voidaan vastata tehokkaasti ja oikea-aikaisesti, sanoo kehittämispäällikkö Kaisa Pesonen Etelä-Karjalan hyvinvointialueelta.

Digitaalisen asiointialustan hankinnassa on mukana Kaiku24, joka tuottaa puhelin-, digi- ja etävastaanottopalveluita muun muassa Kymenlaakson ja Etelä-Karjalan hyvinvointialueilla.
– Uuden digiasiointialustan myötä pystymme yhdistämään palveluosaamisen ja laadukkaan digiratkaisun. Digialusta helpottaa asiakkaan pääsyä palveluihin ja usein asiakas saa hoitoa jo ensikontaktissa, sanoo Kaiku24:n kehitys- ja asiakkuusjohtaja Tiina Hirvi.

Asukkaat ja ammattilaiset arvioivat sovelluksen käyttökokemusta

Hankinnassa pidettiin tärkeänä, että digitaalisen asiointialustan käyttö on kansalaisten ja ammattilaisten näkökulmasta sujuvaa. Osana asiointialustan hankintaa joukko Kymenlaakson ja Etelä-Karjalan asukkaita ja ammattilaisia kutsuttiin arvioimaan asiointialustan käytettävyyttä. Käytettävyystestaukset järjestettiin elokuun aikana Kouvolassa, Lappeenrannassa ja etäyhteyksin.

Asiointialustaa kehitetään jatkossa yhdessä hyvinvointialueiden, Kaiku24:n ja BeeHealthyn kanssa.

– Etelä-Karjalan ja Kymenlaakson hyvinvointialueet sekä Kaiku24 ovat digitaalisen sosiaali- ja terveydenhuollon edelläkävijöitä. Olemme ylpeitä, että pääsemme kehittämään OmaMehiläiseen perustuvaa SuomiSote-digialustaa yhdessä eteenpäin ja odotamme innolla yhteistyötämme, sanoo Mehiläisen tytäryhtiö BeeHealthyn kaupallinen johtaja Sampo Oksanen.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kymenlaakson hyvinvointialue

Järjestämme Kymenlaakson sosiaali- ja terveydenhuollon ja pelastustoimen palvelut. Noin 159 500 asukkaan maakuntaan kuuluvat Hamina, Kotka, Kouvola, Miehikkälä, Pyhtää ja Virolahti.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kymenlaakson hyvinvointialue

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye